آهای استقلالی! دندان روی جگر بگذار تا «دولت امید» برود/ استراماچونی هم با این مدیران در گِل می‌ماند!

به گزارش مشرق، وضعیت باشگاه استقلال مدتهاست که در شرایط بحرانی قرار گرفته و به نظر هم می رسد که هر بار برای درست کردنش اقدامی صورت می گیرد وضعیت از قبل بدتر می شود. اینکه وزیر ورزش و جوانان در نگاه به دو باشگاه وزارت خانه اش نگاهی همراه با تبعیض داشته از جمله مسایلی است که در این سالها که مسعود سلطانی فر در رأس وزارت ورزش و جوانان نشسته بارها از سوی هواداران استقلال عنوان شده است ولی همچنان وزارتخانه تأکید می کند که برای هر دو تیم به یک اندازه تلاش و توان می گذارد.

علی نظری جویباری از مدیران اسبق باشگاه استقلال درباره اوضاع برهم ریخته مدیریتی باشگاه استقلال و چند صدایی هایی که در این باشگاه موجب کسب نتایج بد طی هفته های اخیر شده حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* در استقلال چه خبر است؟ یکی قهر می کند؟ دیگری یکمرتبه سرما می خورد؟ دیگری به تمرین نمی رود؟

- بازیکن هیچ تقصیری ندارد! وریا کاپیتان تیم است و وقتی بابت یکسری از مسایل ناراحت باشد نمی تواند صددرصد توانش را درون زمین بگذارد. وقتی بازیکن وضعیت مالی اش را نگاه می کند و با نفر بغل دستی اش قیاس می کند، توانش از 100 به 40 و 50 تقلیل پیدا می کند. اینها دیگر ربطی به محمود فکری ندارد.

* نقش مدیرعامل در بروز این مسایل چقدر اهمیت دارد؟

- مدیرعامل باشگاه استقلال کمترین اختیار را در این مجموعه دارد. مدیرعامل باید بتواند به مربی حرفش را بزند. در مسایل ریز باشگاه دخالت کند و این یعنی مدیرعامل مقتدر ولی در باشگاه استقلال اعضای هیأت مدیره خود را وارد ریز مسایل کرده اند. مدیرعامل هیچ تسلطی روی معاونت هایش ندارد. اصلا معاون ورزشی باشگاه کجاست؟ معاون اجرایی، پشتیبانی، بین الملل و غیره چکار می کنند؟ چرا آقای قیم باید این اجازه را داشته باشد که در امور کادر فنی دخالت کند؟ اینها همگی از بی اختیار بودن مددی سرمی زند. با این دست فرمان باشگاه استقلال هرگز از این وضعیت خارج نمی شود.

آهای هوادار! این چند ماه را هم دندان روی جگر بگذار تا

* ایراد اصلی را در هیأت مدیره می بینید؟

- از همه عزیزان عذرخواهی می کنم و می گویم که قصد توهین ندارم، ولی هیچ یک از این افراد این کاره نیستند. اصلا نمی دانند شرح وظایف هیأت مدیره چیست! یک خواهش از این عزیزان داشتم و این که جای ممنوع المصاحبه کردن بازیکنان تیم، خودتان را ممنوع المصاحبه کنید تا تیم کمی درست شود.

بیشتر بخوانید:

واکنش مدیرعامل استقلال به خبر استعفای فکری

وزارت فکری را نگه داشت مثل آب خوردن

* گفته شده بود که بین اعضای هیأت مدیره نیز اتفاق نظر نیست و برخی درصدد برکنار کردن فکری هستند؟

- این خیلی بد است. البته که قرار نیست همه مثل هم فکر کنند ولی اینکه همه پشت هم حرف بزنند بد است. از طرفی فکر می کنند اگر فکری را بردارند همه چیز درست می شود؟ به خدا اگر این اتفاق بیافتد من دیگر درباره فوتبال حرف نمی زنم. مادامی که تک تک اعضای هیأت مدیره وظایفشان را ندانند اوضاع همین است و استقلال درست نمی شود.

* مسئولیت همه این مسایل بر دوش هیأت مدیره است؟

خیر! آب از سرچشمه گل آلوده است. وقتی وزارت ورزش و جوانان که باید به امور کل ورزش و جوانان رسیدگی کند همه کار و زندگی اش را زمین گذاشته و چسبیده به دو تیم استقلال و پرسپولیس، این اتفاقات هم می افتد. وزیر هر روز با علی نژاد نشسته اند و درباره استقلال تصمیم گیری می کنند. به خدا این روش درستی نیست. شما باید اعضای هیأت مدیره را انتخاب کنید بعد منتخبین شما به این باشگاه سروسامان بدهند نه اینکه برای ریز مسایل از شما کسب تکلیف کنند یا شما در امور ریز و جزیی ورود کنید. اصلا یک سئوال...

آهای هوادار! این چند ماه را هم دندان روی جگر بگذار تا

* چه سئوالی؟

- چطور می شود که وزرات ورزش یک نفر را برای پرسپولیس می آورد که ظرف یک ماه 60 میلیارد تومان به این تیم تزریق می کند و همه بدهی های پرسپولیس را می دهند ولی برای استقلال کسانی را می آوردند که یک میلیارد، دو میلیارد هزینه می کنند؟ آقای سلطانی فر! آنچه بر خود نمی پسندی بر دیگران نپسند! کار استقلال که با این مبالغ راه نمی افتد! اگر نگاه وزارت ورزش به هر دو تیم با مساوات است باید به هر دو تیم یکسان توجه شود. نه اینکه افرادی هم که برای استقلال هزینه می کنند پولشان را در قالب قرض بدهند. اگر اینطور باشد که بانک هست و می توان از بانک هم قرض گرفت. سلطانی فر دو نفر را به هیأت مدیره استقلال نمی آورد که به این تیم پول تزریق کند. فردا این تیم می خواهد راهی لیگ قهرمانان آسیا شود و کلی خرج دارد.

