بابک مرادی: من عاشق شیر کلمبیا هستم؛ خوشحالم زیر نظر آقای فکری کار می‌کنم

بابک مرادی

هافبک چپ پای تیم فوتبال استقلال (تاج) گفت: من عاشق شیر کلمبیا هستم و به‌ خاطر کارلوس والدراما دوست دارم این شکلی باشم.

 به گزارش استقلال نیوز، کمتر کسی باور می‌کرد «بابک مرادی» تعویض طلایی استقلال در مسجدسلیمان لقب بگیرد اما این اتفاق افتاد. این بازیکن چپ پا و سرعتی در دقیقه ۶۸ به‌جای محمد نادری وارد زمین شد و دو دقیقه بعد پاس گل تساوی تیمش را به وریا غفوری داد. مرادی در ادامه این بازی هم بهترین بازیکن تیمش بود، یک بار تیر دروازه نفتی‌ها را لرزاند و بارها با تکنیک بالای خودش مدافعان تیم میزبان را اذیت کرد تا ثابت کند خرید خوبی برای آبی‌ها بوده است. مزد این نمایش خوب را محمود فکری یک هفته بعد به او داد. بابک مرادی در دیدار با نساجی مازندران در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت و از قضا باز هم پاس گل داد و... به همین بهانه بد ندیدیم دقایقی با بابک مرادی هم‌کلام شویم‌.

بابک مرادی هافبک مهاجم چپ تیم فوتبال استقلال (تاج) در گفتگو با خبرورزشی، صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

  

* اگر موافق باشی به‌جای نساجی مازندران از یک بازی قبل‌تر مصاحبه خودمان را آغاز کنیم. تعویض طلایی لقبی بود که پس از بازی با نفت مسجدسلیمان به تو دادند اما یک هفته بعد مقابل نساجی مازندران فیکس شدی. فکرش را می‌کردی؟

قبل از هر چیز درگذشت علی انصاریان و همین‌طور مهرداد میناوند دو پیشکسوت فوتبال کشورمان را به خانواده این عزیزان و جامعه فوتبال تسلیت عرض می‌کنم. غم بزرگی است و خداوند به بازماندگان صبر بدهد. در جواب پرسش شما هم باید بگویم خدا را شکر می‌کنم که بازیکن مفیدی برای تیم بودم. امیدوارم کادر فنی و هواداران استقلال از من راضی بوده باشند.

* می‌دانی برخی رسانه‌ها یا هواداران به تو چه لقبی داده‌اند؟

نه، خیلی درگیر لقب و این حرف‌ها نیستم. البته می‌دانم همه عزیزان به من لطف دارند اما سعی می‌کنم بیشتر روی تمرینات، مسابقات و کار فنی خودم تمرکز کنم.

* بابک مرادی که خودم می‌شناختم موهای بلندی نداشت. اتفاقاً موهایت را همیشه کوتاه نگه می‌داشتی ولی مدتی می‌شود که تغییر ظاهر داده‌ای و به همین خاطر برخی تو را با مروان فلینی مقایسه می‌کنند و برخی دیگر می‌گویند شبیه عمر عبدالرحمان هستی. خودت بگو به‌خاطر کدام‌یک موهایت را اینقدر بلند کرده‌ای؟

هیچ‌کدام! شاید باورتان نشود اما من عاشق شیر کلمبیا هستم و به‌خاطر کارلوس والدراما دوست دارم این شکلی باشم. باید بازی‌های والدراما کاپیتان سابق تیم ملی کلمبیا را دیده باشید تا بدانید چه می‌گویم.

* کارلوس والدراما را که ما خوب به یاد داریم. یک هافبک تهاجمی تکنیکی و پاسور که به گولیت سفید هم مشهور بود اما تو متولد سال ۱۳۷۲ هستی. مگر بازی‌های والدراما را به یاد داری؟

خیلی از بزرگترهای خودم درباره والدراما شنیده بودم. اینکه یک بازیکن تکنیکی، باهوش و فوق‌العاده فنی بوده است. در اینترنت سرچ کردم و وقتی بازی‌هایش را دیدم متوجه شدم از آن چیزی که فکرش را می‌کردم هم بهتر بوده است. یک هافبک کامل و فداکار که شاید موقعیت‌های ۷۰ به ۳۰ را هم پاس می‌داد. درجه یک بود و هوش سرشاری داشت. انگار به‌جای دو تا چشم چهار تا چشم دارد. یک جفت هم پشت‌سرش داشت و یک‌جورهایی همه جای زمین را می‌دید.

