استقلال را با ۵ میلیارد ببندید/ آقای سعادتمند! فوتبال را با کشتی اشتباه گرفتی!/ نباید برای برگشت مجیدی التماس می کردند

سرویس ورزش مشرق – تیم استقلال در هفته های اخیر در کنار کسب نتایج درخور اعتنا روبروی سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی و در نهایت کسب نایب قهرمانی لیگ برتر نوزدهم در حالی که فصل پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته بود با تلاطم نیمکت سرمربیگری و مدیریتی مواجه شده و در نهایت در فینال جام حذفی بازنده شدند. در این بین برخی بازیکنان مانند علی کریمی هم داعیه جدایی سردادند و گفته شده فرشید اسماعیلی و عارف غلامی هم در همین وضعیت هستند.

حسن روشن در گفت و گو با مشرق، وقتی شنید سعادتمند در جمع هواداران گفته شما علی کریمی را راضی کنید هرچقدر پول خواست من می دهم به شدت برای باشگاه استقلال ابراز تأسف کرد. او از یحیی گل محمدی و دیگر مسئولان تیم تراکتور که مدعی بودند دستهایی پشت پرده است تا استقلال قهرمان جام حذفی شود هم گله مند بود.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

*هر کس به استقلال تهمت زد اشتباه کرد!

در ایران چیزی به عنوان قانون وجود دارد که بخواهیم به خاطر تهمت زدن به باشگاه استقلال و تیمش کسی را مجازات یا بازخواست کنیم؟ چطور چنین بهتانی به استقلال زدند وقتی مدرک قابل قبولی نداشتند. اگر گل محمدی گفته می داند که استقلال قهرمان می شود غلط بوده است چون این اتفاق که نیفتاد. حتی شنیدم مربی تراکتور و مالکش هم همین ادعا را کرده بودند و همگی غلط گفتند.

*نه پرسپولیس انگیزه تراکتور را داشت نه استقلال!

فارغ از همه اختلافاتی که در داخل باشگاه استقلال رخ داده بود شرایط این تیم برای برد مهیا نبود. استقلال سهمیه اش را گرفته بود و حتی اگر پرسپولیس هم به فینال می رسید حریف انگیزه تراکتور نمی شد. طبیعی هم بود.

*جام حذفی را دسته سه‎ای‎ها هم برده اند!

اصلا جام حذفی که ارزشی در دنیا ندارد. اغلب باشگاه های بزرگ دنیا تیم دوم و جوانان شان را به جام حذفی می فرستند. در دهه ۷۰ (میلادی) یک سال وولورهمپتون از دسته سه انگلیس قهرمان جام حذفی شد. البته چون بازی بعد از پرسپولیس بود استقلال باید حیثیتی تر به این بازی نگاه می کرد و آبرویش را وسط می گذاشت.

*التماس سرمربی که استعفا می دهد را نمی کنند!

متأسفانه مدیریتی که در باشگاه استقلال داریم جنرالی نیست و هنوز ثبات ندارد. یعنی چی که مربی نزدیک فینال استعفا می کند و شب یک جماعت می روند التماسش که برگردد و فردا صبح یادش می افتد باید برگردد. مدیر که دنبال سرمربی نمی رود. استعفای فرهاد کار قشنگی بود ولی به شرطی که برنمی گشت، وقتی برگشت خودش را خراب کرد.

*تنهایی حسینی را به این روز انداخت!

مدتی قبل به سید حسین حسینی گفتم اگر تو پیشرفت کردی به خاطر بودن کنار رحمتی است چون خودت را با یک دروازه بان خوب هم قد می کردی و می خواستی از او جلو بزنی وگرنه اگر رحمتی برود، تو هم از بین می روی و امروز خودش فهمید چه می گفتم اینقدر گل خورد که خودش هم به صدا درآمده و از ملت عذرخواهی می کند ولی دیگر دیر شده است.

*استقلال یتیم است!

متأسفانه این وضعیت برای این است که این تیم یتیم شده و بی کس است. مجیدی هم تا جایی حق داشت ناراحت شود. مدیرعامل نباید دو روز مانده به دربی راهی ایتالیا شود. اگر هم گفته نمی توانسته وقت دیگری برای این ملاقات تنظیم کند باید خیلی سری و مخفیانه یک نفر را به نمایندگی از خودش به آنجا می فرستاد و صبر می کرد فصل تمام شود بعد این مسایل را رو می کرد.

*به سعادتمند گفتم درباره استقلال حرف نزن!

