آخرین تحولات باشگاه استقلال/ دستمزد استراماچونی در روز تعطیل به حسابش واریز شد!

باشگاه استقلال

خلیل زاده عصر جمعه در بیانیه ای از پرداخت دستمزد استراماچونی از طریق بانک مرکزی ایران خبر داد.

به گزارش استقلال نیوز، در این خبر قصد داریم تمامی تحولات باشگاه استقلال بعد از فسخ یکطرفه قرار داد آندره آ استراماچونی، از استعفای فتحی گرفته تا انتخاب مدیرعامل جدید و وضعیت نیمکت تیم را لحظه به لحظه مورد بررسی قرار دهیم.

شایان ذکر است این خبر از نیمه شب دوشنبه 19 آذر و با استعفای فتحی از سمت مدیرعاملی ایجاد و تا مشخص شدن مدیرعامل جدید استقلال و وضعیت استراماچونی بروز رسانی خواهد شد.

شما همراهان عزیر استقلال نیوز می توانید آخرین تحولات مدیرتی باشگاه استقلال، سرنوشت استراماچونی.. مصاحبه ها، توئیت ها، واکنش ها و.. مدیران وزارت ورزش و باشگاه استقلال، پیشکسوتان، بازیکنان، خبرنگاران، هوارداران و.. را در این خبر جامع لحظه به لحظه دنبال کنید..

با ما همراه باشید..

* امیرحسین فتحی دوشنبه شب بعد از بازی با پیکان استعفای خود را به وزیر ورزش ارائه کرد تا هواداران پس از ماه ها به آرزوی خود برسند.


* خلیل زاده رئیس هیات مدیره استقلال در مصاحبه با فارس از فرصت 48 ساعته به استراماچونی برای برگشت به استقلال گفت و تاکید کرد سرپرستی او در باشگاه استقلال جوک سال است!

(مصاحبه خلیل زاده را از اینجا بخوانید)


* امیرحسین فتحی که شب گذشته استعفای خود را به وزیر ورزش ارائه کرده، امروز به استقلال رفت و با همکارانش خداحافظی کرد. نکته جالب توجه حضور چند مامور نیروی انتظامی به همراه فتحی در باشگاه بود که برای جلوگیری از درگیری وی را همراهی کردند.


* مازیار ناظمی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی اعلام کرد:

مسعود سلطانی فر  وزیر ورزش و جوانان با استعفای فتحی موافقت کرده و آن را برای هیئت مدیره باشگاه جهت تعیین جانشین وی ارجاع نموده است.

سخنگوی وزارت ورزش و جوانان گفت: آقای وزیر  همچنین از هیئت مدیره خواست تا هر چه سریعتر  با پیگیری و استمرار اقدامات صورت گرفته برای بازگشت سرمربی ایتالیایی استقلال، تلاش های همه جانبه خود را ادامه دهند و موجبات رضایت هواداران را بیشتر فراهم کنند.


* خلیل زاده بامداد سه شنبه در گفتگو با برنامه فوتبال برتر اتهاماتی را به استراماچونی وارد کرد!

من حاضر هستم در برنامه تلویزیونی حاضر شوم و همه چیز را توضیح بدهم.ما کدام بند قرارداد استراماچونی را اجرا نکردیم؟ مشکلی که به وجود آمده این است که در قرارداد قید شده حتما باید پول من را در بانک ایتالیا واریز کنید.

در مرحله اولی که این مربی به استقلال آمد پول را مستقیم به حسابوی واریز کردیم و در مرحله دوم توسط یک فرد سوم از کشور همسایه پول را به حساب وی ریختیم اما در مرحله سوم حساب این مربی در ایتالیا بسته شد چون دایره تحریم های ما خیلی تنگ شده است. ما به استراماچونی پیشنهاد کردیم که در ترکیه حسابی برای او باز کنیم و پول را به آنجا بریزیم اما او قبول نکرد.

ما 110 هزار یورو چهارشنبه گذشته در کشور چک به حساب جدید وی واریز کردیم ولی پول برگشت خورده است. ما حتی می خواستیم پولی که برگشت خورده را نقدا پرداخت کنیم ولی باز هم قبول نکرد. او می دانست ما مشکل تحریم داریم و حتی در مصاحبه آخرش هم این مساله را عنوان کرد.

او در این چند روز دوباره از ما خواست که قراردادش را یکسال کم کنیم. من قبول کردم و از او به جلسه هیات مدیره دعوت کردم ولی این مربی نیامد و اصلا به تلفن های ما جواب نداد. در نهایت هم از ایران رفت. با اینکه در شخصیت ما نبود ولی بعد از جلسه با بازیکنان 2 نفر از مدیران ما به منزل وی رفتند ولی او در منزل نبود. ما او را نیاوردیم که قهر کند و برود؟

آن زمانی که وی را جذب کردیم به او اعتقاد داشتیم و الان هم اعتقاد داریم.این را هم بگویم با همه احترامی که قائل هستیم ولی پرداختی ها هیچ ربطی به وزارت ورزش ندارد. وزیر ورزش که رئیس مجمع ما هم هست هیچ وقت در کار ما دخالت نکرده اما ما هر زمان که دچار مشکل شدیم از وزیر خواستیم به ما کمک کند. من و منزوی در شب بازی دربی از استراماچونی خواهش کردیم اگر مشکلی داشت با شماره ما تماس بگیرد ولی او هیچوقت چیزی نگفت.

من بارها از او خواستم به جلسه بیاید ولی او با کار غیر حرفه ای به نشست ما نیامد. ما یک مدیر داریم که مرتب در تمرینات است و حتی سرمربی تیم به او گفته بود تیم لباس ندارد و مشکل زمین دارد اما وقتی از وی دعوت کردیم به جلسه نیامد.

10 دقیقه پیش دوستان با من تماس گرفتند و گفتند او اعلام کرده اگر قراردادش کم شود و پولم را بریزید بر می گردم. من هم اعلام کردم با هزینه باشگاه به ترکیه بیاید تا راهکاری برای آن پیدا کنیم. اگر ما پول را به حساب وی بریزیم دوباره همان پول برگشت می خورد ولی از او می خواهیم به اینجا بیاید و همه هزینه ها را ما می دهیم تا با هم به نتیجه خوبی برسیم.این بهترین پیشنهاد است.

استراماچونی با بازیکنان تیم در تماس است.

فتحی استعفا کرده و ما فردا نشست هیات مدیره داریم و در این زمینه تصمیم می گیریم.من تا فردا فکر می کنم و سپس اطلاع رسانی خواهیم کرد.

من نمی دانم منظور وریا غفوری مبنی بر اینکه مدیریت استقلال تعطیل است چه بوده است ولی الان که مدیریت استعفا داده است. ما فردا(امروز) استعفای فتحی را بررسی می کنیم ولی من سوال می کنم تیمی که در صدر جدول حضور دارد هیچ زحمتی برایش توسط مدیریت کشیده نشده است.

* مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش در برنامه فوتبال برتر اعلام کرد استعفای فتحی مورد پذیرش وزیر ورزش واقع شد:
با شرایطی که وجود داشته، اگرچه ملاک ارزیابی یک مدیر فقط روی صحبت های هوادار، بازیکن و... نیست اما استعفای امیرحسین فتحی به دست وزیر ورزش و جوانان رسیده است. همین که استقلال امروز در صدر جدول حضور دارد، جزو کارهای مثبت مدیریت باشگاه استقلال و بهتر است این مسائل به اطلاع مردم برسد.

البته بازگشت استراماچونی به ایران مهمترین اولویت است و تمام سعی وزارت ورزش و استقلال فعلا بازگشت این مربی است تا به زودی تصمیمات لازم را وزارت ورزش اتخاذ کند. هیچ بهانه ای برای بازگشت استراماچونی وجود ندارد و از لحاظ مالی هیچ ایرادی برای پرداخت بدهی باشگاه به وی وجود ندارد.


* نام علی فتح الله زاده به عنوان گزینه مدیرعاملی استقلال اعلام شد!
* علی فتح الله زاده در ساختمان وزارت ورزش حاضر شد. جانشین فتحی در استقلال مشخص شده است؟
* استراماچونی در مصاحبه با ایرنا بار دیگر با اشاره به احتمال بازگشت به راس کادر فنی استقلال در صورت حل مشکلات، با هواداران آبی‌ها درد و دل کرد.

از اعماق وجودم ناراحتم که داستان به این شکل تمام شد، فکر نمی‌کنم هیچ‌کس خواستار چنین چیزی بود. هر کاری که از دستمان بر می‌آمد برای ادامه همکاری با استقلال انجام دادیم اما متاسفانه از سوی باشگاه به طور مداوم سیگنال‌هایی دریافت می‌کردم که ادامه کار را غیرممکن می‌کرد.

شایعاتی که درباره داشتن پیشنهاد از سوی باشگاه‌های دیگر مطرح شده، بی‌اساس است و همچنان امید بازگشت به این تیم بزرگ را در دل دارم. البته اگر باشگاه ثابت کند که قادر است به معنای واقعی مشکلات و مسائل کنونی را حل و فصل کند.

تنها کسانی که مرا به خوبی می‌شناسند، درک می‌کنند که چقدر تحمل تماشای بازی امروز(روز گذشته) تیمم از راه دور سخت بود. در حال حاضر بسیار ناراحت هستم و چیز بیشتری برای گفتن ندارم. تنها تمایل دارم که بگویم هواداران استقلال شگفت‌انگیز و ایرانی‌هایی که با آنان ملاقات کردم، فوق‌العاده هستند و تمام جهان باید این موضوع را بدانند.

آبی را در قلبم جا داده و با خود آوردم و از صمیم قلب بابت محبتی که از سوی تمام هواداران دریافت کردم، به خود می‌بالم.


* مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، نشستی دو ساعته با علی فتح‌الله‌زاده برگزار کرد.

امیرحسین فتحی روز گذشته از مدیریت باشگاه استقلال کناره‌گیری کرد و این استعفا امروز مورد قبول وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت. علی فتح‌الله‌زاده که گزینه نخست وزارت ورزش برای مدیرعاملی استقلال محسوب می‌شود، امروز نشستی دو ساعته با مسعود سلطانی‌فر برگزار کرد و دو طرف درخصوص شرایط آبی‌پوشان و موضوعات مختلف با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

فتح‌الله‌زاده در این نشست از برنامه‌هایش برای حضور در استقلال صحبت کرد. با برگزاری این جلسه باید منتظر ماند و دید وزارت ورزش در نهایت چه تصمیمی برای مدیریت باشگاه استقلال خواهد گرفت.


* علی فتح الله زاده بعد از جلسه با وزیر ادعا کرد اگر مدیرعامل استقلال شوم، نود درصد استراماچونی را بازمی‌گردانم. او همچنین به صحبت های جواد زرینچه علیه خودش واکنش نشان داد.

یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود آقا جواد به حقش نرسد، همین موارد است. آدم‌های خناسی هستند که از روحیه جواد که زود عصبانی می‌شود، سوء استفاده کرده و کاری می‌کنند بنده خدا با همه درگیر شود.

من عکاس نبودم و افتخار می‌کنم سردبیر یک مجله پرتیراژ کشور بودم که در روزنامه اطلاعات منتشر می‌شد. اگر اطلاعات آدم ناقص باشد، موجب خجالتی او می‌شود. من قبل از اینکه به استقلال بیایم 10 سال مدیر جشنواره تئاتر فجر بودم که خودش یک وزارتخانه است. متأسفانه‌ زرینچه حرف‌هایی می‌زند که پرت و پلا است. من ماشین تویوتا کریسیدا داشتم و اگر این خودرو به چشم جواد موتور آمده، مشکل از چشم‌هایش است نه من. عکس‌هایم موجود است و می‌توانم آن را منتشر کنم. به زرینچه پینشهاد می‌کنم حرمت بزرگ‌ترها را نگه دارد تا فردا نیز به او احترام بگذارند. من 10 سال مدیر جشنواره تئاتر فجر و سردبیر مجله جوانان در روزنامه اطلاعات بودم.

روز گذشته دوستان از وزارت ورزش و جوانان محبت کردند و صحبت‌هایی انجام دادند و قرار است امروز هم صحبت کنیم. اگر لایق بودم با اجازه پیشکسوتان خدمت‌گذار خواهیم بود، اگر مورد قبول نبودم، در کنار هم به تشویق استقلال می‌پردازیم.

قبول مسئولیت استقلال ریسک بزرگی است، اما من همه سرمایه‌هایم را از هواداران دارم و آبرویم را می‌گذارم و اگر آبرویم برود، به خاطر هواداران اشکالی ندارد.

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این سؤال که اگر مدیرعامل استقلال شود، می‌تواند استراماچونی را بازگرداند، گفت: اگر مدیرعامل استقلال شوم، نود درصد استراماچونی را بازمی‌گردانم.


* صدا و سیما ظهر سه شنبه اعلام کرد منابع نزدیک به وزارت ورزش خبر دادند پس از جلسه صبح امروز وزیر ورزش با علی فتح‌الله‌زاده او بار دیگر به سمت مدیرعاملی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال منصوب شد


* حوالی ساعت 15:00 روز سه شنبه فارس خبر داد بنا به گفته مازیار ناظمی، سخنگوی وزارت ورزش و جوانان، اسماعیل خلیل زاده به عنوان سرپرست باشگاه استقلال منصوب شد:

با توجه به اتفاقات رخ داده، آقای خلیل‌زاده به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه انتخاب شد. وی این سمت را به همراه ریاست هیات مدیره در اختیار خواهد داشت.

