اظهارات متناقض مدیران استقلال

به گزارش مشرق، «اعتماد» کلید واژه‌ای است که در فضای رسانه، مخاطبان اظهارات افراد و مسئولان مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهند. همچنین در فضای ورزش و به خصوص فوتبال، اظهارات مسئولان ورزشی اگر خلافش ثابت شود، فضای اعتماد به رسانه و آن سازمان مربوطه بسیار خدشه‌دار می‌شود و اعتماد به آن کمتر خواهد شد.

در حال حاضر در استقلال چنین فضایی وجود دارد. مسئولان آبی‌پوشان پایتخت در دفعات مختلف اظهاراتی داشته‌اند که چندین بار توسط افراد مختلف نقض شده است. سعادتمند در زمانی که به ایتالیا رفته بود، تاکید داشت  که برای حل مشکلات مالی با استراماچونی با او صحبت کرده است و در این رابطه گفت:‌من براساس مصوبه هیات مدیره در ششم مرداد ماه به این سفر رفتم. ما از برج چهار مکاتبامان را با وزارت خارجه انجام داده بودیم. این سفر برای حل و فصل پرونده‌هایمان در فیفا بوده است و می‌خواستیم بخشی از مطالبات استراماچونی را پرداخت کنیم تا پرونده از فیفا خارج شود که به جاهای خوبی رسیدیم.

این مساله در ادامه باعث شد تا واکنش فرهاد مجیدی، سرمربی وقت استقلال را داشته باشد و مدعی شود که مذاکراتی در ایتالیا برای بازگشت استراماچونی وجود داشته است، او در این رابطه گفت:‌ تنها با وجود قرارداد یک سال و نیمه من، با اقدامی عوامفریبانه که هدفی جز تخریب جایگاه سرمربی تیم نداشت در آستانه دربی، خبری که حتی رسانه‌های کشور آقای استراماچونی هم مراعات زمان انتشارش را کردند، به صورت غیررسمی به رسانه‌ها دادند و حالا من حاضر نیستم به خاطر یک برد جذاب و صعود به فینال جام حذفی این کارشکنی تاریخی را نادیده بگیرم.

بیشتر بخوانید:

گزینه اصلی سرمربیگری استقلال با منتفی شدن حضور استراماچونی

همچنین پس از باخت در فینال جام حذفی باشگاه استقلال اطلاعیه‌ای در روز ۱۳ شهریور منتشر کرد و تاکید داشت که مذاکرات با استراماچونی آغاز می‌شود. در این اطلاعیه آمده است: از امشب رایزنی رسمی مسئولان باشگاه استقلال جهت رفع موانع گذشته و بازگشت استراماچونی با انجام مذاکرات رسمی و ارسال دعوت نامه برای ایشان طبق قرارداد قبلی، انجام خواهد شد تا جلوی خسارت‌های مالی هم به باشگاه استقلال گرفته شود. امیدواریم در فصل آتی بتوانیم دل هواداران را شاد کنیم.

با این پس از گذشته ۹ روز از این اطلاعیه، پاستورلو مدیربرنامه‌های آندره‌آ استراماچونی مدعی شد هیچ مذاکراتی انجام نشده است و در این رابطه تاکید کرد:‌ با توجه به اظهارات رسمی که توسط باشگاه استقلال  و همچنین گمانه‌زنی‌هایی که توسط چندین رسانه درباره بازگشت احتمالی آندره‌آ استراماچونی مطرح شده است، در مرحله فعلی هیچ اقدام مشخصی  برای بازگشت این مربی انجام نشده است.

در روز گذشته، قرار بر جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال بود و این جلسه قرار بود که در دفتر حجت نظری، عضو هیات مدیره این باشگاه برگزار شود. بهمن نیکخو که دبیر هیات مدیره باشگاه است،‌ در جمع خبرنگاران تاکید داشت که جلسه برگزار شده است و این رابطه گفت:‌ جلسه طبق روال هر هفته به صورت منظم و مرتب برگزار شد که به فراخور در مکان‌های پیش‌بینی شده از قبل انجام می‌شود. در این جلسه آقای حجت نظری میزبان بودند. در ارتباط با قرارداد بازیکنان و معوقات، جذب بازیکنان و همینطور موضوعات دیگر صحبت‌های انجام شد.

