اخطار دوم اسماعیلی بخشیده می‌شود؟

به گزارش مشرق، آنها نسبت به چند صحنه ازجمله نگرفتن پنالتی روی دیاباته، خطا اعلام شدن گل تبریزی و اخراج فرشید اسماعیلی قبل از بازی دربی اعتراض داشتند. استراماچونی در کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که صحنه خطای اسماعیلی کارت نداشته و اخراج این بازیکن درست نبوده است. ظهر روز گذشته هم امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال در مصاحبه‌ای تاکید کرد که باشگاه استقلال به صورت رسمی هم از داور بازی به خاطر قضاوت ضعیفش شکایت کرده و هم اینکه رسما خواهان حذف شدن کارت زرد اسماعیلی است تا از این بازیکن برای دربی استفاده کند. در همین زمینه با دو کارشناس داوری صحبت کردیم. لازم به ذکر است که پیش از این دست‌کم دوبار فدراسیون فوتبال رای به بازگرداندن کارت‌های داده‌شده کرده است؛ یک مورد مربوط به پژمان نوری است که بازیکن ملوان بود و کارت زرد دومش مقابل صبا توسط فدراسیون بخشیده شد و دومی هم میثم حسینی، بازیکن سابق پرسپولیس که کارت قرمزی را به اشتباهی از داور گرفته بود که توسط فدراسیون پاک شد.

 


خسروی: بازگرداندن اخطار کاملا قانونی و امکان‌پذیر است

علی خسروی که این روزها یا بهتر است بگوییم این شب‌ها بیشتر در قالب و قامت یک مجری تلویزیونی در یکی از برنامه‌های ورزشی فعالیت دارد، گفت: «به خاطر فعالیت در صداوسیما اجازه صحبت کردن در موارد داوری را از خود گرفته‌ام، چراکه اگر حرفی بزنم، می‌گویند مجری فلان برنامه چنین حرفی زد، درنتیجه درمورد صحنه‌های داوری هیچ مسابقه‌ای نظر نمی‌دهم. با این‌همه می‌توانم تایید کنم که بازگرداندن یک کارت اشتباه کاملا امکان‌پذیر است، به شرطی که نظر کارشناسان کمیته داوری این‌گونه باشد.»

وی تاکید کرد: «هر باشگاهی می‌تواند از طریق دبیرکل یا کمیته انضباطی خواهان بازبینی صحنه کارت بازیکنش شود و کمیته داوران نیز در یک نشست تخصصی و بی‌طرفانه صحنه را بررسی می‌کند. اگر این نتیجه حاصل شود که کارت درست بوده، رای تایید می‌شود. در غیر این‌صورت این امکان وجود دارد که کارت پس گرفته شود و در سابقه بازیکن لحاظ نشود.»

بیشتر بخوانید:

کاش دربی چند هفته دیرتر برگزار می‌شد

خسروی در پایان تاکید کرد: «در برنامه خودمان آقای عسگری تشریف آوردند و به‌عنوان یک داور باتجربه تاکید کردند که وقتی عضو کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا بودند، یک‌بار با چنین پرونده‌ای مواجه شدند و رای اعضای کمیته بازبینی بر آن بود که کارت پس گرفته شود. مرجع این کار هم کمیته داورانی است که صلاحیت دارد. وقتی بازی در لیگ ایران است مرجع پس‌گرفتن کارت می‌شود کمیته داوران، که زیرمجموعه فدراسیون است. اگر بازی در حوزه‌ ای‌اف‌سی باشد، آنها نظر می‌دهند و اگر بازی در ید اختیار فیفا باشد، این قدرت در اختیار آنهاست، درنتیجه درمورد شکایت استقلال و درخواست آنها مبنی‌بر بازپس‌گیری کارت زرد دوم باقری باید بگویم که این کار امکان‌پذیر است، اگر کمیته داوران با بازبینی صحنه به چنین نتیجه‌ای برسد.»

مظفری: استقلال می‌تواند درخواست بدهد، اما اخراج درست بود

نوید مظفری دیگر کارشناس داوری کشورمان هم در این مورد صحبت کرد. او گفت: «بحثی که مطرح می‌کنید کاملا امکان‌پذیر است. اگر استقلال یا هر باشگاه دیگری نسبت به کارت داده‌شده توسط داور اعتراضی داشته باشد، می‌تواند قانونی اعتراض خود را اعلام کند و بعد هم فدراسیون فوتبال از طریق کمیته داوران کار را پیش می‌برد و به این اعتراض پاسخ داده می‌شود. اینکه در بازبینی فیلم چه تصمیمی گرفته شود، به کمیته داوران بستگی دارد.»

مظفری در ادامه تاکید کرد: «من بازی را با دقت دیدم. استقلال روی سه صحنه اعتراض دارد که من فقط در یک صحنه حق را به آنها می‌دهم. پنالتی روی دیاباته درست بود و باید اعلام می‌شد و داور محترم در این صحنه اشتباه کرد. گل تبریزی از نظر من خطا بود و داور در این صحنه به‌درستی عمل کرد. می‌ماند صحنه اخراج آقای اسماعیلی که از نظر من درست بود. من کارت اول آقای اسماعیلی را ندیدم، اما صحنه کارت دوم را با صفت حرکت بی‌پروایانه توصیف می‌کنم. بازیکن می‌دانست کارت دارد، اما بدون در نظر گرفتن این موضوع تکل بدی زد و خود را در معرض کارت زرد دوم قرار داد.»

او در پایان تاکید کرد: «داوران هم می‌توانند اشتباه کنند، اما بهتر است باشگاه‌ها برای احقاق حق خود به جای مصاحبه کردن علیه داوران از طریق فدراسیون اقدام کنند.»

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

درگذشت بازیکن پیشین استقلال در 25 سالگی +عکس

س سپتامبر 17 , 2019
به گزارش مشرق، میلاد غرقابی بازیکن سابق تیم های پایه استقلال جان به جان آفرین تسلیم کرد. این بازیکن در تمام رده های سنی پایه تیم استقلال بازی کرد و در مقطعی نیز در زمان حضور امیر قلعه نویی به عضویت تیم بزرگسالان استقلال در آمد. وی صبح امروز سه ...