در چند روز آتی با توجه به بررسی وضعیت کاندید‌ها و برنامه‌های ارائه شده، هیات مدیره تصمیم نهایی را برای انتخاب مدیرعامل اتخاذ خواهد کرد. مدیرعامل انتخابی قرار است توسط هیات مدیره جهت انتصاب به وزیر ورزش معرفی شود. مهمترین وظیفه خلیل‌زاده طی روزهای آینده در قالب سرپرست باشگاه، بازگشت استراماچونی است.

به گزارش استقلال نیوز، خلیل زاده دیشب عنوان کرده بود که سرپرستی او در استقلال جوک سال است!


* مصاحبه ای از استراماچونی با روزنامه ایل مساجرو در خصوص جدایی او از استقلال منتشر شد که خبرگزاری ها به آن پرداختند:

در پاناتینایکوس، شش ماه بعد حقوقم را دادند اما مشکل در استقلال خیلی عجیب بود. نمی‌توانم وارد جزییات شوم. تحقیقاتی انجام می‌شود و در این خصوص در دادگاه حاضر خواهم شد. از آن‌جایی که فیفا قراردادم را به حالت تعلیق درآورد، دیگر نمی‌توانستم کار کنم چون امکان باطل شدن مجوز مربیگری‌ام وجود داشت. اوضاع فراتر از مسائل ورزشی بود و زمینه سیاسی این داستان فراتر از حد تصور است.

استقلال یکی از دو تیم بزرگ ایران است و تشویق‌های هواداران، بی حد و حصر بود. استقلال سی میلیون هوادار در آسیا دارد. در این مورد اغراق نمی‌کنم. وزیر ورزش ایران، مدیران باشگاه استقلال از جمله یک رییس و پنج عضو هیئت مدیره را منصوب می‌کند که آن‌ها سیاستمدار هستند و هیچ چیز درباره فوتبال و ورزش نمی‌دانند!

مشکلاتی وجود داشت که چاره‌ای غیر از رفتن برای من نگذاشت. در اولین بازی خانگی با حضور صد هزار هوادار در استادیوم، مترجم نداشتم.

در تابستان، باشگاهی ایتالیایی با من تماس نگرفت و تصمیم گرفتم به ایران بروم. من 43 ساله‌ام و دوست ندارم بیرون از گود بنشینم. باید مربیگری کنم و همچنین این یک ماجراجویی جذاب برایم به نظر می‌رسید. هواداران استقلال متعصب و پرشور بودند. استادیوم همیشه پر بود. این فضا، یادآور فضای دهه هشتاد استادیوم‌های ایتالیا بود. در ابتدا همسر و فرزندانم را به تهران آوردم. طرفداران هم مرا بسیار دوست داشتند. تهران شهری بسیار زیبا است.

تایید می‌کنم. هیچ جا به اندازه ایران با زنان فوتبال‌دوست، عکس نگرفتم. فوتبال، یک سرگرمی اجتماعی برای مردم ایران است و ایرانی‌ها در خصوص فوتبال اشتیاق خیلی زیادی دارند.


* فارس گزارش داد اسماعیل خلیل‌زاده بعد از استعفای امیرحسین فتحی از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شد تا امروز مدیریتی این باشگاه را تا انتخاب مدیرعامل بر عهده داشته باشد.

البته وزارت ورزش از خلیل‌زاده خواست تا در اولین اقدام مقدمات بازگشت استراماچونی به تهران را فراهم کند و به همین دلیل قرار است وی امشب راهی ترکیه شود تا ضمن پرداخت مطالبات سرمربی ایتالیایی با وکیل استراماچونی دیدار و گفت‌و‌گو کند.

این تصمیم در نشست عصر امروز هیات مدیره اتخاذ شده و قرار است از صبح فردا مذاکرات باشگاه استقلال برای بازگشت استراماچونی به استقلال آغاز شود.


* مصاحبه ای از استراماچونی با سایت ماریونت انتشار یافت که او در این مصاحبه به موضوع ترک ایران و تیم استقلال پرداخت:

از ابتدا مشکل وجود داشت. تیم به شکل خصوصی اداره نمی‌شود بلکه دولتی است. دستمزدهای ما توسط مالک باشگاه پرداخت نمی‌شود. بلکه از راه مالیات‌هاست. از این رو پرداخت نامناسب دستمزد‌ها شاید امری عادی به نظر بیاید.

من نمی‌دانستم آنجا چه شور و اشتیاقی هست. آنچه که مرا به صورت کاملا مثبت متعجب کرد، این بود که ورزشگاه همیشه پر از تماشاگر بود. با کاپیتان تیم صحبت کردم. همه در تلاش هستند. همینطور بخش سیاسی و حتی سفارت ایتالیا در ایران. اگر آن شخص کناره‌گیری کند و وضعیت مناسب شود، آماده هستم همین فردا با هواپیما به تهران بازگردم.

روز گذشته یکی از اعضای هیات مدیره در مورد من گفت که پیشنهادی دیگر داشتم که رفتم. این حرف درست نیست و مردم این را می‌دانند. وضعیت امروز یا فردا مشخص می‌شود چون تیم باید بازی کند.


* بنابر صورتجلسه منتشر شده از هیات مدیره استقلال که به استعفای فتحی از مدیرعاملی پرداخته شد مشخص شد فتحی در نشست امروز هیات مدیره استقلال حضور داشت و حتی پای برگه سرپرستی اسماعیلی خلیل‌زاده را هم امضا کرد و این بدین معناست که او هنوز عضوی از هیات مدیره استقلال است.

صورتجلسه هیات مدیره استقلال


* کامران منزوی بعد از جلسه هیات مدیره و حول و حوش ساعت 19:00 در گفت‌و‌گو با سایت باشگاه استقلال اعلام کرد استراماچونی فردا(چهارشنبه) به ایران می آید!

شب گذشته فتحی استعفای خود را تقدیم وزیر ورزش کرد. بعد از جلسه هیأت مدیره، خلیل‌زاده سرپرستی باشگاه را برعهده خواهد داشت.

یکی از مصوبات جلسه این بود که با استراماچونی مذاکرات خوبی صورت گرفته است. در این چهار پنج روزی که این مربی در ایران حضور نداشت، مکاتبات خوبی با وکیل وی در قطر انجام دادیم. متأسفانه فضاسازی صورت گرفت که هیأت مدیره مخالف بازگشت استراماچونی است؛ در حالی عکس این موضوع صحت دارد.

این مربی با ما دوساله قرارداد بسته است. تصمیم ما این بود که وی را برای دو سال در اختیار داشته باشیم اما مرکز اختلاف ما همینجا بود. می‌خواستیم مشکلی که با شفر به وجود آمد، در اینجا به وجود نیاید. 

باید این شبهه را توضیح بدهیم که کسی مخالف استراماچونی نبود. وقتی دربی را باختیم و در پنج هفته اول سه امتیاز داشتیم، پشت این مربی ایستادیم. فتحی برای استخدام استراماچونی زحمات زیادی کشید و اگر هم مشکلی پیش آمد، به خاطر مسائل مالی بود.

امشب ساعت 11 خلیل‌زاده راهی ترکیه می‌شود ولی یکی از مشکلات این است که پول به حساب سرمربی رفته اما برگشت خورده است. قرار است مدت قرارداد این مربی از دو سال به یک سال کاهش پیدا کند تا به تهران بیاید. البته یک کار گروه ملی صورت گرفته و یک نفر پیدا شده که اعلام کرده این انتقال را انجام می‌دهم.

قانونی در اروپا وجود دارد که منشأ پول باید مشخص شود. برای واریز شدن پول به حساب، حتماً باید مستندات وجود داشته باشد. متأسفانه به خاطر تحریم‌ها امکان حواله پول وجود نداشت و سرمربی تیم دریافت نقدی را هم قبول نمی‌کرد. بردن این همه پول هم غیرقانونی است. وقتی پول به حساب وی واریز شد، پلیس ایتالیا حساب این مربی را بست. به خاطر این اتفاق از استراماچونی عذرخواهی می‌کنیم ولی چاره‌‌ای نداشتیم و باید به تعهدات‌مان در قبال وی عمل می‌کردیم. 

استراماچونی می‌توانست قراردادش را به پلیس یا بانک ارائه کند تا مشکل حل شود ولی چون در تهران حضور داشت، فشارها بیشتر شد و این مشکلات به وجود آمد. با روش جدیدی که پیدا کردیم قضیه حل و فصل می‌شود. به امید خدا اگر اتفاق خاصی نیفتد برای فردا یا پس فردا استراماچونی را کنار تیم خواهیم داشت.

در این چند روز مورد لطف خیلی‌ها قرار گرفتیم اما باید اعتراف کنم فتحی زحمات بسیار زیادی کشید. او با تنگنا‌های زیاد از گردنه‌های سخت عبور کرد و اگر می‌بینید این تیم در صدر جدول است، به خاطر زحمات امیرحسین فتحی است. هیأت مدیره، استراماچونی را نمی‌شناخت اما فتحی بود که یک مربی موفق مثل او را استخدام کرد.

اگر فتحی اصرار می‌کرد این مربی دو سال بماند، برای آنکه خیال هواداران راحت باشد ولی همه چیز در مورد فتحی بالعکس تعبیر شد. متأسفانه دوستان تعبیر کردند که هیأت مدیره مخالف حضور استراماچونی است. بازیکنی آوردیم که هیچ تیمی او را در نیم‌فصل نمی‌خواست اما بعد از حضور در استقلال در کشورهای حاشیه خلیج فارس یک میلیون یورو پول گرفته‌اند به خاطر همین از فتحی و همکارانش تشکر می‌کنم.

در مورد گزینه‌های مدیرعاملی نظر اول ما علی فتح‌الله‌زاده است که بعد از بازگشت خلیل‌زاده با او مذاکره خواهیم کرد. قریب هم سال ها است که می‌گوید من کار اجرایی نمی کنم. هاشم ساعدی هم مدنظر ما است. روز پنج‌شنبه فرصت را داریم که در فاصله 15 روز گزینه مورد نظر را به وزارت ورزش معرفی کنیم.

هواداران مطمئن باشند ما بهترین تصمیم را می‌گیریم. نه جبهه‌گرایی می‌کنیم و نه باندی داریم. مطمئناً همه تأیید خواهند کرد که تصمیمی که می‌گیریم به نفع استقلال است. سعی می‌کنیم هم رضایت هواداران و هم باشگاه را جلب کنیم. 

وزارت ورزش قانون‌مدار است و در مورد استعفای امیرحسین فتحی هم کلی بحث و تبادل‌نظر صورت گرفته است. ما شرکت دولتی هستیم و به امید خدا با شخصی که از او برنامه می‌گیریم اتمام حجت خواهیم کرد چون استراماچونی محبوب دل تماشاگران است و او باید باشد این خودش یکی از شروط است و هر مدیرعاملی سمت بگیرد باید این شرط را بپذیرد. فردا هم مدیرعامل نباید بگوید قرارداد را یک ساله کرده و به من تحویل دادند. 

تیمی که به صدر جدول رسیده در سایه تلاش مدیریت، فتحی و ... که نباید مورد بی‌مهری قرار می‌گرفتند بوده است. زمانی که ما سه امتیاز داشتیم همه می‌گفتند تیم را به باد دادند و توهین‌های این چند وقت اخیر را تکرار می‌کردند. مرتب می‌گفتند ستاره‌ها رفتند و چهار جوان آوردند. حتی می‌گفتند این مربی کیست که آورده‌اید و یک سال بیشتر در اینترمیلان حضور نداشته اما انتقادها را به جان خریدیم. حالا این تیم حاصل زحمات همین کادر فنی است و اگر در نیم‌فصل سه چهار مهره اضافه شود قطع به یقین روبه رشد می‌رویم.

کارهایی که کردیم باعث رضایت هواداران شده و چه گروهی دوست دارد لذت هوادار را از آنها بگیرد. وقتی هوادار شاد است هیأت مدیره هم شاد است. کدام مدیر می‌آید مربی موفق را کنار بزند. ما دو اختلاف با استراماچونی داشتیم که یکی مسائل مالی و دیگری بحث انتقال پول بود. ما امسال پول مربی‌ را دادیم که سال 92 در استقلال حضور داشت. امسال پول پروپیچ را دادیم در حالیکه این پول مال چند سال پیش است. 

هوادار یادش نرود اگر پول پروپیچ را نمی‌دادیم تیم به دسته دوم سقوط می‌کرد و نزدیک بود این اتفاق بیفتد. ما نمی‌توانستیم کارت بازی دیاباته را به خاطر بدهی نگیریم. هنگامی که می‌خواستیم مجوز حرفه‌ای بگیریم می‌گفتند ممکن است تیم‌تان از آسیا حذف شود. هواداران من را می‌دیدند و می‌گفتند عرضه ندارید یک میلیارد بدهید تا مجوز بازی یزدانی را دریافت کنید. 10 دقیقه بعد می‌گفتند عرضه ندارید 5 میلیارد پول زمین تمرین بدهید؟ شما همه اعداد و ارقام‌ را جمع بزنید متوجه می‌شوید که چه پولی جمع می‌شود. 

