آیا هواداران پرسپولیس از بردهای تیم خود راضی هستند؟/ سرنوشت تلخ استقلال در انتظار پرسپولیس؟!

سرویس ورزش مشرق – پرسپولیس در ۶ بازی اخیر خود در لیگ برتر توانسته ۵ برد و یک باخت بدست بیاورد. نتیجه ای خوب و البته قابل اعتنا برای مدافع عنوان قهرمانی تا بتواند پس از ۴ تساوی متوالی که با از دست دادن ۸ امتیاز برابر با ۳ باخت بوده ۱۵ امتیاز کسب کرده و تا جایگاه دومی جدول بالا بیاید. اما ایا این بردها شایسته تیم پرسپولیس بوده یا نه؟ آیا این بردها برای تیمی که ۵ مهره اصلی اش را در فصل نقل و انتقالات از دست داده و عیسی آل کثیرش را از این تیم گرفتند خوب است یا نه؟

البته که هواداران پرسپولیس دوست دارند تیم محبوبشان را با بردهای پرگل و قاطع در پایان هر بازی ببینند ولی در این شرایط که پرسپولیس علیرضا بیرانوند، علی علیپور، بشار رسن، مهدی ترابی و عیسی آل کثیر را در اختیار نداشته باید به این تیم پرداخت که با بردهای اقتصادی و کم گلش باز هم توانسته تا اینجای لیگ برتر چهره ای از قهرمان را برای مدعیان قهرمانی لیگ نمایان کند.

پرسپولیس در این هفته های اخیر توانسته فولاد خوزستان، ماشین سازی تبریز، تراکتور، مس رفسنجان و پیکان را از پیش رو بردارد و تنها به آلومینیوم اراک باخت. اما با دقت به گلهای رد و بدل شده بین پرسپولیس و این رقبا می توان متوجه شرایط لبه تیغی این تیم شد. پرسپولیس فولاد و ماشین سازی را با اختلاف یک گل و نتیجه ۱-۲ برد و تراکتور، مس رفسنجان و پیکان را با نتیجه ۰-۱ و همان تک گل اختلاف برده است. نتایجی که چندان مطمئن نبوده است.

آیا هواداران پرسپولیس از بردهای تیم خود راضی هستند؟/ سرنوشت تلخ استقلال در انتظار پرسپولیس؟!

نکته بارز دیگر در این بردها گلزنی های سید جلال حسینی و احمد نوراللهی است که یکی مدافع میانی تیم و دیگری هافبک دفاعی پرسپولیس است که به ناچار این روزها در خط حمله بازی می کند. آخرین باری که مهدی عبدی برای پرسپولیس گل زد دیدار مقابل فولاد بود. مهاجم پرسپولیس تا امروز تنها دو بار موفق به گلزنی شده که یکی دیگرش دیدار با استقلال بود!

البته یکی از اتفاقات مثبت در این مدت بازگشت مهدی ترابی به جمع هم تیمی های فصل قبلش بود که او نیز از نیم فصل دوم می تواند برای پرسپولیس به میدان برود و نکته دیگر تمام شدن محرومیت عیسی آل کثیر است که آن هم یک ماه و نیم دیگر(۱۳ فروردین) به پایان می رسد و تا آن زمان پرسپولیس باید ۴ بازی دیگر(یک بازی عقب افتاده و ۳ هفته اول دور برگشت) را برگزار کند. علاوه بر این پرسپولیس بلافاصله باید خودش را برای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مهیا کند که در فروردین ماه استارت می خورد و باید دید یحیی گل محمدی باز هم می خواهد زحمت گلزنی را بر دوش مدافعان و هافبک هایش بیندازد یا آرمان رمضانی و مهدی عبدی و مهدی مهدی خانی می توانند ظرف این ۴ بازی خودشان را به شرایطی برسانند که برای پرسپولیس گلزنی کنند.

آیا هواداران پرسپولیس از بردهای تیم خود راضی هستند؟/ سرنوشت تلخ استقلال در انتظار پرسپولیس؟!

حمید مطهری در تازه ترین اظهاراتش درباره بازگشت مهدی ترابی به این تیم یادی کرد از میشل پلاتینی و گفت: « به قول پلاتینی، بعضی بازیکنان نه شماره ۹ هستند و نه ۱۰؛ ۹ و نیم هستند. مهدی این خصوصیات را دارد. او نه مهاجم است و نه هافبک، بین این دو تاست و می‌تواند در نیم‌فصل دوم به ما کمک ‌کند». قطعا با حضور مهدی ترابی می توان حساب بیشتری روی خط حمله پرسپولیس باز کرد و فشار گلزنی از دوش مدافعان و هافبک های پرسپولیس برداشته می شود تا این تیم به روند کم گل خوردنش هم بهتر رسیدگی کند.

آنچه مسلم است فعلا طرفدار پرسپولیس از نتایج این تیم راضی است ولی این رضایت چیزی شبیه به رضایت استقلالی هایی است که تیم شان تا پیش از بازی با سپاهان صدرجدول بود ولی هیچ یک از آنها از وضعیت تیم محمود فکری رضایت نداشته و نتایج و صدرنشینی شان را متزلزل می دیدند که در نهایت هم با باخت به سپاهان به رده سوم سقوط کردند! حالا هم پرسپولیسی ها به رغم اعتمادی که به تیم محبوبشان دارند ولی تا حدی نگران بردهای ناپلئونی و شکننده پرسپولیس هستند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه ۲۸ بهمن

س فوریه 16 , 2021
Let's block ads! (Why?)