* البته برخلاف تو کارلوس والدراما راست‌پا بود، درحالی که تو چپ‌پا هستی!

بله، راست پا اما وحشتناک تکنیکی که فوتبال ناب آمریکای جنوبی را بازی می‌کرد و به دنیا نشان می‌داد.

* جالب شد! بابک دور ایران را زد تا به استقلال رسید. از ماشین‌سازی، فولاد خوزستان، ملوان و راه‌آهن بگیر تا سیاه‌جامگان، آلومینیوم اراک و شهرداری تبریز. حالا چه احساسی داری؟

خوشحالم که پیراهن تیم محبوب دوران کودکی‌ام را پوشیده‌ام...  

* (‌حرفش را قطع می‌کنیم) اما خیلی‌ها معتقدند بازیکنان فوتبال بعد از پوشیدن پیراهن استقلال یا پرسپولیس از این حرف‌ها می‌زنند!

آقای یکتا! شما که حداقل خوب من را می‌شناسید. در راه‌آهن با هم بودیم و...

* اتفاقاً این یکی را تأیید می‌کنم که تو استقلالی بودی و همیشه دوست داشتی پیراهن آبی را بپوشی. این سؤال را به خاطر این مطرح کردم که شاید برخی‌ها ندانند و شهادت می‌دهم بابک مرادی استقلالی بوده و با عشق و علاقه این تیم را انتخاب کرده است. می‌دانم خیلی از کنار فوتبال پولی درنیاوردی و شاید می‌توانستی امسال قرارداد بهتری ببندی ولی استقلالی شدی؟

خوشحالم به عشق خودم رسیدم و احساس بسیار خوبی دارم. در دوران کودکی یا نوجوانی هر کدام از ما یک رؤیای خاصی در سر داریم. آرزوهایی که شاید رسیدن به آن غیرممکن به نظر برسد اما من یکی خیلی سختی کشیدم و خیلی جنگیدم تا به رؤیای دوران کودکی خودم رسیدم و پیراهن آبی پرافتخار استقلال را پوشیدم.

بابک مرادی

* در دوران کودکی یا نوجوانی بازی کدام بازیکن استقلال را دوست داشتی؟

استقلال بازیکنان بزرگ زیادی داشته است اما من علیرضا نیکبخت‌واحدی را دوست داشتم. او یک چپ پای تکنیکی و پرتلاش بود که هم خوب پاس گل می‌داد و هم خوب گل می‌زد. البته استقلال همیشه چپ‌پاهای خوبی داشته است که امیدوارم لایق جانشینی آنها باشم.

* تو هم در بازی با نفت مسجدسلیمان با پاس گل زیبایی که دادی همه را غافلگیر کردی. توضیح می‌دهی؟

خدا را صد هزار مرتبه شکر که توانستم کمکی کنم. وریا غفوری البته خیلی عالی ضربه سرش را زد که تبدیل به گل شد. 

* نزدیک بود یک گل هم بزنی که با بدشانسی‌ات به تیر دروازه حریف خورد؟

حیف شد، خیلی دوست داشتم در بازی با نفت مسجدسلیمان گل می‌زدم و می‌رفتم سمت سیدحسین حسینی و او را بغل می‌کردم!

* جداً؟!

بله، سید با بدشانسی یک گل خورد و دوست داشتم گل بزنم و آن را به دوست و همبازی خودم تقدیم کنم اما نشد. 

* می‌دانیم تو اهل یاسوج و لُر زبان و بختیاری هستی. شنیدیم مسجدسلیمانی‌ها خیلی تو را تحویل گرفتند. درست است؟

بله، همین‌طور است. اعضای تیم نفت و هواداران و مردم مسجدسلیمان هم لُر زبان و بختیاری هستند. خیلی به من لطف و محبت نشان دادند و مرا شرمنده خودشان کردند.