بعداً می‌گویم که فتحی با همکارانش با چه مشقتی کار کردند. ان‌شاءالله دوستانی که می‌آیند متوجه می‌شوند چه مشکلاتی داشته‌ایم. ما باید از تیموریان خیلی ممنون باشیم که کلی به ما تخفیف دادند ولی بودند کسانی که 500-600 هزار تومان هم تخفیف ندادند. هوادار باید پشت تیمش باشد چون بازیکن باید حمایت ببیند. وقتی تیمی قوی می‌شود دشمن پیدا می‌کند. نصف شایعات به خاطر این است که تیم موفق شده است. 

هوادار استقلال هر شایعه‌ای را باور نکند. چرا وقتی استقلال با استراماچونی می‌برد ما باید با او مخالف باشیم. الان صنایع غذایی و دارویی برای انتقال پول مشکل دارند. توقع ما از هواداران این است که قضاوت عادلانه کنند. مطمئن باشید کمبود مالی یک شبه رفع نمی‌شود. بازیکنان ما معرفت دارند و یکی از آنها فقط 2 درصد پول گرفته است. البته کسی هم هست که 36درصد پول گرفته است. الان یک هتل و یک اردو 50 میلیون تومان هزینه دارد. 

دوستان عزیز آنقدر تحت تأثیر جوسازی قرار نگیرد. این کارها برای برهم زدن آرامش تیم شما است. به امید خدا استراماچونی فردا بعد از سفر خلیل‌زاده که امشب انجام می‌شود، به تهران برمی‌گردد. ما بر خلاف میل باطنی قرارداد را یکساله می‌کنیم و حاضریم هر کاری انجام دهیم که او به تهران برگردد تا تعبیرهای بدی صورت نگیرد. 

* مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با استناد به مصوبه هیات مدیره استقلال طی حکمی اسماعیل خلیل زاده را به عنوان سرپرست باشگاه استقلال منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

"به استناد مواد ۳۳ و ۴۲ اساسنامه و صورتجلسه هیئت مدیره مورخ ۹۸/۹/۱۹، نظر به تعهد و تخصص جنابعالی در امور اجرایی، بدینوسیله به عنوان سرپرست شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران منصوب می شوید.
امید است با اتکال به خداوند منان و نصب العین قراردادن منویات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید با همکاری متقابل سایر اعضا هیئت مدیره شرکت و استفاده از ظرفیت های قانونی موجود، با رعایت مفاد اساسنامه شرکت و قوانین و مقررات مرتبط موفق و موید باشید."

حکم سرپرستی خلیل زاده در باشگاه استقلال
* صبح امروز چهارشنبه خبری منتشر شد که دیشب کاظم اولیایی به دیدار وزیر ورزش رفته و با او ملاقات کرده است. به نظر می رسد او هم یکی از گزینه های مدیرعاملی استقلال باشد.
* کاظم اولیایی در خصوص ملاقات با وزیر ورزش صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

شب گذشته جلسه‌ای سه ساعته با وزیر ورزش داشتم. در آنجا اصرار کردم که ساختار باشگاه باید اصلاح شود. البته معتقدم ساختار باید به شکلی اصولی اصلاح شود؛ نه به آن مدلی که مجلس تصویب کرده است.

وزیر ورزش برای مدیرعاملی باشگاه من را دعوت کرد و پیشنهادش این بود که در این باره صحبت کنیم ولی از فرصت استفاده کردم و بحث انتقال باشگاه به بخش خصوصی را پیش کشیدم. شیوه‌ای را هم به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه داده بودم که همان را به صورت مکتوب در اختیار سلطانی‌فر گذاشتم. این شیوه در نروژ و برخی از کشورها اجرا شده و امکان اجرایش در ایران هم وجود دارد. این شیوه با حفظ مالکیت دو باشگاه به صورت مدیریت‌پیمان انجام خواهد شد. در قانون اساسی هم این نوع واگذاری تعریف شده و امکان اجرایش وجود دارد اما شیوه‌ای که مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرده، اصلاً قابل اجرا نیست.

 در جلسه شب گذشته به وزیر راهکارهایی دادم چون اعتقاد دارم با رفت و آمد آدم‌ها کار درست نمی‌شود اما در مجموع باید مدیریتی انتخاب شود که بیشتر وقتش در اختیار باشگاه باشد. به خصوص اینکه کار را برای خصوصی‌سازی خوب پیش ببرد. در هر صورت وزیر با توجه به اینکه اعلام کرد سه کاندیدا برای مدیرعاملی دارد صحبت‌هایی را با من هم انجام داد.

فشارهای زیادی به وزارت ورزش وارد شده اما فعلا رئیس هیأت مدیره به عنوان سرپرست باشگاه مأموریت مهمی دارد. یک نکته‌ای هم در صحبت‌های چند روز اخیر به وجود آمد که اگر مدیریت تغییر کند، گزینه مربی‌گری ایرانی خواهد بود اما سریعاً این اشتباه اصلاح شد و مقرر شده هر شخصی مدیرعامل شود، با استراماچونی برای ادامه همکاری مذاکره کند. خلیل‌زاده چون مسئولیت اقتصادی باشگاه را دارد و رئیس هیأت مدیره است، برای مذاکره با سرمربی استقلال اعلام آمادگی کرده و همه چیز در حال انجام است.

وی در خصوص اینکه کامران منزوی روز گذشته در مصاحبه خود اعلام کرد هواداران و مدیران باشگاه بعداً نگویند چرا قرارداد سرمربی تیم یکساله بسته شده چون مجبور هستیم به خاطر آنها با کسر قرارداد این مربی موافقت کنیم، گفت: این مسئله دو بحث دارد. استراماچونی در تمامی مصاحبه‌های چند روز اخیر اعلام کرد به قرارداد اولیه‌اش پایبند است و فقط به خاطر مشکل به وجود آمده پیرامون انتقال پول به حسابش گلایه‌هایی داشت.

یکی از معضلات استقلال این است که دوستان نباید مصاحبه کنند. اتفاقاً یکی از صحبت‌های من به وزیر ورزش همین بود که اعضای هیأت مدیره نباید این همه ورود کنند. البته وزیر هم معتقد بود که هیأت مدیره‌ای که صاحب امضاء باشد، اگر بخواهد در همه چیز ورود کند، با مدیریت وارد چالش می‌شود اما باید برای اعضا مسئولیت‌های تعریف شده داشته باشیم.

باید قبول کنیم اولین مسأله این است که هواداران صاحب اصلی باشگاه هستند. باشگاه باید برای صحبت با هوادارانش و همچنین پیشکسوتان یک رابط داشته باشد که خط و مشی‌ها را منتقل کند. یک مدیرعامل نمی‌تواند همه وقتش را برای ارتباط با هوادار، پیشکسوت، بازیکن، رسانه و... بگذارد.

پاسخگویی و شفافیت یکی از حلقه‌های گمشده در حوزه‌های مختلف است اما من هم اعتقاد دارم اعضای هیأت مدیره نباید هر وقت دوست داشتند با یک مصاحبه جهت‌ها را تغییر بدهند. در هیچ کجای دنیا چنین موضوعی را ندیدم. فکر نمی‌کنم کسی اعضای هیأت مدیره باشگاه‌های پر طرفدار را بشناسد. در استقلال هم این مسأله چندین و چند سال وجود داشته و من این موضوع را به وزیر هم منتقل کردم.

یکی از مشکلات این است که نمی‌داند با چه کسی طرف است چون مسئولیت‌ها اصلا تعریف نشده. طرف پاسخگو به سرمربی باید یک نفر باشد؛ نه اینکه یک نفر زمان و مدت قرارداد را بگوید و یک نفر هم در خصوص مبلغ قرارداد صحبت کند. این مسائل باید آسیب‌شناسی شود. ما باید شادی را به هواداران تقسیم کنیم و بعد از چند سال که استقلال به صدر جدول آمده به جای آنکه خوشحال باشیم کاری کردیم که چشم طرفداران گریان شده است.

* اسماعیل خلیل زاده سرپرست باشگاه استقلال کیست؟ از سو قصد به یک خانم با چاقو و جوک سال که به حقیقت پیوست!
* جواد زرینچه در مصاحبه ای گفت: امیدوارم مدیران استقلال مثل گذشته دروغ نگویند و استراماچونی را برگردانند.
* فتحی، مدیرعامل سابق استقلال در مصاحبه ای مدعی شد ۶ ماه است که میخواستم از استقلال بروم اما سلطانی‌فر قبول نمی‌کرد!
* گفته می شود امیر سلطانی، مشاور مدیرعامل مستعفی استقلال بعنوان نماینده باشگاه برای مذاکره با وکلای استراماچونی در ترکیه حضور دارد. همچنین خلیل زاده، سرپرست باشگاه مسئولیت پرداخت مطالبات را برعهده گرفته است.
* استراماچونی در نقل و قولی عنوان کرد تا ۴۸ ساعت دیگر مشخص می‌شود بازمی‌گردم یا نه!
* عده ای از هواداران استقلال ساعت 12:00 امروز چهارشنبه با تجمع مقابل باشگاه خواستار برکناری خلیل‌زاده و سایر اعضای هیات مدیره شده‌اند. محمد نوری پیشکسوت استقلال در جمع هواداران حاضر شد و بعد از دعوت هواداران به آرامش به آنها اعلام کرد که فتح الله زاده مدیرعامل خواهد شد.
 
* خبرنگار «ترنسفر مارکت» خبرداد:
طی تماسی که با وکلای آندره‌آ استراماچونی داشتم، مذاکرات مثبتی میان آنها و مدیران استقلال برای بازگشت سرمربی ایتالیایی به ایران انجام شده است.

* دیمارتزیو گفت: استراماچونی با کاهش قراردادش به ۶ ماه(تا ماه جون) و دریافت حقوق از الان تا پایان فصل(دریافت در زمانی زودتر) به استقلال باز می گردد. طرفین(وکلای استرا و باشگاه استقلال) درحال مذاکره اند. استرا فقط تحت این شرایط به استقلال برمی گردد و این موارد باید واقعی باشد نه صرفا با ضمانت کلامی!
* استقلالی‌ها در حالی خودشان را برای بازی با شاهین آماده می‌کنند که یوسف دانشیار، مترجم آندره‌آ استراماچونی هم در تمرین امروز حاضر بود. اتفاقی که می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر بازگشت استرا به تهران باشد.
مترجم استراما در تمرین امروز استقلال
* اسماعیل خلیل‌زاده در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه استقلال، در خصوص وضعیت مطالبات استراماچونی گفت:
مقدمات واریز پول به حساب آقای استراماچونی فراهم شده است. فردا صبح این پول که پیشتر برگشت خورده بود، به حساب آقای استراماچونی بدون مشکل واریز می‌شود. این پول از مسیر صحیحی که تدابیرش اندیشیده‌ شده، به حساب ایشان منتقل خواهد شد. صحبت‌های لازمه با آقای استراماچونی و وکلای ایشان شده و امیدواریم با واریز وجه، مقدمات سفر ایشان به تهران فراهم شود.
به گزارش استقلال نیوز، اگر فرض کنیم مدیران گماشته شده باشگاه استقلال صداقت دارند و در حال بازی دادن هواداران نیستند، به گفته آنها دوشنبه(۲ روز پیش) می‌بایست پول استراماچونی آماده بود و به حساب او واریز می‌شد اما خلیل‌زاده که از معدود انسان‌های تاریخ است که جوک سال را به واقعیت تبدیل کرده! برای چندمین بار وعده آماده بودن پول استراماچونی را داد و عنوان کرد فردا(پنجشنبه) پول استراماچونی به حساب او واریز می‌شود. البته امیدواریم این فردا فردا کردن‌ها در راستای درخواست او و سلطانی(مشاور فتحی) از بازیکنان در اردوی قبل از بازی با پیکان برای صدور بیانیه علیه استراماچونی نباشد!
ما هم همانند اکثریت هواداران خواستار اخراج تمامی این مدیران عوام فریب از خلیل زاده گرفته تا منزوی و میرشاد ماجدی از باشگاه هستیم و امیدواریم با آمدن مدیرعاملی که مردم خواهان اویند و بازگشت استراماچونی، استقلال برای ستاره سوم مهیا شود.
* مازیار ناظمی در توئیتی از حضور استراماچونی روی نیمکت استقلال در دیدار شنبه برابر شاهین شهرداری خبر داد اما چیا فوادی سردبیر خبرگزاری فوتبالی به توییت مازیار ناظمی مدیرکل روابط عمومی و بین الملل وزارت ورزش و جوانان واکنش عجیبی نشان داد!
توئیت مازیا ناظمی
به گزارش استقلال نیوز، حال ما مانده ایم قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را!!!
* فتح الله زاده مقتدرانه پیش تاز نظرسنجی همراه اول درباره مدیرعامل آینده استقلال شد تا  مشخص شود هواداران استقلال خواهان چه کسی برای مدیرعاملی تیم محبوبشان هستند.
اوپراتور همراه اول طی نظرسنجی با کد دستوری #20*500* از هواداران استقلال خواسته است که از میان فتح الله زاده، اولیایی و ساعدی گزیمه مورد علاقه آنها برای مدیرعاملی استقلال چه کسی است که تا کنون(ساعت 23:00 چهارشنبه 20 آذر) علی فتح الله زاده با اقتدار بیش از یک میلیون و صد هزار رای آورده است. امیدواریم وزارت ورزش به خواسته هواداران احترام بگذارد و باز هم امیدواریم در دقیقه 90 با حرکتی رونالدینیویی گزینه ای سیاسی را جایگزین گزینه های استقلالی نکند.
نظرسنجی همراه اول
* باشگاه خبرنگاران جوان صبح امروز پنجشنبه 21 آذر در گزارشی ادعا کرد طلب استراماچونی پرداخت شد.
پس از استعفای آندره استراماچونی سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال استقلال، مدیران این باشگاه لیگ برتری مجبور شدند مطالبات او را پرداخت کنند.

