آقایان مدیر! پول این معلول خوردن ندارد!

مشرق - بی گمان ظلم و ستم درباره هر انسانی با هر رنگ و نژادی عملی تقبیح شده و خلاف انسانیت است. ولی گاهی جفا بر آنهایی که توان کمتری در دفاع از حق شان دارند در قالب ضرب المثل یا روایات و نکاتی از این دست آمده که بطور مثال "حق یتیم خوردن ندارد".

اتفاقی که این روزها رسانه های ورزشی و بعضا سیاسی کشور درباره اش می نویسند ماجرای عدم پرداخت حق و حقوق «لئاندرو پادوانی» مدافع برزیلی استقلال است که سه سال پیش بر اثر برخورد با بازیکن خودی در زمین فوتبال دچار شکستگی جمجمه و درنهایت ویلچرنشین شد. کسی که شاید امروز حتی زنده ماندنش هم اتفاقی معجزه آسا بوده و در کشورش مراحل درمانش را طی می کند که شاید بتواند به کمک عصا یا واکر راه برود، حالا پس از سه سال و ورود و خروج چندین مدیرعامل در باشگاه استقلال هنوز نتوانسته اندک دستمزدی که از این باشگاه طلب دارد را دریافت کند.

گاهی این باور که باز کردن گره از زندگی دیگران، گرهی از کارهای روزمره ما را باز می کند و یا گره انداختن در کار دیگران، گره در کار و بارمان می اندازد را به عینه تجربه کردیم! چه بسا این موضوع در بحث متافیزیک و رهایی انرژی در کائنات نیز به شکل علمی ثابت شده که هر عملی را عکس العملی است.

بسیاری از روانشناسان با دعوت مردم به انتشار شادی و مهربانی و تقسیم حال خوب با دیگران معتقدند این حس خوب به خود افراد برمی گردد.

از بحث سوء مدیریت و دلال بازی و ... که بگذریم شاید ماجرای مشکلات مالی استقلال و بدهی ها و شکایت های انباشته در این یکی دو سال بی ارتباط با شکستن دل امثال پادووانی نباشد! تیمی که هر بار طی این سه فصل تا آستانه قهرمانی لیگ برتر رفته ولی در نهایت مانعی برایش ایجاد شده شاید با خوشحال کردن طلبکاری مانند پادوانی که با وضعیت جسمانی اش استحقاق بیشتری نسبت به دیگر طلبکاران استقلال دارد بتواند گره کور مشکلات این باشگاه را باز کند. گرچه گره هایی که در این سالها توسط مدیران استقلال روی هم زده شده به این راحتی باز نمی شوند ولی قطعا بی تأثیر نیست. پادوانی نه توان کار کردن دارد و نه کاری غیر از فوتبال بلد است و به شدت به این پول نیاز دارد. او این روزها ته مانده پولهایش را هم خرج درمان و زندگی روزمره اش کرده است و کاری غیر از فوتبال هم بلد نیست.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ روزنامه‌های ورزشی دوشنبه ۸ اردیبهشت

د آوریل 27 , 2020
مشرق نیوز - عکس/ روزنامه‌های ورزشی دوشنبه ۸ اردیبهشت ...