مدتی قبل که سعادتمند را دیدم به او گفتم اصلا درباره استقلال حرف نزن. نه در این تیم بازی کردی، نه مربی اش بودی و نه سابقه ای در این مجموعه داری. تیم را که نبستی، مربی اش را هم که تو نیاوردی پس صبر کن این فصل تمام شود و فقط بعد از بردها ابراز خوشحالی کن و بعد از باختها ابراز ناراحتی. برو و باشگاه را بساز. آدمی که در قزوین سیلو می سازد که از فوتبال سردرنمی آورد.

*مردم، صاحبان بدون کلید استقلالند!

من حسن روشن جزو رده سومی های باشگاه استقلال هستم که روزگاری کاپیتان این تیم بودم. مردم صاحبان اصلی این باشگاه و تیمش هستند و حق دارند بدانند درون باشگاه شان چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است ولی همیشه آخرین نفر در جریان کارها قرار می گیرند و این باعث می شود لطمه بخورند. آنها مالکانی هستند که کلید خانه شان را ندارند.

*سعادتمند درباره علی کریمی خیلی اشتباه کرد!

سعادتمند خیلی اشتباه کرد که گفت هرچقدر قیمت علی کریمی باشد می دهد. خدا پدر قطری ها را بیامرزد که علی کریمی را می خرند. سالی که منچستریونایتد دیوید بکهام را فروخت خیلی ها به او خرده گرفتند و او جواب داد که بکهام به اندازه ۵ فصل به منچستر بدهکار است و الان وقت فروشش است تا باشگاه با پولش کار کند. اقتصاد فوتبالی یعنی این.

*استقلال را با ۵ میلیارد ببندید!

استقلال باید با ۵ میلیارد تومان بسته شود و بعد از چند فصل بازیکنانش را به قیمت بفروشد و چرخ باشگاه را بچرخاند. این مملکت پر است از علی کریمی و مهدی ترابی ها که بیایند و چهره شوند و بروند و به باشگاه شان خیر برسانند.

*رایکوف گفت ملی پوشان رفتند تیمم درست شد!

سالی که تاج ۱۲ تا ملی پوش داشت رایکوف اول فصل همه تیم را دور میز جمع کرد و گفت به دو ملی پوش ۳۵ هزار تومان می دهد فقط ناصر حجازی و منصور رشیدی که گلرهای تیم ملی بودند. باقی ملی پوشان مثل من و بقیه نفری ۳۰ هزار تومان و سایرین ۲۰ هزار تومان. بعد ناصر خدابیامرز و ۳ نفر دیگر گفتند می خواهند خانه بخرند و کمی قراردادشان را بیشتر کنند چون شهباز در آن سال نفری ۶۰ هزار تومان پول می داد. رایکوف گفت کاغذ بیاورید رضایتنامه تان را بدهم بروید. وقتی رفتند به او گفتم "مستر رایکوف! حالا با کی بازی کنیم؟" که جواب داد تازه تیمم درست شد چون نمی توانستم هر بازی ۴، ۵ نفر را بیرون بگذارم بعد مسلمی و حاجیلوها را از جوانان آورد و قرعه کشی شد اولین بازی ما به شهباز خوردیم. همه می گفتند تاج ۶ تا و ۸ تا می خورد ولی من به ناصر گفتم خودم همه را دریبل می زنم و می دهم مسعود مژدهی گل بزند. دقیقه ۱۰ همین کار را کردم و رفتم روی خط دروازه توپ را نگه داشتم و چون مسعود دور بود خودم گل زدم. بازی را هم ۲-۴ بردیم.

*آقای سعادتمند! فوتبال را با کشتی اشتباه گرفتی!

اگر سعادتمند می خواهد با هر قیمتی علی کریمی را نگه دارد با ۱۰ نفر بقیه چکار می خواهد بکند؟ مگر فوتبال، کشتی است که به یک نفر در وزن خودش نیاز داشته باشید. اینجا را با ورزش انفرادی اشتباه گرفته اید آقای مدیرعامل. اینجا فوتبال است و به هر کس هرچقدر پول بدهی بقیه هم متوقع می شوند و اگر ندهی سنگ روی سنگ بند نمی شود.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واسعی: آرزویم پوشیدن پیراهن مقدس استقلال است؛ امیدوارم برای تیم بزرگ استقلال مثمرثمر باشم

د سپتامبر 7 , 2020
هافبک تیم فوتبال پیکان گفت: اگر خدا بخواهد امروز قراردادم را با استقلال رسمی خواهم کرد تا در این فصل در خدمت این تیم بزرگ باشم  به گزارش استقلال نیوز،احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال، این روزها به دنبال تقوئیت آبی پوشان است و چندین م...