استقلال جایی برای تجربه اندزوی نیست

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال در دیداری معوقه از هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران برابر پرسپولیس به تساوی ۲ بر ۲ رسید. البته عملکرد آبی‌پوشان در این دیدار انتقاداتی را همراه داشت اما این تیم همچنان صدرنشین مسابقات لیگ برتر است.

محمد مومنی پیشکسوت آبی‌پوشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در مورد تساوی آبی‌پوشان رد شهراورد، انتقاداتی که به استقلال وارد می‌شود، تعویض‌های کادر فنی استقلال و ... صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

شهرآورد نودو چهارم پایتخت چطور بود؟
بازی خوب و جذابی را شاهد بودیم و این دیدار از نظر فنی یکی از مسابقات با کیفیت لیگ ما بود که همه از تماشای این مسابقه لذت بردند. ما دوست داشتیم استقلال برنده این دیدار باشد که این اتفاق رخ نداد.

استقلال در واپسین لحظات بازی باخته را با تساوی عوض کرد. نظر شما در این باره چیست؟
استقلال از نظر نتیجه‌گیری افتقات خوبی را رقم زده است و الان هم صدرنشین جدول لیگ است اما از نظر فنی و تاکتیکی هنوز به پختگی کامل نرسیده است. اگر این اتفاق خوب رخ دهد می‌توانیم منتظر اتفاقات خوب باشیم.

این تساوی اما ظاهرا برای کادر فنی استقلال نتیجه مطلوبی به نظر می‌رسید.
اگر شما نفرات روی نیمکت پرسپولیس را مشاهده می‌کردید تفاوت دو تیم را می‌فهمیدید. هم محمود فکری و هم یحیی گل‌محمدی از بزرگان تیم‌های خود بودند. در کنار یحیی گل‌محمدی حمید مطهری‌ای حضور داشت که مدام در کنار زمین توصیه‌ها را به گل‌محمدی منتقل می‌کرد و یکی از عوامل موفقیت پرسپولیس در نیمه نخست و بازگشت آن تیم به بازی همین توصیه‌های گل‌محمدی بود اما از سمتی در کنار محمود فکری فردی اینگونه موثر حضور نداشت. صمد مرفاوی به خاطر بیماری نبود و آرش برهانی هم هنوز جوان است. فکری تنها بود. باید به نکته‌ای هم اشاره کنم.

چه نکته‌ای؟
استقلال تیم بزرگ با میلیون‌ها هوادار است و جایی برای تجربه دوزی برخی‌ها نیست که بخواهند در این تیم کسب تجربه کنند. جای یک مربی خوب و با دانش در کادر فنی کنار محمود فکری خالی است.

تعویض‌های استقلال هم با انتخادات زیادی همراه بود.
کادر فنی استقلال به طور حتم برنامه‌های خودش را برای این تعویض داشت اما با بیرون آمدن موسوی خط دفاع استقلال دچار مشکل شدو همین موضوع باعث شد تا پرسپولیس بیشتر روی دروازه فشار بیاورد. از طرفی استقلال قصد داشت با حضور دیاباته بیشتر روی بازی هوایی تمرکز کند که با حضور مدافعان چندان نمی‌شود روی این سبک بازی تمرکز کرد. البته پرسپولیس به خوبی استقلال را آنالیز کرده بود و راه های نفوذ را  برای استقلال بسته بود.

به عنوان سوال پایانی این سبک بازی برای قهرمانی استقلال در لیگ می‌تواند مفید باشد؟
استقلال در نتیجه‌گیری عملکرد خوبی داشته و رفته رفته بهتر هم می‌شود. امیدوارم لجبازی را کنار بگذارند و یک مربی خوب را در کنار فکری به کادر فنی اضافه کنند چرا که امسال به قهرمانی نیزدیک هستیم.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گزارش تمرین پنجشنبه عصر استقلال/ مراسم تولد فکری؛ صمد بعد گذر از کرونا آمد!

پ ژانویه 14 , 2021
تمرین امروز تیم فوتبال استقلال پس از مراسم تولد سرمربی این تیم در مجموعه ورزشی نفت تهرانسر برگزار شد.  به گزارش استقلال نیوز، تمرین امروز(پنجشنبه 25 دی 99)  تیم فوتبال استقلال(تاج) پس از مراسم تولد محمود فکری و با حضور...