بحران در استقلال به اوج رسید!/ همه مصائب شفر برای دیدار با الهلال

سرویس ورزش مشرق – استقلال در شرایطی برای دیدار با الهلال راهی دوحه قطر شد که شاید در وضعیتی بدتر از روزهای ابتدای فصل هم باشد. تیمی که برخی بازیکنان اصلی اش را در اختیار ندارد و در کنار آن تعدادی از بازیکنان نیز تحت تأثیر اتفاقات ناشی از مسائل رخ داده در دربی هشتاد و نهم وضعیت روحی بسامانی ندارند!

- سید مهدی رحمتی که همواره در دیدارهای مهم بین المللی یا داخلی مرد اول سنگر استقلال بود پیرو حواشی ایجاد شده پس از پنالتی دربی مقابل پرسپولیس و ماجراهای مربوط به آن، این روزها برای اولین بار در همه این سال‌ها شعار حیاکن رهاکن هم شنید و حتی در دقایق پیش از بازی با سایپا از سوی سکوها "هو" شد!

بیشتر بخوانید:

ستاره استقلال در بیراهه!

از ۳ ماه پیش تمرکز شفر را بر هم زدند

- فرشید اسماعیلی نیز که همواره در دیدارهای بین المللی در لیگ قهرمانان آسیا جزو ستاره‌های استقلال بود در بازی قبلی برابر سایپا از ترکیب اصلی بیرون آمده و به عنوان یار جانشین در ۱۰ دقیقه پایانی تیمش را همراهی کرد و او نیز با فرشید اسماعیلی در اوج، فاصله دارد!

- فرشید باقری و همام طارق نیز که اصلاً با تیم راهی دوحه نشدند. اولی به دلیل مشکلات انضباطی و دومی به دلیل مصدومیت در تهران ماندند. دو بازیکنی که در خط هافبک از ارکان تأثیرگذار در بازی تدافعی و رو به جلوی استقلال محسوب می‌شدند!

- وریا غفوری شاید مهمترین غایب استقلال در بازی با الهلال باشد که گفته شده مصدوم است ولی حواشی زیادی هم در همین ارتباط برایش براه افتاد و گفته می‌شود مصدومیتش جدی نیست و دلایل دیگری برای بازی نکردنش وجود دارد! غیبت این بازیکن که در دربی و برابر سایپا هم به شدت به چشم آمد نشان داد فرشاد محمدی مهر تا چه اندازه با وریا غفوری فاصله دارد.

- روزبه چشمی هم با کشیدگی جزئی عضلانی دست و پنجه نرم می‌کند و بازی کردنش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اللهیار صیاد منش نیز هنوز پس از مصدومیتی که داشت به میدان نرفته و بازی دادن به او در چنین دیداری مهم و سنگینی نوعی ریسک به شمار می‌رود!

- مهدی قائدی بازیکن جنجال ساز استقلال نیز با اعتراض به عدم حضورش در ترکیب تیم استقلال برای بازی با سایپا با خشم وینفرد شفر مواجه شده و همزمان با پرونده مرگ احمدرضا شاکر حالا درگیر پرونده انضباطی دیگری در کمیته حقوقی باشگاه استقلال شده است. چرا که وینفرد شفر اعلام کرده دیگر حاضر به پذیرش این بازیکن در تیم استقلال نیست. او پیش از این و در فصل قبل در دیدار اولی که شفر روی نیمکت استقلال نشست (بازی با فولاد در تهران) در انتقاد به بازی نکردن در ترکیب تیم پیراهن استقلال را در رختکن پیش چشم شفر به زمین کوبیده و در مهر ماه سال ۱۳۹۷ نیز در دیدار با نفت مسجد سلیمان پس از تعویض شدن بطری آبی که سرپرست تیم به او داده بود را به زمین پرتاب کرده بود! ماجرای تصادف بهمن ماه سال ۱۳۹۶ و تبعات پس از آن نیز که شاه بیت جنجال‌های این بازیکن در استقلال بود!

-از این گذشته، استقلال در همه مسابقات این فصل و کسب نتایج ضعیف رودرروی تیم‌های بزرگ و قدرتمند، نشان داده همواره در مواجهه با تیم‌های خوب یا باخته یا تساوی داشته است! در همین لیگ برتر خودمان استقلال به سپاهان و پرسپولیس که تیم‌های بالای جدولی هستند باخته و یک تساوی دارد. تراکتورسازی را در دور رفت برد ولی در دور برگشت به این تیم هم باخت. با پدیده مساوی کرده و تنها تیم‌هایی را شکست داده که در جدول در رده‌های پایین‌تر از چهارمی و پنجمی هستند! این تیم از ۶ بازی پیش رو تا آخر فصل هم باید با سپاهان و پدیده از مدعیان اصلی کسب سهمیه و حتی قهرمانی دیدار رودررو انجام بدهد. هر دو مسابقه در خانه حریف برگزار می‌شود!

الهلال به عنوان تیم شش امتیازی جدول گروه C لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ آسیا هم بهترین نتایج را در همین گروه کسب کرده و با سابقه‌ای که از استقلال سراغ داریم به نظر می‌رسد رودرروی این تیم پرمهره عربستانی دیدار سختی خواهد داشت.

-قطعا برد و باخت در دیدار با الهلال تأثیر مستقیمی در نتایج نهایی استقلال در لیگ برتر برای کسب سهمیه خواهد داشت. چه بسا اگر این تیم نتواند مشکلات اخیر پس از شکست در دربی را به سلامت پشت سر بگذارد در نهایت پس از، از دست دادن جام حذفی و عدم دستیابی به عنوان قهرمانی لیگ برتر، از کسب سهمیه آسیایی لیگ قهرمانان برای سال ۲۰۲۰ هم ناکام بماند!

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

غائب بزرگ الهلال برابر استقلال

ی آوریل 7 , 2019
به گزارش مشرق، به نقل از العاجل، الهلال در سومین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دوشنبه به مصاف تیم استقلال ایران خواهد رفت. این باشگاه عربستانی اعلام کرد که سالم الدوسری، هافبک ملی‌پوش این تیم به خاطر این آسیب‌دیدگی دیدار برابر تیم فوتبال ا...