پیش از این استرا گفته بود زمانی که مطالباتش پرداخت شود به تهران و تمرینات استقلال باز می‌گردد. امروز مطالبات او به حسابش واریز شد و دیگر مشکلی برای بازگشتش به استقلال وجود ندارد.

مطالبات سرمربی ایتالیایی استقلال از طریق سفارت ایران در ترکیه به حساب او واریز شد.

* در حالیکه استقلال شنبه باید به مصاف شاهین بوشهر برود، در فاصله کمتر از 48 ساعت تا این دیدار آبی پوشان بدون کادر فنی تمرین می کنند و مدیرعاملی هم در کار نیست تا تیم را برای نقل و انتقالات نیم فصل تقویت کند!
زیبا نیست!؟
* خبرگزاری مهر خبر داد صبح امروز اولیایی و فتح الله زاده در اتحادیه مدیران فوتبال کشور با یکدیگر دیدار داشتند و در خصوص آینده استقلال و برنامه هایی که می تواند این تیم را از بحران خارج کند، با یکدیگر تبادل نظر کردند.
در این نشست، عزیز الله محمدی رئیس اتحادیه مدیران فوتبال کشور نیز حضور داشت.
* خبرگزاری مهر ساعت 14:27 امروز پنجشنبه در خبری اعلام کرد استراماچونی جمعه به ایران برخواهد گشت.
 * خبرگزاری توتومرکاتو نوشت: استقلال - استراماچونی، خیلی نزدیک به بازگشت!
دخالت وزارت امور خارجه باعث حل مشکلات بروکراتیک و قراردادی فیمابین شده و به زودی دود سفید به نشانه حل مشکلات دیده خواهد شد. امروز روز مهمی است و استرا می تواند استقلال را در آغوش بگیرد.

* شاهین رحمانی، عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا از جمله مدیران متفاوتی که نامش به عنوان نامزد مدیرعاملی باشگاه استقلال مطرح شده بود، در توئیتی اعلام کرد چنین پیشنهادی دریافت نکرده است و مسائل عنوان شده شایعه بوده است.
توئیت شاهین رحمانی
* فتح الله زاده در نظرسنجی مردمی همراه اول از مرز یک و نیم میلیون رای عبور کرد!
با شماره گیری کد دستوری #20*500* در سیمکارت های همراه اول نظر خود در مورد بهترین گزینه مدیرعاملی استقلال را اعلام کنید.
نظرسنجی همراه اول  برای مدیرعاملی جدید استقلال
* محمد نوری پیشکسوت باشگاه استقلال از شیطنت دلالان و مشاورنماهایی پرده برداشت که تلاش می‌کنند مانع بازگشت استراماچونی به ایران شوند!
استوری محمد نوری
* حامد حاجیلو مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال در گفتگویی با سایت رسمی این باشگاه که ساعت 20:33 پنجشنبه منتشر شد اعلام کرد هواداران به شایعات فضای مجازی پیرامون استراماچونی توجه نکنند!
لازم است بگویم که خبر مبنی بر مشخص شدن ساعت ورود آقای استراماچونی به ایران صحت ندارد. مطالبات آقای استراماچونی از طریق مسیر قانونی پرداخت شده و بعد از اعلام وصول و واریز این مبلغ به حساب آقای استراماچونی، مقدمات سفر ایشان و دستیارانشان به تهران انجام خواهد شد.
تمامی اخبار درباره این پرونده از سوی باشگاه و به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد شد. به همیل دلیل از رسانه‌های محترم تقاضا داریم که از انتشار اخبار نا معتبر پرهیز کرده و همچنین از هواداران عزیز می‌خواهیم بی توجه به شایعات و اخبار کذب، اخبار دقیق و موثق را تنها از رسانه‌های رسمی باشگاه دنبال کنند.
* اسماعیل خلیل‌زاده در گفتگویی با سایت رسمی باشگاه استقلال که ساعت 22:27 پنجشنبه منتشر شد از واریز مطالبات استراماچونی به حساب وی و رایزنی با وکلای او در قطر گفت و همچنین با رد شبهات پیرامون مجوز حرفه‌ای‌گری استقلال از آسیا اعلام کرد مشکلی جهت شرکت کردن تیم استقلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان وجود ندارد.
* مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش در توئیتی خبر از بازگشت قریب الوقوع استراماچونی به ایران داد.
مازیار ناظمی
* فرهاد عشوندی، روزنامه نگار در توئیتی به تحلیل دو سناریوی احتمالی در روزهای آینده در قبال باشگاه استقلال پرداخت. تحلیلی که به نظر به واقعیت نزدیک است!
توئیت فرهاد عشوندی
* ورزش 3 بامداد امروز مصاحبه ای به نقل از استراماچونی کار کرد که در آن سرمربی ایتالیایی ابراز امیدواری کرد فردا(جمعه) معجزه ای رخ بدهد!
آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ما اعلام کرد هیچ چیز از زمان حضورش در ایتالیا تغییر نکرده و به قول‌هایی که به وی داده شده، جامه عمل نپوشانده‌اند.
در شرایطی که مازیار ناظمی، سخنگوی وزارت ورزش ساعاتی پیش با انتشار یک توئیت اعلام کرد استراماچونی با دریافت مبلغ قراردادش روز جمعه به تهران برخواهد گشت، اما این سرمربی ایتالیایی در گفت‌وگو با "ورزش سه" حرف دیگری می‌زند.

استراماچونی در مصاحبه با میلاد فرقانی، خبرنگار "ورزش سه" در ایتالیا می‌گوید: متاسفانه با اندوه فراوان قلبی، هیچ چیز از زمانی که قرارداد به پایان رسیده، تغییر نکرده است.

از شما خواهش می‌کنم حتما این نکته را بگویید که این داستان برای من با اندوه فراوان، تاسف و ناامیدی همراه بود. آن چیزی را که به من قول داده بودند را هر بار باور کردم، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد!

حرف پایانی سرمربی استقلال بعد از توضیحات ما درباره ارسال پول از ترکیه به ایتالیا به نقل از منابع رسمی با این واکنش او همراه می‌شود: امیدوارم فردا معجزه‌ای رخ بدهد!


* صبح امروز(جمعه) مازیار ناظمی در توئیت دیگری گفت آخرین وضعیت مذاکره با استراماچونی را در صدا و سیما به مردم گزارش می دهد!

توئیت مازیار ناظمی

به گزارش استقلال نیوز، طبق شنیده ها انگار هیچ مذاکره جدی ای انجام نگرفته و آقای سخنگو وزیر و هتل دار معروف در حال بازی با افکار عمومی اند تا در سناریویی از پیش تعیین شده همه تقصیرها را گردن استراماچونی انداخته و استقلال از هم بپاشانند.


* مازیار ناظمی در گفتگو با برنامه رکورد در مورد آخرین وضعیت استراماچونی برای بازگشت به تیم استقلال گفت:

اینکه لحظه به لحظه خبری در مورد استراماچونی منتشر می‌کنیم به این دلیل است که همه موارد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مخاطبان فوتبال به خصوص استقلالی‌ها منتقل کنیم. از همان لحظه‌ای که استراماچونی ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترک کرد پیگیر وضعیت او بودیم. با خلیل‌زاده که در حال حاضر در ترکیه است صحبت کردم. استراماچونی هم در میلان است و وکیلش هم در قطر. پرداختی‌ها بدون مشکل به حساب او واریز می‌شود و اینکه قرارداد او از دو سال به یک سال تبدیل شود باید بحث و بررسی شود.  متاسفانه تحریم‌های ظالمانه به حدی رسیده که فوتبال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم درگیر کرده است. ما چهار بار به حساب او واریز کردیم اما برگشت خورده است، به همین دلیل پول نقد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ترکیه بردیم تا از طریق سفارت ایتالیا به وی پرداخت کنیم. 108 هزار و 500 یورو به وی پرداخت شده است که او مبلغ بیشتری می‌خواست.

به نظر من دیگر مشکلی نیست و اینکه قرارداد یک یا دوساله شود، یا باید قرارداد سال دوم او فسخ شود یا متمم بخورد.

شاید این یک عمل ژورنالیستی است. پول در حال حاضر در حساب اوست و فقط باید اعلام وصول کند. اگر ایشان پولش را بگیرد معجزه رخ داده است.


* حمیدرضا بیات،سفیر ایران در ایتالیا: تحریم های ظالمانه این بار فوتبال و جوانان را هدف گرفته است از همه ظرفیت هایمان برای حل مشکل سرمربی ایتالیایی باشگاه استقلال استفاده می کنیم

همه تلاشمان را برای حل مشکل سرمربی ایتالیایی استقلال به کار می گیریم و از همه ظرفیت هایمان استفاده می کنیم.

تحریم های ظالمانه امریکا برای تحت فشار قرار دادن مردم ایران است و این مشکل باشگاه استقلال هم در واقع بخشی از همین اقدام آمریکا در تحمیل فشارهای مضاعف  به مردم ایران است  که نه فقط معیشت مردم بلکه علایق مردم و جوانان را هم نشانه گرفته است.

بعد از تماس و دستور آقای عراقچی معاون وزارت خارجه، همه تلاشمان را به کار گرفتیم و از همه ظرفیت ها و  ارتباطات دوستانه و همکاریهای متقابلی که سفارتخانه ایران در ایتالیا دارد برای حل مشکل استراماچونی استفاده کرده ایم و امیدوارم نتایج خوبی حاصل شود.


* نظری جویباری قائم‌مقام سابق باشگاه استقلال با انتقاد از وزارت ورزش گفت: مدیرعامل پرسپولیس را 2 هفته ای عوض کردند!

آن‌قدر هواداران گفتند «حیا کن و رها کن» تا تغییر مدیریت رخ داد. آقای سلطانی‌فر و دوستانی که برای این باشگاه تصمیم می‌گیرید؛ وقتی برانکو رفت ۲ هفته نشد، مدیرعامل پرسپولیس را عوض کردید، اما این همه هوادار در این مدت گفت «حیا کن و رها کن» نشنیدید؟


* روزنامه گاتزتا دلو اسپورت ایتالیا به نقل از استراماچونی نوشت: 

"با وجود مشکلات زیادی که در استقلال وجود دارد تیم و هواداران به من محبت دارند و مایلم به ایران برگردم و تلاش برای کسب قهرمانی را ادامه دهم."


* افشاگری خبر ورزشی!

ادعای خبرورزشی: کارشکنی در تهران و ترکیه برای فراری دادن استراماچونی از استقلال. وکیلی که در قطر حضور دارد، وکیل استراماچونی نیست!
* به گزارش استقلال‌نیوز، با بررسی شنیده ها، شایعات موجود در فضای مجازی و مصاحبه‌های مختلف عوام‌فریبانه مدیران وزارت ورزش و باشگاه استقلال، به نظر می‌رسد تصمیم وزارت و مافیای سرخ بر این بوده و است که استراماچونی به ایران برنگردد و مصاحبه‌ها و توئیت‌های خلیل‌زاده، ناظمی و غیره برای بازی دادن هواداران و گمراهی افکار عمومی است.
در این بین گویا وزارت ورزش قصد دارد بار دیگر فرهاد مجیدی را جایگزین سرمربی استقلال کرده و از محبوبیت او برای آرام کردن هواداران سو استفاده کند.

امیدواریم فرهاد مجیدی فریب این جماعت ناپاک را نخورده و وارد این بازی کثیف نشود.


* به گزارش استقلال‌نیوز، سایت فوتبالی با سردبیری چیا فوادی در یک اقدام غیرحرفه ای اقدام به انتشار مصاحبه دو هفته قبل استراماچونی با سایت گازتا کرده اند و در آن به تعریف و تمجید از خطیر پرداخته اند. گفتنی است فوادی و خطیر رابطه حسنه ای با هم دارند و سایت فوتبالی پس از استعفای خطیر دائما در حال تعریف و تمجید از او است.
سایت فوتبالی

* خلیل زاده در گفتگو با فارس ضمن تاکید بر اینکه سرپرست موقت باشگاه استقلال است، عنوان کرد پول استراماچونی از طریق سفارت پرداخت شده است و او مشکلی برای همراهی تیم مقابل شاهین ندارد.
* سایت رسمی باشگاه استقلال به مصاحبه خیالی سایت فوتبالی با استراماچونی و شیطنت های تیم خطیر و چیا فولادی واکنش نشان داد:
درحالی‌که باشگاه استقلال پیشتر از رسانه‌ها درخواست کرده بود از نشر اخبار کذب و دور از واقعیت جدا خودداری کنند، متاسفانه امروز شایعات ادامه‌داری از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد که موجب
تشویش اذهان هواداران عزیز استقلال شد.
یکی از این اخبار، مسائل مربوط به پرداخت مطالبات آقای استراماچونی بود که باشگاه استقلال ضمن تکذیب اخبار نادرست پیرامون این ماجرا، اعلام می‌کند که کلیه مطالبات آقای استراماچونی توسط اسماعیل خلیل‌زاده به سفارت ایران در ترکیه تحویل داده شده است و سفارت ایران در ایتالیا ضمانت پرداخت این پول به حساب اعلام شده توسط آقای استراماچونی را داده است.

