آرمان رمضانی چطور سر از استقلال درآورد؟

به گزارش مشرق، پایان فصل گذشته نام آرمان رمضانی در فهرست خرید ۷‌ نفره فرهاد مجیدی قرار داشت اما جدایی این مربی از استقلال مانع از رقم خوردن چنین انتقالی شد. بعدتر رمضانی راهی پرسپولیس شد و آن قدر در این تیم بد عمل کرد که باشگاه بین ۲ نیم‌فصل به‌راحتی رضایتنامه این بازیکن را در اختیارش گذاشت. با این اوصاف کمتر کسی تصور می‌کرد مجیدی در بازگشت به نیمکت استقلال باز هم روی جذب رمضانی نظر داشته باشد اما در کمال شگفتی این اتفاق رخ داد و آرمان آبی‌پوش شد. در مورد این خرید، چند پرسش وجود دارد.

با کدام رزومه؟

هزار بار گفته شده و همه هم می‌دانند که مربیگری یک امر سلیقه‌ای است اما در عین حال ناظران هم حق اظهار نظر دارند. عملکرد بازیکنان در زمین مشخص است و آنها بر همین اساس مورد قضاوت قرار می‌گیرند. برای مثال زمانی که شما به‌ عنوان مربی یک تیم بزرگ مهاجم می‌خرید، این بازیکن باید آمار قابل‌ قبولی در زمینه گلزنی به جا گذاشته باشد. رمضانی چنین سابقه‌ای ندارد. مجموع گل‌های زده آرمان رمضانی در ۶ سال گذشته به عدد ۲۰ نمی‌رسد. خب البته هستند مهاجمانی که کم گل می‌زنند اما برای هم‌تیمی‌های‌شان موقعیت‌های بهتری فراهم می‌آورند. از این گروه به‌ عنوان مهاجم مکمل یاد می‌شود اما دست‌ کم دوران حضور رمضانی در پرسپولیس نشان داد او به این منظور هم خیلی انتخاب خوبی نیست. در نتیجه باید از فرهاد مجیدی پرسید چنین مهاجمی با کدام کارنامه جذب شده و قرار است در استقلال چه کاری انجام بدهد؟

بیشتر بخوانید:

شاید سرنوشت رمضانی در استقلال تغییر کند

مگر فقط یک خرید نداشتی؟

فرهاد مجیدی اصولا کمتر افتخار می‌دهد در نشست‌های خبری حاضر شود اما او بعد از بازی اولش با فولاد به صراحت گفت: «تنها بازیکنی که از باشگاه خواستم جذب کند امین قاسمی‌نژاد است.» این جمله کاملا روشن است و مجیدی در پایان آن نقطه گذاشته؛ یعنی فقط یک خرید. در این شرایط هواداران حق دارند بپرسند فلسفه این خرید اعلام‌نشده و غیر منتظره چیست؟ آیا مجیدی صرفا چون دیده رمضانی بیرون است، دستور جذب او را داده؟ در این صورت چنین بازیکنی چه باری ممکن است از روی دوش تیم بردارد؟ طبیعتا مجیدی قبلا در برنامه‌های فنی‌اش نقشی برای رمضانی در نظر نگرفته بود و به این ترتیب از حالا می‌توان حدس زد او دوران موفقی در استقلال نخواهد داشت.

کجا بازی کند؟

خط حمله استقلال ۳ بازیکن مدعی و باکیفیت دارد. مهدی قائدی، شیخ دیاباته و ارسلان مطهری فصل گذشته دست در دست هم استقلال را صاحب بهترین خط حمله لیگ کردند. در همین ۲ بازی اول بعد از بازگشت مجیدی، مطهری به نیمکت برگشته و به‌ عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفته است. همچنین تلاش‌های استقلال برای جذب امین قاسمی‌نژاد نیز ادامه دارد. در این صورت پرسش اینجاست که آرمان رمضانی کجا قرار است بازی کند و با این ترافیک، چقدر فرصت حضور در میدان به او خواهد رسید. او در پرسپولیس عمدتا به‌ عنوان بازیکن ذخیره چیزی حدود ۸۰۰ دقیقه به بازی گرفته شد و گلی به سر تیم نزد. در استقلال چه اندازه احتمال تغییر این شرایط وجود دارد؟

پرسپولیسی بود؛ اشکالی ندارد؟

همه می‌دانیم که فوتبال حرفه‌ای شده و انتقال بازیکنان بین ۲ رقیب مستقیم دیگر آن قدرها غیر عادی نیست. فقط می‌ماند این نکته که آرمان رمضانی زمان پیوستن به پرسپولیس صراحتا گفت از کودکی هوادار این تیم بوده است. هم‌اکنون هم هدایت استقلال بر عهده فرهاد مجیدی است که همیشه کل‌کل‌های زیادی با هواداران رقیب داشته است. حالا فرض کنیم فراز کمالوند پرسپولیسی چنان تأثیر تئوریک عمیقی روی تیم دارد که استفاده از او را توجیه می‌کند. آیا واقعا شرایط در مورد آرمان رمضانی هم به همین ترتیب است؟ یعنی او آن قدر توانایی دارد که بشود مصاحبه ۶‌ ماه قبلش را فراموش کرد؟

منبع:‌ همشهری

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بار اول نیست AFC این بلا را سرمان می‌آورد/ چرا بازیکنان استقلال در ۱۵ هفته قبل اینجور همدل نبودند؟!

د مارس 15 , 2021
سرویس ورزش مشرق – در هفته های آخر حضور محمود فکری در تیم استقلال عنوان می شد که برخی بازیکنان با کم کاری درون زمین بازی های همیشگی شان را ارائه نمی کنند تا محمود فکری نتیجه لازم را نگرفته و از این تیم کناره گیری کند. در همان روزها برخی بازیکنان استقلال...