استکبارستیزی مصداق عقلانیت

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی یادداشتی به مناسبت فرا رسیدن ۱۳ آبان نوشت:

معنا و مفهوم ارزش‌های فطری چون آزادی، عدالت، استقلال و... را به فراخور ایدئولوژی و نگاه خود تفسیر و معنا می‌کند و بعد به جبر و با نگاه سلطه‌گرایانه سعی می‌کند آنها را به نفع اقلیت ذی‌نفعان نزدیک به خود محقق کند.

انقلاب اسلامی در چهل و دو سال قبل برهم‌زننده‌ این زمین بازی بود. انقلاب گفت ما زیر بار سلطه شرق و غرب نمی رویم، ما در زمین بازی اقلیت منتفع علیه اکثریت رنج‌کش پادو نمی‌شویم.

انقلاب اسلامی آغازگر تغییر وضع عالم به نفع اکثریت بود و طبیعی است که اقلیت پرسروصدای صاحب زور و زر و تزویر همه‌ ظرفیت خود را به کار ببرند که نگذارند بازی بهم بخورد و مخل حرکت انقلاب باشند.

و کدام عقل است که در جدال اکثریت مستضعف و محق و اقلیت سلطه‌جو حق را به مستضعفین ندهد.

البته امروز و در چهل و دو سالگی این مبارزه با نگاه دوباره به این مسیر باید بدانیم که لازم است استکبارستیزی بروز شود؛ هم در روش هم در وسایل تبلیغی.

امروز برای ادامه دادن این مسیر بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت ظرفیت‌های ملی، قوی شدن اقتصاد و فرهنگ و کاهش شکاف‌های اجتماعی هستیم.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وزارت ورزش مردم را سرگرم کرده است/ آینده خوبی برای استقلال و پرسپولیس متصور نیستم

س نوامبر 3 , 2020
به گزارش مشرق، محمد نصرتی درباره عملکرد مدیران منصوب وزارت ورزش و جوانان در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: تا جایی که می دانیم فوتبال از سیاست جدا است اما فوتبال و ورزش ما کلا سیاسی شده است. تمام این انتخاب ها جای سوال داشته اند و ع...