اما خبر دوم که نوعی بی اخلاقی رسانه‌ای بود، در یکی از رسانه‌ها مصاحبه‌ای از قول آندره‌آ استراماچونی منتشر شد که طی آن از قول ایشان درخصوص معاون سابق باشگاه استقلال و مدیریت وقت آبی‌پوشان مطالبی مطرح شده بود که آقای استراماچونی اظهارات منسوب به خود را تکذیب کرد.
استراماچونی در همین رابطه گفت: من به جز مصاحبه‌هایی که در تلویزیون‌های مختلف انجام داده‌ام، اظهارات دیگری در خصوص مدیریت باشگاه استقلال و مسئولان سابق این باشگاه نکرده‌ام و این نقل قول‌ها را تکذیب می‌کنم.
گفتنی است که باشگاه استقلال به طور قطع با این شیطنت رسانه‌ای برخورد خواهد کرد.

* پایگاه خبری فوتبالی در واکنش به بیانیه باشگاه استقلال واکنش نشان داد:
برایمان شگفت آور است که باشگاه استقلال نمی تواند خود استراماچونی را پیدا کند تا با او برای بازگشت مذاکره کند اما از قول او مصاحبه انجام شده اش را با یکی از معتبرترین رسانه های ورزشی جهان و ایتالیا تکذیب می کند.
* نکته اول اینکه رسانه های ایتالیایی به خصوص گازتا دلواسپورت، بر خلاف رسانه باشگاه استقلال، اهل مصاحبه های فضایی نیستند.
** نکته دوم اینکه لینک مصاحبه و خود مصاحبه و تاریخ انتشار مصاحبه و نام مصاحبه شونده یعنی الساندور کاوا سینی ابتدای گفت و گو موجود و در اسکرین شات مشخص است‌.
*** نکته سوم اینکه لحظاتی پیش از داخل باشگاه به پایگاه خبری فوتبالی اطلاع داده شد که یکی از اعضای هیات مدیره و مشاور ورزشی به مدیررسانه ای استقلال دستور داده اند مصاحبه را از قول استراماچونی تکذیب کند و این در حالی است که سرپرست باشگاه یعنی جناب خلیل زاده از این کار بی خبر بوده است.
**** نکته آخر، فوتبالی با استراماچونی گفت و گو نکرده و فقط بازتاب دهنده گفت و گوی استرا با گازتا بوده است.
به گزارش استقلال‌نیوز، جنگ قدرت مافیا در استقلال به بالاترین حد خود رسیده، وزارت ورزش در کنترل اوضاع ناموفق بوده و بی کفایتی وزیر ورزش بیش از پیش مشخص و هویدا است.
در این بین تنها و تنها هواداران لطمه می خورند و استقلال مظلومی که این روزها فراتر از ایران و آسیا فوتبال بازی می کند.
استقلالی که به راحتی می توانست با کسب 9 امتیاز قطعی از سه بازی آسان پیش رو تا تعطیلات نیم فصل(پیکان-شاهین بوشهر و ماشین سازی در تهران) گامی بلند برای فرار از جمع مدعیان قهرمانی بردارد حالا باید برای دومین بازی پیاپی بدون کادر فنی تمرین کند و در زمین مسابقه حاضر شود.
* محمد نوری فر مدیر رسانه ای استقلال ساعت 18:17 امروز جمعه در اظهار نظری عجیب عنوان کرد: 
به دلیل سفر کاری به مالزی جهت قرعه‌کشی لیگ قهرمانان و شرکت در کارگاه آموزشی کنفدراسیون فوتبال آسیا، در جریان هیچکدام از اطلاعیه‌های باشگاه استقلال پس از جدایی استراماچونی تا این لحظه نبوده‌ام.
به گزارش استقلال‌نیوز، معلوم نیست در باشگاه استقلال چه خبر است و تیم مظلوم ما جولانگاه چه کسانی شده است!؟
امیدواریم قوه قضاییه با ورود به ماجرای فساد و مافیا در فوتبال و مخصوصا در باشگاه استقلال، دست مافیا را از این فوتبال کوتاه کند.
* خبرگزاری رانتی ورزش 3 ساعت 19:21 جمعه در خبری مدعی شد قرار داد استراماچونی با استقلال دو ساله باقی ماند و او فردا به ایران می آید!

شایعه جدی؛ قرارداد استراماچونی دو ساله باقی ماند!

در این بین شنیده ها حاکی از آن است که در توافق جدید باشگاه استقلال توانسته استراماچونی را راضی کند تا با دریافت مبلغ بیشتر نسبت به توافق قبلی قرارداد خود را دو ساله با این باشگاه ادامه بدهد.

در این بین گفته می شود استراماچونی بامداد فردا به ایران می آید تا در بازی با برابر شاهین بوشهر روی نیمکت استقلال بنشیند تا آبی ها بتوانند از حضور او در این دیدار استفاده کنند.

* استوری اینستاگرام یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه ذوب آهن در فضای مجازی دست بدست می شود. این عضو هیات مدیره ذوب آهن از بی کفایتی مدیران استقلال و ناتوانی آنها در انجام امور باشگاه داری حکایت دارد.
استوری عضو هیات مدیره باشگاه ذوب آهن
* به گزارش استقلال نیوز، باشگاه استقلال در شرایطی از پوستر دیدار با شاهین بوشهر رونمایی کرد که در اتفاقی عجیب، آبی پوشان برای دومین دیدار پیاپی در یکی از حساس ترین برهه های لیگ از داشتن سرمربی و کادر فنی روی نیمکت بی بهره خواهند بود. مسبب این اتفاق عجیب برای پر افتخارترین و نام دارترین باشگاه ایرانی در آسیا تنها و تنها شخص وزیر ورزش و مافیای سرخی است که در دولت حسن روحانی در فوتبال ما رسوخ کرده است.
تاریخ این خیانت بزرگ را فراموش نخواهد کرد، ای خائنین به مردم.
پوستر دیدار استقلال و شاهین
* فتح الله زاده به همراه نبی مهمان برنامه ورزش از نگاه دو بود و از صحبت های او اینچنین بر می آمد که در جریان تحولات این چند روز باشگاه استقلال قرار دارد و به نوعی شانس خود برای مدیرعاملی باشگاه را بسیار بالا می بیند.
فتح الله زاده در این برنامه تاکید کرد مشکلات استراماچونی حل شده و او بزودی به ایران برمی گردد. همچنین او که بعد از پخش ویدئویی از مرحوم ناصر حجازی که در آن از فتح الله زاده به عنوان تنها حامی خود در زمان مربیگری در استقلال نام برد، احساساتی شد و اشک ریخت.
پزیده ای از صحبت های مهم فتح الله زاده در این برنامه به شرح زیر است:
عده ای در ماجرای من و زرینچه شرارت کردند! قبل از اینکه به برنامه شما بیایم به جواد زرینچه زنگ زدم و از او خواستم فردا همراه تیم باشد و بچه ها را تنها نگذارد. اگر من مدیرعامل شوم صد در صد جواد زرینچه سرپرست تیم باقی خواهد ماند.
یکی از اپراتورهای تلفن همراه در مورد گزینه مدیرعاملی استقلال نظرسنجی گذاشت و من بیش از یک میلیون و 800هزار رای آوردم و از این بابت افتخار می کنم!
* خلیل زاده بامداد شنبه در گفتگوی تلفنی با برنامه ورزش از نگاه دو از آخرین وضعیت استراماچونی گفت و یادآور شد استراماچونی تا دوشنبه به ایران نمی آید!
همسرم در کماست و من از سه شنبه بابت مساله اقای استراماچونی به ترکیه آمدم و فردا عازم رم خواهم شد.
ما 160 هزار و پانصد یورو به سرکنسول ایران در استانبول دادیم. ما(وزیر ورزش، عراقچی، سفیر ایران در ترکیه و سفیر ایران در ایتالیا) سه روز تلاش کردیم و از طریق سفارت ایران در ایتالیا با استراماچونی مذاکره کردیم و قرار بر این شد ایشان حسابی باز کنند که کارهای بازگشایی این حساب اواخر وقت امروز انجام شد و این پول دوشنبه(شنبه و یکشنبه اروپا تعطیل است) به حساب ایشان خواهد نشست. بنابراین استراماچونی تا دوشنبه به ایران نمی آید!
استراماچونی دو بحث داشت. اول اینکه قرارداد دو ساله به یک سال تقلیل بیابد که با اختیار تام هیات مدیره به من این کار انجام شد و بحث دوم این بود که بدهی به حساب ایشان واریز شود و ایشان عنوان کردند که 160 هزار یورو طلب دارند که به این هم تن دادیم و بنده از حساب شخصی خودم 160 هزار یورو پرداخت کردم تا به خاطر علاقه ای که هواداران به این مربی بزرگ دارند بتوانیم او را برگردانیم.
امیدوارم که بتوانیم استراماچونی را برگردانیم. آقای عراقچی زحمات زیادی را کشیدند. وزیر ورزش هر روز از صبح تا غروب دنبال حل شدن این موضوع هستند و همانطور که آقای فتح الله زاده هم گفتند احتمال برگشت استراماچونی به ایران زیاد است چون ما به تعهدات خود عمل کردیم.
* علیرضا بیرانوند با ارسال پیامکی برای آرش ظلی پور، مجری ورزش از نگاه دو خواست از وزارت ورزش بپرسد چرا وقتی برانکو از ایران رفت برای برگرداندن او به پرسپولیس کاری نکردید؟ چرا بین استقلال و پرسپولیس فرق می گذارید؟ مگر کت و شلوار استراماچونی از طلاست؟

افشاگری نبی در مورد مربی کروات: دقیقا همین کار برای پرسپولیس انجام شد. هم وزارت ورزش، هم وزارت خارجه و هم سفیر ما در کرواسی برای بازگرداندن برانکو تلاش کردند‌ ولی ما آن را رسانه ای نکردیم. برانکو از قبل با تیم عربستانی قرارداد بسته بود و نمی شد کاری کرد.
به گزارش استقلال نیوز، نبی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس که در این برنامه زنده حاضر بود به توهمات این دروازبان پاسخ داد تا دهانش برای همیشه بسته شود! ما کاری به توهمات این دروازبان که زمانی سینه چاک استقلال بود و وقتی دید نمی تواند جایی در این تیم بزرگ داشته باشد مثل خیلی ها رنگ عوض کرد نداریم..
همینکه اعتراف کردید مافیای رسانه ای در اختیار شما است که نگذاشتید چنین اخبار مهمی مخابره شود موید و نشانگر مافیای سرخ در فوتبال ایران است و بس! همین برای ما کافیست..
* بعد از گفتگوی تلفنی خلیل زاده با برنامه ورزش از نگاه دو، فیش واریزی دستمزد استراماچونی منتشر شد.
همانطور که در تصویر منتشر شده از تاییدیه پرداختی پول باشگاه استقلال مشخص می باشد مبلغ ۱۵۹۵۴۲ یورو روز ۱۶ دسامبر ۲۰۱۹(روز دوشنبه) در حساب آقای استراماچونی واریز می شود.
فیش پول واریزی
* نبی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس که دیشب به همراه فتح الله زاده مهمان برنامه ورزش از نگاه دو بود به صورت ناخواسته از کمک های وزارت ورزش و دولت برای حفظ برانکو پرده برداشت. اتفاقی که به نظر می رسد دولت بنفش و وزیر ورزش دوست نداشتد کسی از آن باخبر شود!

علیرضا بیرانوند با ارسال پیامی به مجری برنامه نسبت به حواشی این روزهای استقلال واکنش نشان داد. در متن پیام بیرانوند آمده است:

چرا موقعی که برانکو رفت کسی از وزارت ورزش دنبال بازگشت وی نبود؟ آقای استراماچونی کت و شلوارش از نخ طلاست؟ یا آقای عراقچی و ... فقط دنبال کارهای استقلال می روند؟

فتح الله زاده در جواب مجری به ماجرای مهدی طارمی و رایزنی دولت{و مشخصا شخص رئیس جمهور) با دولت ترکیه را مطرح کرد.

اما واکنش جدی تر را مهدی نبی، داشت. عضو هیئت مدیره پرسپولیس در جواب علیرضا بیرانوند گفت:

ما رسانه‌ای نکردیم و گرنه وزیر و سفیر ایران در کرواسی دنبال این بودند که حقوق برانکو پرداخت شود و او به ایران برگردد. اما خود برانکو با الاهلی به توافق رسیده بود. عزیزان در باشگاه استقلال دنبال رسانه ای کردن موضوع بودند اما ما کمک وزارت را رسانه ای نکردیم.

