بهتاش فریبا: دربی نزدیک است، باشگاه بازیکنان را جمع و جور کند؛ رفتار استراماچونی حرفه ای نیست!

بهتاش فریبا

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: بازیکنان استقلال تمرکز لازم را نداشتند، به ویژه در دقایق پایانی، به جز آن توپ آخری که آمد و گل شد، یکی دو موقعیت دیگر هم به مهاجمان فولاد داده شد.

     

 به گزارش استقلال نیوز، بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلالدر گفتوگو با خبرگزاری فارس، در مورد تساوی یک بر یک استقلال مقابل فولاد خوزستان،صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

* تساوی استقلال مقابل فولاد؟

من بازی اول استقلال مقابل ماشین‌سازی را ندیدیم، بنابراین نمی‌توانم این دو مسابقه را با یکدیگر مقایسه کنم. اما در بازی با فولاد،‌ استقلال در نیمه اول خوب بازی نکرد و خط هافبک استقلال خوب کار نکرد. در نیمه دوم بازیکنان بهتر بازی کردند، هم پاس‌های بیشتری دادند، هم اقدام به شوت‌زنی بیشتر شد و استقلال خود را به دروازه حریف نزدیک کرد. با این حال بازیکنان استقلال تمرکز لازم را نداشتند، به ویژه در دقایق پایانی، به جز آن توپ آخری که آمد و گل شد، یکی دو موقعیت دیگر هم به مهاجمان فولاد داده شد. اگر به گل مساوی دقت کنید، هافبک‌های استقلال همگی سرجای خودشان ایستاده بودند. داریوش شجاعیان که اواخر مسابقه به هافبک چپ رفته بود سرجایش بود، اما دریبل خورد. فوتبال همین است، بازیکن گاهی دریبل می‌خورد، اما مشکل در صحنه گل آنجایی بود که دو دفاع وسط تیم و هافبک دفاعی روی یک خط قرار گرفتند. شما ببینید سیاوش یزدانی در هنگام ارسال کجا ایستاده بود؟ همه توپ‌ها که سانتر رو به جلو نیست، گاهی کات‌بک هم می‌شود. اگر یزدانی در این صحنه سر جای خودش می‌ایستاد، گل زده نمی‌شد.

* نحوه بازی یزدانی و غلامی دو دفاع وسط استقلال؟

هر دوی این بازیکنان بسیار خوب بودند و این نکته مثبتی برای تیم استقلال بود. غلامی و یزدانی مقابل فولاد بسیار خوش درخشیدند. آنها مقابل پرییرای بازی می‌کردند که فصل گذشته آقای گل شده بود، با این حال در طول نود دقیقه این مهاجم نتوانست روی دروازه ما فشار بیاورد. من در بازی دوستانه استقلال با بادران، غلامی را در دفاع چپ دیدم، همان موقع هم گفتم غلامی بازیکن خوبی است، اما به درد دفاع چپ نمی‌خورد، یا باید در دفاع وسط یا در دفاع راست بازی کند که امروز در دفاع وسط بازی کرد. حالا دیگر استقلال خیالش راحت است که دو دفاع وسط خوب مثل یزدانی و غلامی دارد.

* هواداران از این تساوی و نتایج تیم راضی نیستند؟

ناراحتی هوادار طبیعی است زیرا برای این تیم کم هزینه نشده است، من سه ماه است می‌گویم استقلال به یک بازیکن بزرگ در هافبک نیاز دارد، حتی به اصطلاح گفتم به یک «بچه تهرون» نیاز دارد. بازیکن بزرگی که بتواند آن وسط بزرگی کند و بازی را برای استقلال دربیاورد. استقلال در دو بازی در دقیقه 95 گل خورد، اگر آن وسط هافبکی مثل تیموریان و نکونام وجود داشت شاید این گل به ثمر نمی‌رسید. در هر صورت هوادار ناراحت است و حق هم دارد، زیرا استقلال پنج شش سال است که در لیگ قهرمانی نداشته و فقط در جام حذفی قهرمان شده است. با این حال شیوه بازی استقلال در نیمه دوم خوب بود و من به این تیم خوشبین هستم. دیاباته در نیمه اول خوب نبود اما در نیمه دوم بهتر بازی کرد زیرا در نیمه اول توپی به او نرسید. خلأ یک هافبک بازی‌ساز در استقلال مشهود است. شاید به همین دلیل است که توپ زیادی در نیمه اول به دیاباته نرسید. نمی‌دانم شرایط میلیچ چگونه است؟ او در بازی با فولاد روی نیمکت بود اما از شرایط بدنی او اطلاعی ندارم. در بازی با فولاد غفوری و زکی‌پور نتوانستند ارسال‌های خوبی انجام بدهند و توپی به دیاباته برسانند. اشکالی که این نتایج به وجود می‌آورد این است که هوادار ناراحت است و تیم‌های بزرگ وقتی در هفته اول و دوم پیروز نمی‌شوند، فشار و استرس روی بازیکنان به وجود می‌آید، آن هم در حالی که دربی نزدیک است. باشگاه باید بازیکنان را از نظر روحی و روانی جمع و جور کند. کادر فنی ما آرامش ندارد و این مسئله به بازیکنان هم منتقل می‌شود.

* غیبت استراماچونی در نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی؟

بحث مترجم این مربی وجود دارد، البته چنین رفتاری حرفه‌ای نیست. مربی باید در برد و باخت بیاید و پاسخگوی هوادار و تیمش باشد. اما نمی‌دانم آی‌دی کارت مترجمش صادر شده یا نه؟ به هر حال وقتی باشگاه مربی خارجی می‌آورد باید بحث مترجمش را حل کند، این مسئله ساده‌ای است. اگر پست آن خط و خطوطی نباشد که من بعدا در مورد این مسئله صحبت کنم.

 اخبار استقلال تهران

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سیروس دین محمدی: عملکرد فنی استقلال خیلی خوب نیست؛ نبود بازیکن بزرگ برای استقلال گران تمام خواهد شد

ج آگوست 30 , 2019
پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: تیم بزرگ بازیکن بزرگ می‌خواهد، شک نکنید نبود بازیکن بزرگ برای استقلال گران تمام خواهد شد. به گزارش استقلال نیوز ، سیروس دین محمدی پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره تساوی تیم فوتبال است...