* محمود فکری بعد از بازی حرفی به تو نزد؟

خوب شد پرسیدید. دوستان و همبازیانم می‌دانند من آدمی نیستم که بی‌دلیل از کسی تعریف و تمجید کنم. لُر زبان هستم و همیشه صاف، رک و پوست‌کنده حرف می‌زنم. روزی که آقای محمود فکری سرمربی استقلال شد قائم اسلامی‌خواه دوست من تماس گرفت و گفت خوش به حالت! پرسیدم چطور؟ گفت یک مربی بااخلاق و صادق سرمربی شما شده که حق را به حقدار می‌دهد. من یکی، دو روز بعد به خود آقای فکری هم گفتم که دوست دارم به استقلال کمک کنم چون از بچگی استقلالی بودم.

* در زمانی که محروم شده بودی؟

دقیقاً همین‌طور است. سرمربی تیم برخورد بسیار خوبی با من داشت. بعدها متوجه شدم برای آقای فکری اسم و رسم یا سوابق یک بازیکن و حتی سن و سالش مهم نیست و به آن کاری ندارد. او به هر کس که در تمرین خوب باشد میدان می‌دهد و ملاکش فقط تمرینات تیم است. خوشحالم زیر نظر کسی کار می‌کنم که ۱۴ سال بازیکن استقلال و به نوعی رکورددار بازی در این تیم بزرگ بوده است. امیدوارم بتوانم شاگرد خوبی برای او باشم. 

* فکری شاید حرفی نزد اما در دیدار با نساجی مازندران تو را در ترکیب اصلی قرار داد. درست است؟

باز هم خدا را شکر می‌کنم. همین که بتوانم به تیم کمک کنم برای من کافی است. فرقی هم نمی‌کند در ترکیب اصلی باشم یا به عنوان تعویضی به زمین بروم.

* بازی با نساجی مازندران هم گره خورده و...

به نظرم نساجی خیلی بسته بازی می‌کرد. با تمام احترامی که برای این تیم قائلم باید بگویم دفاع مطلق حریف کار را سخت کرده بود. در چنین شرایطی شما کار سختی پیش‌رو دارید ولی دیدید با یک شوت راه دور زیبا از فرشید اسماعیلی به گل رسیدیم.

* می‌توانستید گل دوم را هم بزنید اما پنالتی مهدی قایدی خراب شد!

مهدی فوتبالیست توانایی است که خودش پنالتی گرفته بود. ضربه قشنگی هم زد که متأسفانه گل نشد اما اگر ما زودتر گل اول را می‌زدیم شاید می‌توانستیم با اختلاف بیشتری برنده شویم. با این حال جای خوشحالی دارد که توانستیم ۳ امتیاز این دیدار را از آن خود کرده و صدرنشین باقی بمانیم.

* هدف اصلی بابک مرادی در استقلال چیست؟

هدف اول همه ما قهرمانی در لیگ برتر است. اینکه بتوانیم پس از چند سال دل هواداران را با قهرمانی لیگ برتر شاد کنیم. همچنین موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا هم یک هدف بزرگ است. 

* هدف شخصی خودت چیست؟

با پیراهن آبی استقلال آرزوهای بزرگی دارم اما اول باید جایگاه خودم را در تیم محکم کنم. باید خوب تمرین کنم، خوب استراحت کنم و از حواشی دوری کنم تا اول در استقلال بازیکن مؤثری باشم. موفقیت تیم استقلال در حال حاضر مهمترین هدف من است.

* بعد از این دو بازی با نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران برخورد هواداران استقلال با تو چطور بوده است؟

لطفاً این موضوع را بنویسید که همه بچه‌های استقلال در این دو دیدار خوب بودند و همه زحمت‌ کشیدند. همه تلاش کردند و متأسفانه ۳ بار ضربات ما در اوج ناباوری به تیر دروازه خورد وگرنه با تمام احترامی که برای نفت مسجدسلیمان قائلم ما با اختلاف ۲ یا ۳ گل برنده از زمین خارج می‌شدیم. در دیدار با نساجی هم همان‌طور که گفتم باید با اختلاف ۲ یا ۳ گل برنده می‌شدیم اما جای شکرش باقی است که بردیم و صدر جدول را حفظ کردیم. هواداران با معرفت استقلال هم خیلی لطف و محبت نشان دادند. من خودم هنوز کاری نکردم و دوست دارم بتوانم دل این عزیزان را با بازی‌های خوب شاد کنم.

