انگلیسی‌ها فهمیدند ایرانی‌ام قیدم را زدند/ ۲ گل به لیورپول زدم اما استقلالی شدم! +عکس و فیلم

سرویس ورزش مشرق – رضا کریمی بازیکن تیم فوتبال امید کشورمان با عقد قراردادی ۳ ساله در شرایطی به تیم استقلال تهران پیوست که مدعیست دو تیم اروپایی خواهان به خدمت گیری اش بودند ولی او به دلایل قلبی و احساسی تصمیم گرفته که به جای بازی در اروپا راهی لیگ برتر کشورمان و تیم استقلال شود.

رضا کریمی در گفت و گو با مشرق، درباره روزهایی که در اوج جوانی پشت سرگذاشته تا به استقلال برسد حرف زد و از انگیزه های بالایی که برای بودن در تیم استقلال دارد گفت.

بیشتر بخوانید:

استقلال بازیکن جدید گرفت +عکس

*فوتبالت را از کجا شروع کردی؟

- از آکادمی فوتبالی در اردبیل. خودم اهل این شهر هستم و پس از اینکه یکی از استعدادیاب های تبریزی مرا دید به گسترش فولاد تبریز پیوستم. در همان فصل اول و در سن ۱۶، ۱۷ سالگی هم برای این تیم در لیگ روبروی سیاه جامگان به میدان رفتم. فصل بعد در اردویی که با این تیم در ترکیه داشتیم مسیر زندگی ام تغییر کرد.

* پیش از آن هم در تیم های رده پایه ملی حضور داشتی؟

- بله! از رده نونهالان دعوت می شدم و بازی می کردم و تا الان که در رده امید هستم همه رده ها را طی کرده ام.

* موضوع حضورت در آکادمی فوتبال مالزی چیست؟

- وقتی ۱۵ ساله بودم با تیم نوجوانان برای شرکت در یک تورنمنت دوستانه راهی مالزی شدیم. آنجا با تیم آکادمی فوتبال مالزی که مدیریتش را "دیوید مک منمن" ملی پوش شماره ۴ تیم انگلیس بود بازی کردیم و من یک گل به تیم شان زدم. بعد همزمان با حضور ما تیم امیدهای آکادمی باشگاه لیورپول هم در مالزی بود که یک بازی با آنها انجام دادیم و من دو گل به لیورپول زدم. سرمربی آن تیم مرا پسندید و پیشنهاد داد برای ادامه فوتبال به آکادمی باشگاه لیورپول بروم ولی وقتی مدیران باشگاه شان فهمیدند من ایرانی هستم گفتند تو مشکل پاسپورت داری و قیدم را زدند.

* چطور سر از لیگ آلبانی درآوردی؟

- وقتی با گسترش فولاد در ترکیه اردو زده بودیم سرمربی تیم "اسکندربیو" آلبانی که آنها هم آنجا اردو داشتند مرا دید و بعد از مذاکره با مدیران باشگاه رضایتنامه ام را گرفت. یک فصل آنجا بودم و ۹ بازی در لیگ و جام حذفی داشتم. این فصل هم به تیم "تی یتو دورس" در همان لیگ پیوستم و ۱۳ بازی هم در لیگ و جام حذفی انجام دادم.

* الان به عنوان بازیکن آزاد به استقلال پیوستی؟

- بله! مشکلی از این بابت ندارم. البته همانطور که سرمربی تیم در نشست خبری قبلی شان اعلام کردند من با آسیب دیدگی جزیی که در اردوی تیم فوتبال امید داشتم به تمرینات استقلال برگشتم و با تأیید دکتر نوروزی، فکر می کنم از حدود ۷ روز دیگر می توانم استقلال را در تمرینات و مسابقات همراهی کنم.

* چه شد که از اروپا به ایران برگشتی؟ همه فوتبالیست های ایرانی دوست دارند مسیر عکس را طی کنند؟

- از بس که به تیم استقلال علاقه داشتم.

رضا کریمی با لباس سفید در سمت چپ تصویر در حال دویدن جلوتر از فرشاد محمدی مهر و رضا آذری است

* واقعا! یا به خاطر جلب نظر طرفداران این تیم است که این موضوع را مطرح می کنی؟

- نه! می توانید از خانواده یا دوستان صمیمی ام که می دانند من به چه تیمی علاقه دارم سئوال کنید. از بچگی آرزو داشتم برای استقلال بازی کنم و حالا هم از یک ماه قبل با استقلال تمرین می کردم و اتفاق در همین مدت از لیگ های ترکیه و فنلاند هم پیشنهادهایی به مدیر برنامه ام رسیده بود تا بدون تست بروم ولی صبر کردم تا ببینم نظر شفر چیست تا در نهایت به قراردادی سه ساله به تیم محبوبم پیوستم.

* مطمئن هستی از این انتخاب پشیمان نمی شوی؟

- قطعا! اتفاقا اگر بخواهم راهی اروپا شوم استقلال می تواند سکوی پرش بهتری برایم باشد.

* پستت چیست؟

- هافبک هستم و پشت مهاجم بازی می کنم. توپ رسانی و حرکت در عرض خط هافبک. البته در پست چپ و راست خط هافبک هم بازی کرده ام.

در این تصویر بازیکن جدید استقلال با لباس سفید سمت راست پشت سر خسرو حیدری دیده می شود

* فکر می کنی با ورودت به استقلال و در شرایطی که فرشید اسماعیلی را دارد و محسن کریمی هم در آستانه بازگشت است بتوانی مشکل گلزنی این تیم را رفع کنی؟

- استقلال بازیکنان بزرگی دارد ولی قطعا همه تلاشم را می کنم تا اگر فرصت بازی داشتم به استقلال کمک کنم.

* در استقلال کدام بازیکنان را بیشتر می شناسی؟

- الان چند سالی می شود که با اللهیار صیادمنش و امید نورافکن در تیم های جوانان و امید آشنا هستم و در این مدت هم که به استقلال آمدم تقریبا با بقیه هم آشنا شده ام.

در پایان فیلمی از مهارت های رضا کریمی را مشاهده کنید:

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهتاش فریبا: از مهاجم مهمتر خرید پلی میکر است؛ استقلال فعلا مدعی قهرمانی نیست!

ی دسامبر 2 , 2018
پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: استقلال بهتر &#1575...