نیکخو همچنین تاکید داشت که احمد سعادتمند در این جلسه حضور داشته است و صحبت‌های لازم در این جلسه انجام شده است و تنها بعضی از اعضای هیات مدیره به علت مشغله، نتوانستند در جلسه حضور داشته باشند و جلسه نیمه تمام ماند.

اما حجت نظری، عضو هیات مدیره استقلال، با رد تمامی ادعای‌های نیکخو، تاکید کرد هیچ جلسه و مصوبه‌ای انجام نشده است و در این رابطه گفت: ما توافق کردیم تا در روزهای دوشنبه عصر، به صورت یک هفته‌ در میان و گردشی، جلسه‌ای در دفاتر اعضای هیات مدیره برگزار کنیم. قرار بود که بنده میزبان اعضای هیات مدیره باشم. ما از ساعت ۱۴:۳۰ روز دوشنبه منتظر عزیزان شدیم اما به دلیل اینکه آقایان سعادتمند، زبده و عبدیان در جلسه غایب بودند و جلسه به حد نصاب خود نرسید،‌ جلسه تشکیل نشد. در این جلسه،‌ بنده، آقای خلیل‌زاده و آقای نیکخو، دبیر جلسه حضور داشتند و به خاطر اینکه جلسه به حد نصاب خود نرسید، ما هیچ مصوبه‌ای نداشتیم.

جدیدترین تناقض گویی مدیران استقلال بامداد امروز رخ داد. سرمربی ایتالیایی سابق آبی‌پوشان پایتخت با انتشار مطلبی در فضای مجازی در مورد اخبار منتشر شده این روزها گفت:‌ من امروز خیلی عصبانی هستم. به‌نظر می‌رسد که فدراسیون مجوز را رد کرده است. من هیچ‌وقت پیشنهادی را رد نکردم چون هیچ پیشنهادی ارسال نشده بود. من عشق شما (هواداران استقلال) را احساس می‌کنم و می‌خواهم به شما اجازه دهم که بدانید همه چیز ساختگی بوده است. من امروز خیلی ناراحت هستم.

این مساله در ادامه واکنش مهدی عبدیان،‌ عضو هیات مدیره باشگاه استقلال را به همراه داشت و در این رابطه در اینستاگرامش نوشت: با توجه به مصوبه هیات مدیره (با رای مثبت همه اعضا) به مدیرعامل دستور داده شد نسبت به بازگرداندن آقای استراماچونی اقدام نمایند و از هدر رفتن بیت المال جلوگیری شود و باشگاه از یک غرامت سنگین نجات پیدا کند. در مذاکرات مدیرعامل با آقای استراماچونی توافق شفاهی و نظر مثبت ایشان برای بازگشت جلب شد ولی با توجه به منع ورود بازیکن و مربی خارجی ارسال قرارداد نهایی یا پیش نویس قرارداد به ایشان غیر ممکن بوده است و ارسال آن تبعاتی برای باشگاه داشت.

او همچنین تاکید کرد: طبق گفته مدیر عامل بنده به عنوان عضوی کوچک لازم دانستم برای روشن شدن افکار عمومی توضیح مختصری به شما عرض کنم که امیدوارم توضیحات تکمیلی و جزئیات بیشتر توسط مدیرعامل منتشر شود. اینجانب وظیفه اجرایی نداشته ولی فراتر از وظایف خودم به عنوان یک هوادار باشگاه اقداماتی را انجام داده و منتشر نمودم.

این مساله نشان دهنده ضعف کادر مدیریت اظهارات مسئولان استقلال در رسانه‌ای کردن یک رویداد است. چنین مساله‌ای از زمان حضور سعادتمند و کادر مدیریتش بارها دیده شده است و مشخص نیست که این شکاف و این ضعف تاکتیکی از کجا ناشی می‌شود و باید دید با این روند چه سرنوشتی در انتظار این باشگاه خواهد بود.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دلیل افزایش قیمت بازیکنان معمولی‌ چیست؟

چ سپتامبر 16 , 2020
به گزارش مشرق، صمد مرفاوی در خصوص قراردادهای میلیاردی بازیکنان در بازار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال، عنوان کرد: ضعف قوانین فوتبال ما باعث شده تا مبالغ خرید بازیکن بالا رود زیرا این قوانین برای فوتبال ایران کاربردی نیست. پایین آمدن ارزش پول ا...