 به گزارش استقلال نیوز، نبی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بامداد شنبه در برنامه ورزش از نگاه دو پرده از رازی برداشت که وزارت ورزش دوست نداشت کسی از آن باخبر باشد بنابراین آن را علنی نکرده بود.
نبی در صحبت هایش عنوان کرد که باشگاه استقلال دنبال رسانه ای کردن این ماجرا{ورود وزارت به ماجرای استراماچونی} بود اما ما این کار را نکردیم!
واضح و عیان است که وزارت ورزش از علنی شدن ورود به ماجرای استراماچونی دنبال منافع بخصوصی است به طوریکه مازیار ناظمی از سوی وزارت ورزش مدام در حال توئیت و مصاحبه با تلویزیون، رادیو و سایر رسانه ها درباره وضعیت استراماچونی است اما در مورد برانکو{که 4 سال در این تیم ماند و حقوقش را دریافت کرد و دست آخر بدون اطلاع به مدیران این باشکاه با الاهلی قرارداد بست و این جماعت را دور زد و رفت} وزارت ورزش به هیچ عنوان دوست نداشت رایزنی های سیاسی با مقامات کروات را علنی کند.
در آن برهه دوستان سیاست سکوت در پیش گرفته بودند و سعی داشتند در خفا ماجرا را فیصله بدهند که نشد چون دیگر کار از کار گذشته بود و مربی کروات دنبال ماجراجویی جدید با دستمزدی بیشتر بود که البته آن هم به سر انجام نرسید چون در عربستان خبری از مافیا در فوتبال نبود!
در ضمن شایان ذکر است هر چند عکس های منتشر شده از جلسات برانکو با سر کنسولگر ایران در کرواسی بارها و بارها در شبکه های مجازی دست به دست شد اما وزارت ورزش و مافیای سرخ نمی خواستند این مذاکرات علنی و بولد شود.
جا دارد از آقای نبی برای صداقت گفتار و بیان حقایق تشکر کنیم. همچنین از علیرضا بیرانوند عزیز دروازبان حرفه ای فوتبال ایران که در آن موقع شب(یک بامداد) به جای اینکه خواب باشد، بیدار بود و با پیامک خود به مجری برنامه، به نوعی خودزنی کرد و منجر به افشاگری ناخواسته نبی از پشت پرده بیان نشده اقدامات وزارت ورزش در قبال برانکو شد، کمال تشکر و قدردانی را داریم!
* اسماعیل خلیل زاده صبح امروز شنبه 23 آذر ماه در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت استراماچونی دوشنبه در ایران خواهد بود.
خلیل زاده همچنین در مصاحبه ای با خبرگزاری تسنیم عنوان کرد از اتهام چاقوکشی تبرئه شده و از آن خانم به اتهام افترا و نشر اکاذیب شکایت کرده است.

* مازیار ناظمی در توئیتی به اظهارات بیرانوند واکنش نشان داد:

توئیت ناظمی در جواب بیرانوند

* خبرآنلاین در خبری مدعی شد بلیت استراماچونی برای دوشنبه بعدازظهر رزرو شد.

اسماعیل خلیل زاده سرپرست مدیرعاملی استقلال خبرداد:

صبح دوشنبه پول به دست استراماچونی می‌رسد و بلیت او برای دوشنبه بعد از ظهر رزرو شده است. بدین ترتیب او از روز سه شنبه در تمرین استقلال حاضر خواهد شد.
* جعفر نوجوان سردبیر استقلال جوان گزارش داد فتح الله زاده از 9:00 صبح امروز شنبه 23 آذر در وزارت ورزش است.
فتح الله زاده از ساعت 9:00 صبح در وزارت ورزش است و جلسات متعددی را امروز پشت سر گذاشته است.
نوجوان که همراه فتح الله زاده در وزارت ورزش حضور دارد گفت: تا لحظاتی دیگر این جلسه به اتمام می رسد و در این رابطه اطلاع رسانی خواهیم کرد.
* باشگاه سپاهان درخواست رسمی خود مبنی بر تعویق دیدار خود برابر استقلال در جام حذفی که 2 دی ماه برگزار می‌شود را به سازمان لیگ ارسال کرد.
* خبر ورزشی گزارش داداستراماچونی امروز از راه دور استقلال را هدایت می کند!
استراماچونی در صورتی که صبح روز دوشنبه پول تایید شده از سوی بانک ایرانی در حساب اصلی اش وارد شود، با اولین پرواز به تهران می آید. همچنین این سرمربی امروز با شیوه کنترل از راه دور و از طریق ارتباط اینترنتی با مترجمش استقلال را مقابل شاهین بوشهر هدایت می کند.
* خبرگزاری ایلنا در گزارشی از صحبت تلفنی وزیر ورزش با وریا غفوری کاپیتان استقلال خبر داد:

سلطانی فر وزیر ورزش صبح امروز با وریا غفوری در تماسی تلفنی از شرایط بازیکنان استقلال پیش از بازی با شاهین بوشهر باخبر شد و در گفتگویی که حدود 40 دقیقه به طول انجامید از غفوری درخواست کرد تا با آرامش بازیکنان را تا زمان بازگشت به ایران به عنوان بازیکن باتجربه حفظ کند. غفوری به عنوان کاپیتان استقلال با تشریح وضعیت تیم، در صحبت‌های مطرح شده با وزیر درخواست کرد تا مشکلات آنها هرچه سریعتر برطرف شود تا بدون مشکل مسابقات را ادامه بدهند.

نکته جالب گفتگوی سلطانی فر و کاپیتان استقلال این بوده که غفوری از فصل گذشته با انتقادهای صریح از وزارت ورزش و جوانان مورد توجه قرار گرفته بود اما امروز در فضایی کاملا دوستانه اظهاراتش را مطرح کرده است و با اطمینان خاطر او مبنی بر بازگشت استراماچونی مواجه شد.

* فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال شد!
باشگاه خبرنگاران جوان ساعت 14:30 امروز شنبه این خبر را اطلاع رسانی کرد. در این خبر آمده است:
طبق شنیده ها از منابع آگاه، «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان امروز در جلسه نهایی با «علی فتح الله زاده» برای مدیر عاملی باشگاه استقلال به توافق رسیده و حکم  وی صادر شده است.
گفته می شود امضای «خلیل زاده» به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه  تنها موردی است که فعلا از انتشار رسمی خبر جلوگیری کرده است.
* خبرگزاری مهر هم در گزارشی به قطعی بودن مدیرعاملی فتح الله زاده در استقلال پرداخت و تنها مانع اعلام رسمی آن را خلیل زاده دانست!

تا حدود زیادی مدیریت فتح الله زاده در باشگاه قطعی شده است و تنها معرفی رسمی آن مانده برای بازگشت اسماعیل خلیل زاده سرپرست موقت این باشگاه به تهران.

خلیل زاده به عنوان نماینده باشگاه خارج از کشور برای تسویه حساب با استراماچونی و بازگرداندن وی تلاش می کند و وزارت ورزش صلاح نمی داند در حالی که نماینده رسمی باشگاه در این سفر حضور دارد، مدیرعامل جدید را معرفی نماید. اگر اتفاق خاصی روی ندهد به زودی فتح الله زاده برای چهارمین بار بر صندلی مدیریت آبی‌ها تکیه خواهد زد. 

* استراماچونی ساعت 16:24 امروز در استوری اینستاگرام همسرش عنوان کرد تمامی اخباری که در رسانه های ایران منتشر شده کذب است، هیچ چیز تغییر نکرده و هیچ اراده ای برای بازگشت او وجود ندارد.
همچنین استراماچونی عنوان کرد علیرغم انتشار سند مالی، او هیچ مبلغی دریافت نکرده است و دیگر نمی تواند با این وضعیت کنار بیاید و از رفتار مدیریت باشگاه خسته شده است.
علیرغم اینکه استقلال و هوادارانش را دوست دارم اما دیگر نمی‌توانم با این تیم ادامه بدهم. بعد از ۹ روز هنوز چیزی تغییری نکرده و خسته شده‌ام. برای بازیکنانم در بازی امروز آرزوی موفقیت می‌کنم.
استوری استراماچونی
با این اوصاف باید کار استرا با استقلال را تمام شده دانست!
* سلطانی،  فرد مذاکره کننده با استرا در رم: مقدمات پرداخت پول فراهم شده اما‌پولی پرداخت نشده، اسناد‌جعلی ندهید. درصورت حل‌مشکل پرداخت ، استرا برمی گردد! او همچنین خبر خداحافظی استراماچونی را درست ندانست!
استوری نماینده استقلال در رم
استوری نماینده استقلال در رم
* اسماعیل خلیل‌زاده سرپرست باشگاه استقلال در گفت‌وگو با سایت رسمی این باشگاه، صحبت های استراماچونی را ناشی از یک سوتفاهم دانست و مدعی شد هنوز کار این مربی با آبی‌پوشان تمام نشده است! این مطلب ساعت 17:43 در سایت استقلال قرار گرفت.
صحبت های آقای استراماچونی ناشی از یک سوتفاهم است. شب گذشته هم گفتم که پول ایشان روز دوشنبه به حساب ایشان واریز می‌شود. فیش منتشر شده هم نشان می‌دهد که پول در بانک سپه هست و آن پول قرار است به صبح دوشنبه در حساب ایشان باشد.
بار دیگر تاکید می‌کنم که پول هنوز به حساب آقای استراماچونی واریز نشده و روز دوشنبه این پول در حساب اقای استراماچونی است و دلخوری ایشان هم ناشی از یک سوتفاهم است که مطمئنا حل می‌شود.

* با اعلام مازیار ناظمی در گفت‌وگو با اخبار ورزشی شبکه سه، فتح الله زاده رسما به هیات مدیره باشگاه استقلال اضافه شد.
جمعه پول به حساب او واریز شده است و اکنون این پول مثل هلدینگ قرار دارد و اعلام وصول آن به استراماچونی دوشنبه صبح انجام خواهد  و او دوشنبه صبح می‌تواند  پول را در حسابش مشاهده کند خلف وعده‌ای از طرف ما انجام نشده است تمام مراحل با دقت و خوش حسابی انجام شده شاید یک سوء تفاهمی است.
با توجه به علاقه‌ای که استراماچونی به تیم استقلال و هوادارانش داشت فکر نمی‌کردیم چنین بحثی در روز بازی استقلال مطرح شود. استقلال و فوتبال بزرگتر از همه هستند پولش هم پرداخت می‌شود و اعلام وصول بانک ایتالیایی هم دریافت کرده‌ایم و هیچ کلافی وجود ندارد.
استراماچونی باید ساعت 12 ظهر جمعه شماره حسابش را اعلام می‌کرد که این اتفاق تا ساعت 3 عصر روز جمعه رخ نداد  و در آن زمان ساعت کاری بانک‌ها تمام شده بود دوشنبه پول در حساب ایشان است. پول را به صورت نقدی از ترکیه با ایتالیا منتقل کردیم و در آنجا قرار بود شماره حساب جدیدی استراماچونی به ما بدهد که به جای ساعت 12 ظهر جمعه ساعت 3 ایشان این شماره حساب را فرستادند و ما پول را واریز کردیم.
بعد از پذیرش استعفای فتحی مدیرعامل استقلال گزینه‌های مختلف مطرح شدند. فتح‌الله زاده هم امروز به وزارت ورزش آمد اما با وزیر دیداری نداشتند و با بخش‌های دیگر صحبت کردند ابتدا باید هیات مدیره باشگاه استقلال ترمیم شود  که فتحی قطعا از هیات مدیره جدا می‌شود و امروز فتح‌اله زاده به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره به باشگاه اضافه شده است. هیات مدیره جدید مدیرعامل باشگاه را انتخاب و به وزیر معرفی می‌کند.
امروز به همراه جناب سلطانی‌فر وزیر ورزش در اردوی استقلال حاضر شدیم و ووریا غفوری کاپیتان استقلال 40 دقیقه با وزیر ورزش صحبت کردند و دغدغه‌هایشان را با وزیر مطرح کردند. وزارت ورزش با دو تیم استقلال و پرسپولیس رابطه خوبی دارد و فاصله‌ای بین وزارت ورزش با ورزشکاران و قهرمانان نیست.
هواداران استقلال هم نگران نباشند، استقلال و پرسپولیس امروز هم نتایج خوبی در لیگ گرفتند و وزارت ورزش هیچ کوتاهی در پرداخت استراماچونی انجام نداده است شاید اگر 2-3 ساعت زودتر استراماچونی شماره حسابش را اعلام می‌کرد سوء تفاهمی هم که بوده برطرف می‌شد. صبح دوشنبه اعلام وصول پول در حساب استراماچونی قابل مشاهده است. 

علی‌ فتح‌الله زاده در گفت‌وگو با شبکه سه بعد از پیوستن به هیات مدیره باشگاه استقلال درمورد اتفاقاتی که برای استراماچونی رخ داده صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

استقلال تحت فشار هواداران است و آنها  فکر می‌کنند باشگاه قصوری انجام داده که این مسائل در رسانه‌ها مطرح می‌شود. پول در رم ایتالیا وجود دارد و چون شماره حساب ساعت 3 اعلام شد و بانک‌ها در آن ساعت تعطیل هستند اعلام وصول پول به روز دوشنبه موکول شده است و پول در حساب استراماچونی خواهد بود.

من قرارداد استراماچونی را ندیدم زیرا سمتی در استقلال تا امشب نداشتم. این مشکلات باید حل شود، ما و استراماچونی باید تعامل کنیم هواداران به او احترام گذاشتند و در ابتدای فصل که تیم نتیجه نمی‌گرفت و وزارت ورزش و مدیران باشگاه تحت فشار بودند تا سرمربی عوض شود از استراماچونی حمایت شد. استراماچونی هم ماند و تیم را متحول کرد. دوشنبه هم پول در حساب این مربی است همسر او و خودش به ایران علاقمند هستند. من امروز نیمچه مسئولیتی در استقلال پیدا کردم و از فردا پیگیر کارها هستم و عصر فردا ان شاءاله خبرهای خوشی به هواداران بدهیم.