* فکری چکاری می تواند در این ارتباط انجام بدهد؟

- فکری؟ فکری وقتی بازیکنش 5 روز سرتمرین نمی رود چکار می تواند بکند؟ بخواهد همه را کنار بگذارد که باید خودش برای تیم بازی کند. آقای سعادتمند در اوج اختلافاتش با هیأت مدیره اتاق مذاکرات را به هتل برد و قراردادهایی با بازیکنان بسته که این همه مشکل ایجاد شده است. در این وضعیت چکاری از دست فکری برمی آید؟ خلیل زاده باید پول بیاورد. تعهدی که باشگاه به بازیکن داده باید برآورده شود. ایراد کار همین جاهاست. جایی که آقای سعادتمند در قرارداد بازیکن بندی گذاشته که اگر تا نیم فصل 50 درصد پولش را نگرفت می تواند فسخ کند و برود!! آخر این چه بندی است؟ ایرادی ندارد! حالا که تعهد داده شده باشگاه باید به امضایی که کرده متعهد باشد. وقتی بازیکن روی این 50 درصد حساب کرده وسط بازی 50 درصد از فکرش درون زمین نیست. اصلا فردا بروید استراماچونی را بیاورید! به خدا اگر تیم درست شد من از فوتبال می روم. او هم در گِل می ماند! با این اتفاقاتی که رقم زده شده هیچ کاری از دست کسی برنمی آید. از آنطرف هم که وزیر جوان آن رفتار را از خودش نشان داد.

* استوری جهرمی؟

- بله! درست در روزی که نیمی از مردم ایران که استقلالی هستند از صدرنشینی پرسپولیس و سومی تیم شان در نیم فصل عصبانی هستند با انتشار آن استوری با روح و روان نیمی از مردم بازی می کنید؟ این چه رفتار بچگانه ای بود؟ بعد هم به جای عذرخواهی می گویید خوب کاری کردید؟ اصلا آن زمان که استقلال 6 تا گل خورده شما به دنیا آمده بودی که ببینی؟ اما وقتی پرسپولیس 4 بازی متوالی باخت را که دیدی؟ دو ستاره استقلال در آسیا را نمی بینی؟ چرا برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری و برای اینکه پرسپولیسی ها را دنبال خودتان راه بنیدازید روی اعصاب استقلالی ها راه می روید؟ مردان این دولت همه ضد استقلال هستند. هنوز یادمان نرفته رفتار آقای عراقچی و دیگر مسئولان پرسپولیسی را! ایرادی ندارد طرفدار پرسپولیس باشید ولی این رفتارها دور از شأن مسئولان نظام است!

آهای هوادار! این چند ماه را هم دندان روی جگر بگذار تا

* این موضوع خیلی بازتاب بین پیشکسوتان استقلال و هواداران داشت؟

- همه ناراحت شدند. از وزیر مملکت چنین رفتاری توقع نمی رفت! آقای جهرمی شما می دانید که در این مملکت چه تعداد خانواده هستند که یک برادر استقلالی است و برادر دیگر پرسپولیسی؟ چرا برادر را به جان برادر می اندازید؟ چرا پدر را به جان پسر یا پسر را به جان پدر می اندازید؟ می دانید این کری خوانی از سوی شما با یک کری بین دو رفیق چه تفاوت بزرگ با تبعات مهمی دارد؟ می دانید این رفتار شما ممکن است باعث درگیری و حتی مرگ یک انسان شود؟ این چه بازی است که براه انداختید؟ البته این رفتارها را از سوی مسعود سلطانی فر هم دیده ایم. ایرادی ندارد. من از این طریق به همه هواداران عزیز تیم استقلال که خودم هم یکی از همان ها هستم توصیه می کنم که این مدت باقیمانده تا پایان دولت امید، که چه عرض کنم! تدبیر بگویم؟ نمی دانم درباره این دولت چه بگویم! ولی از طرفداران استقلال می خواهم که این چند ماه را هم دندان روی جگر بگذارند تا دولت بعدی بیاید و شاید این وضعیت و مظلومیت استقلال تمام شود.

* این روزها عنوان می شود که مجیدی، قلعه نویی و بقیه گزینه ها باید جایگزین فکری شوند! این موج بین طرفداران استقلال به شدت براه افتاده است! قبول دارید؟

- هواداران باید هوشیار باشند. اینقدر تن به اتفاقات فضای مجازی ندهند و بدانند که سرچشمه این اتفاقات محمود فکری نیست و ایراد اصلی در وزارت ورزش و اتاق مدیریت باشگاه است. البته قبول دارم که محمود فکری هم باید کادر فنی اش را تقویت کند و خودم هم منتقد این موضوع هستم ولی هوادار نباید از سوی این قبیل صفحات مجازی بازیچه شود.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حجت نظری: همه کسانی که دوست دارند به استقلال خدمت کنند باید بپذیرند افراد دیگری در حال انجام این کار هستند!

د فوریه 22 , 2021
عضو هیات مدیره باشگاه استقلال(تاج) در ادعایی عجیب و مبهم مدعی شد افراد دیگری در این باشگاه در حال انجام امور هستند. به گزارش استقلال نیوز، حجت نظری، سخنگو و عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال(تاج) در نشستی خبری که به صورت آنلاین برگزار شد در خصوص آخرین ...