آماری که استقلال را امیدوار می‌کند

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال تهران در هفته یازدهم رقابتهای لیگ برتر میهمان نساجی قائمشهر است و آنها در حالی برای این دیدار آماده می‌شوند که در ادوار گذشته لیگ برتر بهترین نتایج شان را در هفته‌های یازدهم گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

فرصت رویایی استقلال پس از 1296 روز

۱۱ پیروزی و یک شکست
استقلال در هجده دوره گذشته لیگ برتر ۱۸ بار به میدان رفته که تنها یکبار در این ۱۸ بازی شکست خورده. تنها شکست آبی‌ها در هفته‌های هجدهم در دیداری خانگی، پرگل و مقابل هم نام اهوازی اش است. استقلالی‌ها به جز تنها باری که در هفته یازدهم فصل نهم مقابل استقلال اهواز ۳ بر ۲ شکست خوردند، شکست دیگری در این هفته‌ها تحمل نکردند.

آبی پوشان از ۱۸ بازی خود در ادوار گذشته لیگ برتر مجموعا صاحب ۱۱ پیروزی، ۶ مساوی و یک شکست هستند و در این بازیها ۲۸ گل زده و ۱۴ گل خورده دارند و توانسته‌اند ۳۹ امتیاز از ۴۸ امتیاز ممکن را بگیرند.

هشتمین میهمانی
آنها به حکم قرعه ۱۱ بار در هفته‌های یازدهم میزبان و تنها ۷ بار میهمان بوده‌اند که در لیگ نوزدهم برای هشتمین بار میهمان خواهند بود. این اولین باری است که آنها در هفته یازدهم با تیم نساجی بازی می‌کنند.

پرسپولیس تکراری ترین حریف استقلال
دیدار استقلال و پرسپولیس در هفته‌های یازدهم ۳ بار تکرار شده تا پرسپولیس تکراری ترین حریف استقلال در این هفته‌ها باشد. سپاهان و ابومسلم هم هر کدام ۲ بار در هفته‌های یازدهم حریف آبی پوشان بوده‌اند و به جز این سه تیم، هیچ تیمی بیشتر از یکبار در هفته‌های یازدهم با آنها روبرو نشده است.

گل به خودی حریفان
آبی پوشان در هفته‌های یازدهم خوش شانس‌ بودند که دو بار توسط مدافعان حریف به گل رسیده‌اند. اولین گل به خودی حریفان استقلال در فصل ۹۶-۹۵ و در بازی مقابل گسترش فولاد بود که سید محسن حسینی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. این دیدار با نتیجه ۲-۲ مساوی به اتمام رسید.

استقلالی‌ها یکبار هم در فصل ۹۷-۹۶ و در بازی مقابل نفت تهران با اشتباه مدافع حریف به گل رسیدند. در آن بازی که ۲ بر صفر به سود استقلال به اتمام رسید فرید محمدی زاده به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

پنالتی
آبیها در هفته‌های یازدهم کلا دو بار صاحب پنالتی شدند که هر دو پنالتی را امید ابراهیمی زده. یکی از این دو پنالتی گل شده و یکی دیگر (با اشتباه فاحش تیم داوری) گل نشد.

ابراهیمی در فصل ۹۴-۹۳ و در دیداری که در تاریخ ۹۳/۷/۱۰ مقابل ملوان انجام دادند و با نتیجه ۳ بر یک هم پیروز شدند، صاحب پنالتی شدند که این پنالتی گل شد. آنها یکبار هم در فصل ۹۷-۹۶ مقابل نفت تهران صاحب پنالتی شدند که آن پنالتی را هم امید ابراهیمی زد و درحالی که توپ پس از برخورد به دیرک دروازه کاملا از خط عبور کرد، با اشتباه داور این گل مردود اعلام شد.

اولین و آخرین گلزن
اولین گلزن استقلال در هفته‌های یازدهم سهراب بختیاری زاده بود که در اولین فصل از لیگ برتر مقابل ابومسلم گلزنی کرد و آخرین گلزن آبیها جابر انصاری بود که در لیگ هفدهم مقابل نفت تهران گلزنی کرد.

تنها گلزن خارجی استقلال در هفته‌های یازدهم رافت قلی اف، هافبک آذربایجانی این تیم بود که در اولین دوره از لیگ برتر موفق شد در دیداری که آبی پوشان با ۲ گل مقابل ابومسلم به پیروزی رسیدند، زننده دومین گل تیمش باشد.

بهترین گلزن
آرش برهانی با ۴ گل بهترین گلزن آبیها در هفته‌های یازدهم بوده و پس از وی مجتبی جباری با ۳ گل قرار دارد. جابر انصاری، فرهاد مجیدی و میثم بائو نیز بازیکنان ۲ گله آبیها در این هفته‌ها هستند.

هیج یک از بازیکنان استقلال در هفته‌های یازدهم هت تریک نکرده‌اند اما سابقه دو «دَبِل» در این هفته‌ها برای این تیم هست. 

دو دبل
اولین دبل آبیها به فصل ششم مسابقات باز می‌گردد. در دیداری که در تاریخ ۸۵/۹/۱۰ بین استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی انجام شد، میثم بائو زننده هر دو گل تیمش بود تا آبی پوشان در آن بازی با نتیجه ۲ بر یک پیروز شوند.

دومین دبل این تیم توسط مجتبی جباری و در فصل هشتم مسابقات انجام شد. در دیداری که در تاریخ ۸۷/۷/۳۰ بین استقلال و پاس همدان در ورزشگاه قدس همدان انجام شد و آبی پوشان با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شدند، مجتبی جباری زننده ۲ گل از ۴ گل تیمش بود.

کم گل و پرگل ترین
کم گل ترین بازی آبیها در هفته‌های یازدهم، به تنها بازی بدون گل این تیم در فصل هجدهم مقابل ماشین سازی باز می‌گردد و پرگل ترین بازی آنها در این هفته‌ها نیز همان بازی با پاس همدان بود که با نتیجه ۴ بر ۲ به سود استقلال به پایان رسید.

آبی پوشان در چارچوب هفته یازدهم فصل نوزدهم لیگ برتر میهمان نساجی هستند که این دیدار از ساعت ۱۷:۳۰ روز دوشنبه ۴ آذر در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار می‌شود. 

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

غایب بزرگ نساجی مقابل استقلال

ش نوامبر 23 , 2019
به گزارش مشرق، استقلال تهران بعد از پنج پیروزی متوالی در لیگ برتر، در هفته یازدهم به مصاف نساجی می‌رود و این اتفاق در حالی می‌افتد که تیم قائمشهری قادر به استفاده از سرمربی خود نیست. رضا مهاجری سرمربی نساجی که چند روز پیش دچار حمله ریوی شد و کارش به ب...