پول دوشنبه در حساب استراماچونی خواهد بود و ما به تعهدمان عمل کرده‌ایم. تا دوشنبه منتظر استراماچونی می‌مانیم و دوشنبه تکلیف استراماچونی و استقلال مشخص می‌‌شود. اگر ما به تعهدمان عمل نکردیم و دوشنبه در حسابش نبود او فسخ کند. استراماچونی مربی خوبی است و هواداران او را می‌خواهند.

نماینده آقای خلیل‌زاده امروز هم برای استراماچونی بلیت تدارک دیده بود. فیش رسمی سفارتخانه تعهد رسمی جمهوری اسلامی ایران یک سند بین‌المللی است به محض اعلام آمادگی استراماچونی بلیت هم برای او تهیه خواهیم کرد. ما بیخود هم وعده نمی‌دهیم اتفاقی هم که افتاده به خاطر اختلاف تعطیلی روزهای دو کشور است.

در مورد استراماچونی باید تدبیر می‌شد تا کار به اینجا نمی‌رسید. استراماچونی مربی خوبمان است و تلاش می‌کنیم او به استقلال بگردد. دل هواداران را شاد کند و هوادارانی که تیمشان مدت‌ها بود به این خوبی بازی نمی‌کرد  و من  هم ول کن مساله نیستم و تا جایی که امکان داشته باشد این مساله را پیگیری می‌کنم.

از بازیکنان تیم که با وجود مشکل نداشتن مربی برای موفقیت تیم تلاش کردند تشکر می‌کنیم به خصوص ورویا غفوری کاپیتان تیم. 

* یوسف دانشیار مترجم استراماچونی بعد از برد پر گل مقابل شاهین در مصاحبه ای گفت استراماچونی به او گفته اگر پول را تا دوشنبه واریز کنند قطعا به ایران برمی گردم!
* سایت ورزش 3 اسکرین شاتی منتشر کرد با این عنوان "پاسخ استراماچونی به سردبیر ورزش 3"!
نکته عجیب و گاف بزرگ این سایت اینجاست که این پست ساعت 20:53 در کانال این سایت منتشر شد ولی اسکرین شاتی که از قول آنها جواب استراماچونی به سردبیرشان بود ساعت 21:06 را نشان می دهد!
سایت ورزش 3
* اسماعیل‌ خلیل‌زاده سرپرست باشگاه استقلال در گفت‌وگو با سایت رسمی این باشگاه، درباره پیروزی آبی‌پوشان مقابل شاهین گفت:
پیروزی بسیار دلچسب و شیرینی بود که با همت بازیکنان و غیرت آن ها بدست آمد. من این پیروزی را به هواداران عزیز تبریک و به بازیکنان خسته نباشید می‌گویم. پاداش ویژه‌ای برای این بازی در نظر گرفته‌ایم که به بازیکنان و اعضای تیم داده می‌شود.
* ناظمی خبری که خودش دو ساعت قبل داده بود را تکذیب کرد! گویا مدیران وزارت ورزش تعادل روانی ندارند!
توضیح رییس مرکز روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان درباره خبر تغییر هیات مدیره باشگاه استقلال در شبکه خبر:
" فتح الله زاده هنوز عضو هیات مدیره نشده است!"
آقای فتح الله زاده از مدیران شناسنامه دار و محترم فوتبال است ولی هنوز تغییری در هیات مدیره استقلال رخ نداده و ایشان یکی از گزینه های عضویت در هیات مدیره است.
ظرف روزهای گذشته اقای فتح الله زاده در دو نوبت با وزیر دیدار کرده و صحبتهایی برای کمک به مجموعه استقلال صورت گرفته است ولی همه چیز منوط به اخذ استعلامات نهادهای نظارتی و طی مراحل اداری است.
بنابراین اعلام می کنم در روزهای آینده در این باره تصمیم گیری خواهد شد و آقای فتح الله زاده هم از گزینه های مد نظر هستند.
به گزارش استقلال نیوز، این خبری بود که سایت رسمی باشگاه ساعت 22:07 امشب روی خروجی خود قرار داد! وقتی حرف های ناظمی 2 ساعت هم ارزش و اعتبار ندارد، چگونه می توان امیدوار بود وعده هایی که در مورد استراماچونی می دهد از روی صداقت و درستی باشد؟
* به گزارش استقلال نیوز، این مطلب زیبا را عینا از کانال تلگرامی دوستان خوبمان در "کانال شبکه استقلال" برایتان نقل می کنیم:
چرا می گوییم وزارت ورزش کانون مشکلات است؟! از کدام صداقت صحبت می کنید وقتی که آقای سخنگوی شما حرف خودش را هم ساعتی بعد تکذیب می کند!/مجلس شورای اسلامی فورا به این موضوعات ورود کند.
سخنگوی وزارت ورزش مرتب و با تکرار حرف هایش از صداقت با سرمربیان خارجی صحبت می کند! و این درحالی است که در مورد دیگری در دقایقی بعد خودش صحبت خود را در ارتباط با خبر عضویت فتح الله زاده در هیات مدیره استقلال تکذیب می کند.
وقتی شما جلوی چشمان ملت ایران روی صحبت و حرف خود برای ساعاتی نیستید، چگونه مردم به شما اعتماد کنند که در جریان مذاکرات تحت هدایت دولت و وزرات شما با سرمربی خارجی استقلال و حتی تیم ملی ایران صادق هستید؟
به صورت علنی حرف های خود را تکذیب می کنید و انتظار دارید مردم صحبت های شما را باور کنند؟! از کدام صداقت صحبت می کنید آقای ناظمی؟!
وقت آن نرسیده است که نهادهای نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی به آشفته بازار وزارت ورزش و جوانان ورود کرده و با استیضاح وزیر یا واکنش جدی با تصمیم گیران این نهاد مهم کشور برخورد کنند؟
* امیر سلطانی، مشاور ارشد باشگاه استقلال در شهر رم ایتالیا درباره آخرین وضعیت مذاکره با استراماچونی با برنامه شب های فوتبالی گفتگو کرد:
ناراحتی استراماچونی از نحوه پرداخت پول است
او می خواهد مطمئن شود که بعد از واریز پول مشکلی برایش پیش نمی آید.
ویدیویی که امروز منتشر شد بیشتر درد و دل با هواداران بود!
* مزدک میرزایی در برنامه هت‌تریک شبکه ماهواره ای: استراماچونی با یکی از کارمندان ایران اینترنشنال صحبت کرده و اعلام کرده دیگر قصد بازگشت به استقلال ندارد!
* توییت مرتضی نائمه روزنامه نگار که نشان میدهد وزارت ورزش، هواداران استقلال رو در مورد انتخاب علی فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل تیم، سرکار گذاشته است!
ظاهرا وزارت ورزش با وعده بازگشت استراماچونی و مدیریت فتح الله زاده در استقلال فقط دنبال آرام کردن هواداران است تا بعد از اینکه آب ها از آسیاب افتاد تغییرات مورد نظر خود را اعمال کند!
توییت مرتضی نائمه
* جعفر نوجوان سردبیر سایت استقلال‌جوان در استوری اینستاگرام خود به ادعای مرتضی نائمه(روزنامه‌نگار) واکنش نشان داد.
واکنش سردبیر استقلال جوان 
* استراماچونی در تازه‌ترین اظهار نظرش در گفت‌وگو با نشریه ایتالیایی «کوریره دلا سِرا» چاپ میلان از احتمال بازگشتش به ایران سخن گفت.
(متن کامل مصاحبه استراماچونی را از اینجا بخوانید)
* مدال گزارش داد: شکایت فتح‌الله‌زاده از حاشیه سازان!
امروز برخی منابع با استناد به توئیتی نامفهوم، خبری منتشر کرده بودند مبنی بر این که فتح الله زاده به دلیل داشتن پرونده باز قضایی از گزینه مدیرعاملی استقلال کنار گذاشته شد.
طبق اخبار دریافتی، وکیل علی فتح الله زاده از مخالفانی که اقدام به نشر اکاذیب و توهین و افترا کرده اند، به دادگاه شکایت کرده است.
* فتح‌ الله‌ زاده از قطعی شدن حضورش در هیات مدیره تا پایان هفته خبر داد:
باید بحث بازگشت من به استقلال، در مجمع و سپس هیئت مدیره باشگاه مطرح شود و انشالله تا پایان هفته حکم بنده از سوی وزارت ورزش صادر می شود.
* فاطمه صمدی خبرنگار استقلالی در گزارشی اعلام کرد فتح الله زاده مشکلی برای حضور در هیات مدیره ندارد.
بر خلاف شایعات علی فتح الله زاده هیچ مشکلی برای حضور در استقلال ندارد و بحث پرونده او سنگ اندازه از سوی عده ای است که از قدرت استقلال می ترسند د نمی خواهند فتح الله زاده مدیر عامل استقلال شود.
با همه این ها به زودی نام علی فتح الله زاده به عنوان عضو جدید هیات مدیره استقلال اعلام می شود.
* استراماچونی در مصاحبه با شبکه Rai 2 ایتالیا:
چمدان‌های من را می‌بینید که هنور باز نکرده‌ام و امیدوارم با رفع مشکلات با اولین پرواز به ایران بازگردم.
اگر این مشکل که به علت تحریم‌ها به وجود آمده است حل شود من با اولین پرواز به ایران بازمی‌گردم و حل نشود از دست من خارج است.
* وریا غفوری کاپیتان استقلال در برنامه اینترنتی کلاسیکو عادل فردوسی پور از اصل ماجرای درخواست کاهش قرارداد از سوی استراماچونی پرده برداشت:
استراماچونی به هیچ عنوان درخواست کاهش مدت قرارداد با استقلال را ندارد و به همان قرارداد قبلی که 2 ساله بود، پایبند است.
استراماچونی فقط به مدیران تیم پیشنهاد داده اگر پرداخت دستمزد من برای 2 سال به باشگاه فشار می‌آورد، مدت آن را به یکسال کاهش دهید.
* علی جباری پیشکسوت ارزنده استقلال در گفت و گو با بانک ورزش، وزارت ورزش را بی در و پیکر دانست!

همه ما در برنامه زنده دیدیم که مازیار ناظمی گفت فتح الله زاده به هیات مدیره استقلال اضافه شده، بعد او چطور صحبت های خودش را هم تکذیب می کند؟ به نظر من این از بی در و پیکری وزارت ورزش است که شخص نزدیک به وزیر حتی صحبت های خودش را هم تکذیب می کند.

فتح الله زاده باید زودتر از این مدیر عامل استقلال می شد و به نظر من نباید بیشتر از این زمان را از دست بدهند. هم او را باید مدیر کنند و هم استراماچونی را برگردانند تا استقلال سر و سامان بگیرد. این هواداران گناه دارند که این قدر در نگرانی به سر می برند.


* سایت ورزش 3 از قول یکی از اعضای هیات مدیره که نمی خواست نامش فاش شود! خبر از واریز پول و بازگشت قریب و الوقوع استراماچونی خبر داد:
یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال که تمایلی به مطرح شدن نامش نداشت با تایید این که پول از طریق تلاش های آقای خلیل زاده قطعا به حساب استراماچونی واریز شده است از بازگشت قریب الوقوع مرد ایتالیایی به تهران و حضور در تمرینات استقلال از فردا خبر داد و خطاب به استقلالی ها وعده داد نباید نگران آینده تیم محبوب شان با مربی ایتالیایی باشند چون استراماچونی قطعا سرمربی استقلال باقی خواهد ماند.
با این وجود اما نه خلیل زاده که در خارج از ایران پیگیر حل و فصل مشکلات با استراماچونی است نه سایر اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و مسئولان وزارت ورزش و جوانان با نزدیک شدن به آخرین دقایق ضرب الاجل استراماچونی هنوز هیچ موضع رسمی از خود نشان نداده و در انتظار نهایی شدن تحرکات پیرامون این پرونده عجیب تاریخ باشگاهی ایران و استقلال هستند.
* طبق شنیده ها ساعت 11:30 به وقت محلی ایتالیا(15:00 به وقت ایران) در حساب استراماچونی خواهد بود!
* حمید معصومی نژاد، خبرنگار واحد مرکزی خبر در رُم ساعت 13:30 از مقابل شعبه بانک سپه در پایتخت ایتالیا در مورد آخرین وضعیت استراماچونی اطلاع رسانی کرد.
از ساعاتی قبل مقابل شعبه بانک سپه در رم حاضر شدم تا در صورت حضور احتمالی استراماچونی در این شعبه با او مصاحبه کنم. در گفت و گویی که با مسئولان بانک سپه داشتم بسیار بعید است که استراماچونی شخصا به این شعبه بیاید. مسئولان بانک گفتند که احتمالا تا چند ساعت آینده و پس از طی مراحل قانونی پول به حساب استراماچونی واریز خواهد شد.
همچنین در این مدت از طریق یکی از دوستانم سعی در انجام مصاحبه با استراماچونی داشتم که هر بار ایشان به بهانه حساسیت موضوع پیشنهاد مصاحبه را رد کردند و این در حالی است که تقریبا هر روز با یکی از نشریه های مطرح ایتالیایی همانند امروز صبح مصاحبه انجام می دهند.
* فاطمه صمدی، خبرنگار استقلالی:
باشگاه استقلال سه بلیت پرواز برای استراماچونی رزرو کرده و منتظر این است تا سرمربی استقلال تایید نهایی پرداخت مطالبات را اعلام کرده و بگوید با کدام یک از این سه پرواز به تهران می آید تا یکی از این سه پرواز را جهت سفر استرا به ایران نهایی کند.
در صورتی که این بار در پرداخت طلب استراماچونی مشکلی پیش نیاید او به زودی به تهران می آید.
* طرفداری در خبری مدعی شد: متن جدید قرارداد استراماچونی توسط باشگاه استقلال تنظیم و در اختیار وکیل این مربی قرار گرفته است!

