اختصاصی استقلال نیوز/ خنده دولت به ناکامی های استقلال؛ یکسال تا پایان بی عدالتی در فوتبال

 استقلال تهران

تیم فوتبال استقلال تهران با شکست مقابل نماینده مشهد از کسب عنوان قهرمانی لیگ هفدهم ناامید شد و در سه هفته پایانی می بایست برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان تلاش کند.

به گزارش استقلال نیوز، بارها در مطالب اختصاصی خود عنوان کردیم که تیم استقلال امسال شرایط ایده ال و مناسبی برای کسب قهرمانی ندارد.

نبود امکانات اولیه و ضعف مدیریت از دلایل مهم نتایج این فصل استقلال بود در حالی که از نگاه هوادار هیچگاه مورد بررسی قرار نمی گیرد.

متاسفانه از زمان ریاست جمهوری حسن روحانی استقلال تهران به تیمی تبدیل شد که هیچگاه برای قهرمانی بسته نمی شود و در بهترین حالت هواداران این تیم با امید به کسب قهرمانی تا هفته های پایانی دلخوش می شوند.

انتصاب اعضای هیات مدیره ناکارآمد و نداشتن امکانات اولیه یک تیم فوتبال از دلایلی است که استقلال را به تیمی تبدیل کند که آقایان انتظار دارند.

افشارزاده، افتخاری، توفیقی و فتحی همگی با کمترین کارنامه فوتبالی در راس مدیریت باشگاه استقلال قرار گرفتند تا آش ناکامی استقلال را بپزند.

به اتفاقات امسال دقت کنید..

تیم آماده فصل گذشته به یکباره به صد تکه تبدیل شد و بازیکنان بی کیفیت و مصدوم به تیم تزریق شدند!

فتحی با وعده های پوچ به استقلال آمد و قرار بود مانع رفتن تیام و جپاروف شود که در عمل هیچ اقدامی صورت نگرفت.

ستاره ها یک به یک از تیم جدا شده و بازیکنان جایگزین نیز هیچگدام در حد و اندازه بازیکنان پیشین نبودند.

با این شرایط در نیم فصل اول که استقلال می بایستی امتیازات کافی را کسب می کرد، وقت خود را صرف پیدا کردن ارنج اصلی تیم کرد و تیم های دیگر با ثباتی که برگرفته از حمایت نهادهای مختلف است توانستند اختلاف امتیازی خوبی با استقلال ایجاد کنند.

متاسفانه مسئولان دولتی با برنامه ریزی دقیق توانستند کاری کنند که استقلال و هوادارانش به کف خواسته های خود بسنده کنند.

دشمنی وزارت ورزش و دولت با استقلال در طول این 7 سال بر همگان آشکار شد و دیگر این موضوع در بین هواداران با شک و تردید بیان نمی شود.

برای نمونه این دشمنی ها می توان به تجمع هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس مقابل وزارت ورزش اشاره کرد.

آقایان برای متفرق کردن تجمع هواداران معترض استقلال به یگان ویژه متوسل شدند و در مقابل تجمع کذایی هواداران تیم رقیب را با گل و شیرینی پاسخ دادند تا ثابت کنند خواست اربابانشان دشمنی با استقلال بزرگ است.

صحبت های حسن زمانی عضو هیات مدیره پیشین استقلال که خود از افراد غیر فوتبالی است نشان می دهد که سخن ما کذب نیست.

حسن زمانی در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد:

آشی که از سوی وزارت ورزش و جوانان برای مدیریت استقلال پخته شد، بهتر از این جواب نمی‌داد. در متن استعفایم از هیات مدیره استقلال این مسائل را عنوان و پیش‌بینی کرده بودم. متأسفانه تمام پیش‌بینی ما درست از آب در آمد. با باشگاه بزرگ استقلال که 30 میلیون هوادار دارد، این گونه رفتار می‌شود. من به دلیل اعتراض به دخالت‌ها در باشگاه استعفا کردم و مجبور به جدایی از تیم محبوبم شدم، اما سعی می‌کنم از طریق عواملی که می‌شناسیم و می‌توانند تأثیرگذار باشند، به استقلال کمک کنیم تا ضعف‌های مدیریتی جبران شود. استقلال باید از این وضعیت خارج شود. از 20 به فتحی نمره 12 می‌دهم. حاشیه‌هایی که قابل جمع شدن بود را، آنقدر اجازه دادند ادامه پیدا کند تا کار به اینجا کشیده شود. تیمی که قهرمانی در دستش بود را، به جایی بردیم که گرفتن سهمیه نیز برایش سخت شده است. این دوستان باید جواب هواداران دلسوز استقلال را بدهند.