* بی‌تعارف فکرش را می‌کردی نساجی مازندران با این همه انگیزه جلوی شما بازی کند؟

نتایج لیگ امسال نشان داده که هیچ حریفی را نمی‌توان دست‌کم گرفت. شما می‌بینید یک تیم پایین یا میانه جدولی می‌آید و تیم مدعی قهرمانی را شکست می‌دهد. بنابراین بازی با نساجی هم می‌توانست بازی سختی باشد. تیم حریف با تمام وجود و انگیزه جلوی ما بازی کرد. من خودم در ماشین‌سازی، فولاد و دیگر تیم‌ها این شرایط را تجربه کردم و می‌دانم همه بازیکنان جلوی استقلال و تیم‌های بزرگ انگیزه دارند اما ما هم استقلال هستیم. نمی‌خواستیم به‌راحتی صدر جدول را از دست بدهیم و باید برنده زمین را ترک می‌کردیم که کردیم!

* بازی بعدی شما با سپاهان اصفهان است. این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنی؟

یک‌جورهایی فینال نیم‌فصل اول لیگ است. ما تیم صدر جدول هستیم و سپاهان تیم دوم و همین موضوع نشان‌دهنده اهمیت این بازی است. ان‌شاءا... با ارائه یک بازی خوب و آبرومندانه با دست پُر از اصفهان برمی‌گردیم، هرچند می‌دانیم کار سختی پیش‌رو خواهیم داشت.

* هر دو تیم، بازی قبلی خود را برده‌اید. شما مقابل نساجی مازندران با یک گل به برتری رسیدید و سپاهان هم دربی اصفهان را از ذوب‌آهن برده است. به نظر می‌رسد هر دو تیم از اعتماد به نفس کافی برای این دیدار حساس و بزرگ برخوردار باشند. این‌طور نیست؟

هر دو تیم مربیان و بازیکنان شناخته شده و بزرگی دارند. ما می‌دانیم این بازی اهمیت زیادی دارد و ان‌شاءا... با همه توان جلوی سپاهان بازی می‌کنیم. البته سپاهان هم‌تیمی پرافتخار و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی فصل جاری است.

* یکسری صحبت‌هایی هم برخی بازیکنان استقلال پس از بازی با نساجی داشتند که...

من یک بازیکن تازه‌وارد در تیم هستم و به خودم اجازه نمی‌دهم صحبتی کنم. هر صحبتی هم باشد بزرگترهای تیم استقلال انجام می‌دهند. 

* در پایان صحبتی با هواداران استقلال نداری؟

هواداران استقلال بسیار بامعرفت و دوست‌داشتنی هستند. جای خالی این عزیزان در مسابقات تیم کاملاً احساس می‌شود اما انرژی مثبت آنها را می‌گیریم و به خاطر دل آنها بازی می‌کنیم. ان‌شاءا... با حمایت طرفداران استقلال تا پایان فصل بتوانیم بهترین نتایج را گرفته و جام قهرمانی را بالای سر ببریم.

اخبار استقلال


مطالب مرتبط:

از سومین خرید فصل جدید آبی پوشان رونمایی شد/ مروان فلاینی آبی ها از تبریز آمد؛ بابک مرادی به استقلال پیوست

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مهدی عبدیان: وریا از چهار فصل پیش یک میلیارد طلبکار است؛ طلبمان از باشگاه پس نگرفتیم!

س فوریه 9 , 2021
عضو هیات مدیره باشگاه استقلال (تاج) گفت: مقصر این حواشی نه وریا غفوری ست و نه به باشگاه! بلکه مدیریت وقت باید در ارتباط با چرایی این موضوع پاسخگو باشد که این قرارداد را بسته است.            به گزارش استقلال نیوز، م...