استقلال-فولاد؛ جنگ جام در نصف جهان

به گزارش مشرق، فینال جام حذفی آخرین مسابقه فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ است که بین دو تیم استقلال و فولاد خوزستان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می شود. استقلال در لیگ برتر سوم شده و حضورش در لیگ قهرمانان آسیا تقریبا قطعی است با این حال آبی پوشان تهرانی برای اینکه یک جام قهرمانی به هوادرانش تقدیم کنند انگیزه های بسیاری دارند. بخصوص اینکه استقلال فصل گذشته نیز فینالیست جام حذفی شد اما در مشهد مسابقه را به تراکتور تبریز واگذار کرد و  دستش از جام کوتاه ماند. استقلال نمی خواهد از دومین فینال پیاپی دست خالی به تهران بازگردد.

حریف استقلال فولاد است، تیمی خوش ساخت  و منسجم که انگیزه بازیکنانش برای قهرمانی اگر بیشتر از استقلالی ها نباشد کمتر نیست. قرمزپوشان اهوازی با تمام توان در این مسابقه حاضر خواهند شد تا با کسب یک جام و تقدیم آن به مردم خوزستان دوباره فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند.

استقلال در لیگ برتر یکبار با محمود فکری در اهواز بازی را به فولاد واگذار کرد اما در بازی برگشت آبی پوشان با سرمربیگری فرهاد مجیدی فولاد را شکست دادند. جواد نکونام بعد از آن باخت به کنایه گفت که نه گریه می کند و نه استوری می گذارد و باخت را می پذیرد! اما این مرتبه اگر نکونام باخت را در فینال قبول کند معنایش از دست دادن یک جام قهرمانی برای فولاد خوزستان است. بنابراین جنگ جام در نصف جهان یک جنگ تمام فوتبالی و تمام عیار بین دو بازیکن اسبق استقلال است. یک طرف نکونام و طرف دیگر فرهاد مجیدی. در صورت قهرمانی استقلال تیم تراکتور تبریز هم مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به عنوان تیم چهارم لیگ برتر کسب می کند.

آمار مجیدی مقابل مربیان استقلالی لیگ فوق العاده است. او هم قلعه نویی، هم محمود فکری و هم جواد نکونام را در لیگ برده و حالا نمی خواهد در آخرین بازی فصل بازنده باشد. مجیدی برای رسیدن به قهرمانی انگیزه های فراوانی دارد تا هم هواداران استقلال را خوشحال کند و هم پاسخ محکمی به برخی از مدیران باشگاه که علیه او موضع داشتند، بدهد. هر چند مجیدی هم به دلیل دو اخطاره بودن از حضور در روی نیمکت استقلال محروم است و باید استقلال را از روی سکوهای نقش جهان اصفهان هدایت کند.

استقلال در این مسابقه حسین حسینی دروازه بان اصلی خود و همچنین محمد دانشگر را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. حسینی در هفته های پایانی لیگ جانشین رشید مظاهری در ترکیب اصلی شد و آبی پوشان نتایج خوبی گرفتند اما حالا او در حساس ترین بازی دوباره به دروازه استقلال برمی گردد.

داور این بازی حساس هم برعهده بیژن حیدری از داوران ممتاز بین المللی فوتبال ایران است. پزشکی که در روز ۱۷ مرداد حساس ترین و آخرین بازی فصل را سوت می زند.  محمدرضا منصوری به همراه حسن یوسفی به عنوان کمک داوران این مسابقه هستند.

استقلال برای رسیدن به فینال راه سختی را پشت سرگذاشت و با قرعه ای سخت تمامی حریفان لیگ برتری را از پیش رو برداشت. آبی پوشان ابتدا ذوب آهن، پیکان و پرسپولیس را شکست داده و به فینال رسیدند.

فولادخوزستان هم ماشین سازی، تیم دسته اولی قشقایی شیراز،سپاهان و ملوان را شکست داد تا فینالیست شود.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی شنبه ۱۶ مرداد

ش آگوست 7 , 2021
مشرق نیوز - عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی شنبه ۱۶ مرداد ...