با توجه به صحبت های حسن زمانی و پیشکسوتان استقلال وضعیت مدیریتی استقلال کاملا آشکار شده است.

در هفته گذشته بود که متاسفانه هواداری عزیز در اوج جوانی بخاطر تیم محبوبش جان خود را از دست داد. فوت این هوادار عزیز از آنجایی درد آور است که مسئولین ورزش کشور حتی به خود اجازه ندادند که یک پیام تسلیت به خانواده این هوادار تقدیم کنند. مسئولینی که برای رسیدن به اهداف سیاسی خود با حمایت از تیم محبوبشان، دیگر تیم ها را قربانی کردند تا شاید در روز موعود با کسب آرای هواداران این تیم بتوانند 8 سال دیگر مردم کشورمان را در روزهای سخت قرار دهند.

اعتراض هواداران تراکتورسازی، سپاهان و استقلال به حمایت های عجیب دولت از تیم سوگولی اش مسئله ای ساده نیست و نشان دهنده درک مردم از اتفاقت فوتبال کشور است.

آقایان بدانند که اینگونه کسب قهرمانی در واقع بیشتر مانع شرمساری بوده آن هم وقتی که دیگر تیم ها خلع سلاح وارد مسابقات شدند.

در انتها با اینکه می دانیم تا سال 1400 نباید امیدی به عدالت در ورزش داشته باشیم اما خواست هواداران استقلال را بازگو خواهیم کرد:

* تغییر سریع اعضای هیات مدیره که کارآمدی کافی برای حل مشکلات استقلال ندارند.

* اضافه کردن هیات مدیره کاملا استقلالی و مدیرعاملی با تجربه که مورد حمایت هواداران باشند.

* تغییر سرمربی و اضافه کردن یک مربی با دانش خارجی و  استفاده ازکمک های ایرانی که دانش کافی برای کمک به استقلال را داشته باشند.

* ارزیابی بازیکنان استقلال توسط کمیته فنی متشکل از پیشکسوتان با دانش استقلال و کارشناسان فوتبال که خروجی آن تمدید و عدم همکاری با بازیکنان را اعلام کند.

* پیدا کردن یک زمین خوب و با کیفیت و دیگر امکانات اولیه یک تیم فوتبال تا در بین فصل با بهانه نبود زمین به استقلال ضربه وارد نشود.

* سامان دهی سکوها، تجمع های هواداری و فضای مجازی که این روزها با ورود دلالان در این بخش به شدت متشنج است.

امام على علیه‏ السلام :

  اِنْ عَقَدْتَ ایمانَکَ فَارْضَ بِالْمَقضىِّ عَلَیْکَ وَ لَکَ وَ لا تَرْجُ اَحَدا اِلاَّ اللّه‏َوَ انْتَظِرْ ما اَتاکَ بِهِ الْقَدَرُ ؛

  اگر ایمانت را محکم کرده ‏اى، به خواست خدا خشنود باش، چه به زیان تو باشد و چه به سود تو، و به هیچ کس جز خدا امید نداشته باش و در انتظار چیزى باش که خداوند برایت پیش می آورد.

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نخستین واکنش شفر به اخراج از استقلال

د آوریل 29 , 2019
به گزارش مشرق، وینفرد شفر پس از بازگشت کاروان استقلال از مشهد به تهران در فرودگاه و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره شکست تیمش گفت که خسته است و فقط می‌خواهد به خانه برود.او همچنین در ادامه و در واکنش به تعلیق فعالیتش در استقلال و اخراج از این تیم گفت: ...