پس از جلسات متعدد خلیل زاده با وکیل استراماچونی در ترکیه، در نهایت متن جدید قرارداد استراماچونی تنظیم و در اختیار وکیل این مربی قرار گرفت. طبق این قرارداد جدید، استراماچونی تا پایان فصل کنونی رقابت های لیگ برتر سرمربی استقلال است و در صورت پرداختی به موقع حقوق، این قرارداد بطور خودکار برای فصل بعد نیز تمدید خواهد شد. در قرارداد جدید قید شده که حقوق استراماچونی هر ماه به شماره حساب جدید او در ایتالیا واریز شود.

این قرارداد در صورت تایید استراماچونی و نشستن پول در حساب سرمربی، امضا و لازم الاجرا خواهد بود.


* جعفر نوجوان سردبیر استقلال جوان در اینستاگرام خود خبر داد:

کارهای استراماچونی تمام شد و تا فردا در ایران حضور خواهد داشت.

پست اینستاگرامی سردبیر استقلال جوان


* باشگاه استقلال در ساعت 20:16 دوشنبه شب اطلاعیه ای در خصوص وضعیت استراماچونی صادر کرد که در ادامه می خوانید:

در ساعات گذشته اخبار متناقض و نادرستی در رسانه‌ها در خصوص وضعیت همکاری آندره‌آ استراماچونی با باشگاه استقلال منتشر شده است.
ذکر چند نکته در این مورد ضروری به نظر می‌رسد:

۱- طبق مذاکرات صورت گرفته با سرمربی ایتالیایی، ایشان خواستار پرداخت پول به شکل مستقیم به حساب بانکی خود در ایتالیا شدند که با تلاش فراوان مدیران وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور خارجه و پیگیری‌های اسماعیل خلیل‌زاده سرپرست باشگاه استقلال، پول استراماچونی به ایتالیا منتقل شد. تلاش مسئولان باشگاه استقلال بر این بود که امروز (دوشنبه) انتقال بانکی پول انجام شود ولی این اتفاق هنوز صورت نگرفته و تلاش‌ها کماکان ادامه دارد.

۲-پس از انتقال این پول، طبق درخواست رسمی استراماچونی، موضوع کاهش مدت قرارداد و مواردی دیگر میان وکلای ایشان و مدیران استقلال انجام می‌شود تا این مربی به ایران بازگردد.

۳- از افراد غیرمسئول که در فضای مجازی به گمانه‌زنی مشغول هستند، درخواست می‌کنیم تا از انتشار اخبار نادرست خودداری کنند.

۴- لطفا اخبار مربوط به سرمربی این باشگاه را تنها از طریق سایت رسمی باشگاه استقلال دنبال کنید. مطمئنا تلاش مسئولان استقلال بر حل مشکل پیش روی و حضور استراماچونی در ایران است.

۵- اخبار مربوط به مذاکره با مربیان داخلی و خارجی به این وسیله تکذیب می‌شود و اعلام می‌داریم که مسئولان این باشگاه انرژی خود را بر روی بازگشت آندره‌آ استراماچونی گذاشته‌اند.

* استقلالی های عزیز.. هواداران محترم.. گویا باید کم کم آماده این جمله کلیشه ای نامدیران نالایق و کذاب و مافیایی وزارت و باشگاه محبوبمان شویم:
هیچ نامی بزرگتر از استقلال نیست!
* به گزارش استقلال نیوز، دوشنبه هم شب شد و استقلال بزرگ بدون مدیرعامل، کادرفنی و سرپرست.. لعنت به مسببان این وضعیت برای مظلوم ترین تیم و هواداران دنیا..
* اطلاعیه
تجمع هواداران باشگاه استقلال
با توجه به بی‌کفایتی مدیران باشگاه استقلال در حفظ سرمربی ایتالیایی و فسخ قرارداد استراماچونی، انتصاب خلیل‌زاده به عنون سرپرست باشگاه و وعده‌های بی‌ سرانجام جهت برگشت استرا، روز سه‌‌شنبه ۲۶ آذر ۹۸ ساعت ۱۱ صبح مقابل وزارت ورزش تجمع مسالمت‌آمیز خواهیم کرد.
یک بار برای همیشه پشت تیم باشیم و حقمان را بگیریم.
آدرس: تهران، بزرگراه نیایش، خیابان سئول، وزارت‌ورزش
* باشگاه استقلال در خصوص پرداخت مطالبات استراماچونی ساعت 2:51 صبح امروز سه شنبه اطلاعیه صادر کرد!
این اقدام در جهت اعلام حسن نیت برای حل و فصل مشکل سرمربی محترم استقلال از طرق قانونی انجام شد، اکنون انتظار می‌رود ایشان با مراجعه به بانک، چک مطالبات خود را دریافت و امروز (سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸) با بازگشت به ایران هدایت تیم استقلال را در دست بگیرند.
* به گزارش استقلال نیوز، انتشار بیانیه آن هم ساعت 3 بامداد تنها یک دلیل دارد! جلوگیری از تجمع هواداران و ترس از هوادرا..
* تجمع هواداران استقلال مقابل وزارت ورزش:
حدود 400 هوادار تیم فوتبال استقلال پیش از ظهر امروز با حضور مقابل ساختمان وزارت ورزش و جوانان خواستار رسیدگی به وضعیت این باشگاه شدند.
این تعداد از تماشاگران که خواستار بازگشت استراماچونی به این تیم هستند با در دست داشتن نوشته‌هایی از وزارت ورزش و جوانان انتقاد کردند.

* فتح الله زاده میان تجمع کنندگان حضور یافت!
هواداران استقلال خطاب به فتح الله زاده:
قول دادی با استرا بیای.. اگه نیاد تو هم نیا!
* خلیل زاده سرپرست مدیرعاملی استقلال در مصاحبه ای عنوان کرد استراماچونی و وکیلش برای گرفتن چک به بانک نرفتند!
سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال گفت: امروز به استراماچونی ایمیل زدیم و تا آخر امشب منتظر بازگشت او می‌مانیم، در غیر این صورت برای تیم تصمیم خواهیم گرفت.
* پایان تجمع مقابل وزارت با حرف های فتح الله زاده:
به هواداران معترض گفته شد چک استراماچونی در سفارت ایران آماده است و تا ساعاتی دیگر تکلیف سرمربی استقلال روشن می شود.
گروهی از هواداران خواهان بازگشت استراماچونی و گروهی دیگر خواهان تعیین هر چه سریع تر وضعیت استقلال بودند.
* بیانیه دیشب باشگاه.. صحبتهای امروز خلیل زاده..
همان سناریویی شد که همه‌ می دانستیم:
"ما زورمون ُ زدیم ، مقصر استرا بود که نرفت چک رو بگیره!‌ پس‌میریم سراغ مربی ایرانی!!!"
* استوری جنجالی ولی قابل تامل اینستاگرام امیر رفیعی تهیه کننده مستند آبی به رنگ آسمان:
استوری امیر رفیعی
* خبرگزاری ایلنا در اقدامی غیر حرفه ای و غیر محترمانه با باز نشر مصاحبه ای قدیمی از استراماچونی وعده بازگشت او به ایران را داد!
این اقدام شنیع این خبرگزاری تنها به دلیل سعی در بالا بردن بازدید از سایت شان بود.
هواداران استقلال بهتر است از دسیسه های سایت های دولتی آگاه باشند.
* با مشاهده پروفایل استراماچونی در ترانسفر مارکت می بینیم که نام باشگاه استقلال حذف و او بدون تیم اعلام گردیده است.
پروفایل استراماچونی در ترانسفر مارکت
* به گزارش استقلال نیوز، هر کاری لازم بود انجام دادند تا استراماچونی برنگردد!
از انتشار سند انتقال پول گرفته تا بیانیه در ساعت 3 نصف شب!
از شیطنت های رسانه ای تا خبرهای کذب!
از دروغ و دونگ و افترا.. تا تحقیر و..
اینها دیگر چه جماعتی هستند؟؟!
اینها عجب مافیایی کثیفی هستند!
ولی هنوز امیدواریم به اینکه استراماچونی برگردد.. ما به معجزه ایمان داریم..
ما به اینکه خدایی هم هست ایمان داریم
ولی.. هر اتفاقی بیافتد،
استرا بیاید یا نیاید..
هوادار هیچگاه این خائنین را نخواهد بخشید!
از کامران منزوی گرفته تا امیرحسین فتحی، اسماعیل خلیل زاده، میرشاد ماجدی و در راس آنها شخص وزیر ورزش و نوچه هایش!
* فتح الله زاده در گفت و گو با فارس عنوان کرد:
چند دقیقه پیش با آقای خلیل‌زاده صحبت کردم و حرف‌هایی که می‌زنم به نقل از ایشان است. دوستان بعدا دوباره نگویند فتح‌الله‌زاده این صحبت‌ها را کرده است. ظاهرا مسئولان فعلی باشگاه 4 بسته را به استراماچونی پیشنهاد داده‌اند و قرار است این مربی تا ساعت 5 بعد از ظهر به مسئولان استقلال خبر دهد.
قرار شده استراماچونی با وکلایش صحبت و مشورت کند و در نهایت اگر به جمع‌بندی رسید برود و چک نهایی‌اش را بگیرد.

* دانشیار، مترجم و دستیار سرمربی استقلال گفت که استراماچونی دوست ندارد در ایتالیا متهم به پولشویی شود!

آقای استراماچونی منتظر نظر وکیلشان در این زمینه[دریافت چک] هستند. قرار بود پول به حساب ایشان واریز شود اما حالا می‌گویند که چک آماده است و او باید تحویل بگیرد!

مطمئن باشید علاقه زیادی برای بازگشت به استقلال دارد البته به شرطی که مشکلات مربوط به دریافت حقوقش حل شود.

در ایتالیا قوانین نظارتی شدیدی روی سیستم بانکی وجود دارد و استراماچونی اصلا دوست ندارد که به پول شویی متهم شود. به همین دلیل، با محافظه کاری شدیدی این ماجرا را پیگیری می‌کند.

* استراماچونی عصر امروز سه شنبه در مصاحبه با شبکه بی بی سی از تمایل خود به بازگشت به استقلال سخن گفت و باز هم علیه مدیران این تیم افشاگری کرد:
به دلیل قوانین اتحادیه اروپا که در ایتالیا هم جریان دارد قادر به نقد کردن چک استقلال نیستم.
تا به اینجای کار مدیران باشگاه استقلال راه حلی را برای این موضوع پیدا نکردند.
من و همکارانم دوست داریم به استقلال برگردیم و اگر مشکلات حل شود به تهران باز خواهیم گشت.
آماده پرواز به ایران بودیم ولی یکباره با این بحث جدید چک جلو آمدند که انتظارش را نداشتم.
قوانین در ایتالیا بسیار سختگیرانه است و من دوست ندارم مشکلی برایم ایجاد شود.
الان فقط به این دلیل مصاحبه کردم چون دوست ندارم طرفدارانم دروغ بشنوند و نگران باشند.
* طرفداری در گزارشی افشاگری کرد: تلاش مسئولان باشگاه استقلال برای عصبانی کردن استراماچونی؛ به گزینه دیگری فکر و با احساسات هواداران بازی می‌کنند!
باشگاه استقلال که در گذشته نیز به دلیل انتخاب افراد اشتباه برای مذاکره، بازیکنان مهمی مثل تیام، جپاروف و پاتوسی را از دست داده بود حالا نیز با تکرار همان اشتباهات در آستانه از دست دادن مربی موفق خود است.
حل کردن مشکل استراماچونی آن قدر پیچیده نیست که 10 روز مسئولان باشگاه استقلال درگیر آن باشند. بازیکنان و مربیان خارجی زیادی در فوتبال ایران شاغل هستند که حقوق خود را دریافت می کنند.
چیزی که مشخص است مسئولان باشگاه استقلال تلاش می کنند استراماچونی را عصبانی کنند و شاید علاقه ای به بازگشت او ندارند و به گزینه دیگری فکر می کنند اما اعتراض این روزهای هواداران باعث شده است با آنها روراست نباشند.
دقایقی پیش استراماچونی در گفتگو با بی بی سی نیز عنوان کرد شب گذشته اماده پرواز به ایران بودم اما بیانیه باشگاه استقلال در خصوص موضوع چک همه چیز را خراب کرد.
این نمونه ای از رفتار غلط مسئولان باشگاه استقلال است که روز به روز باعث دور شدن مرد ایتالیایی از باشگاه استقلال است.
* ایران ورزشی سه شنبه شب در خبری فوری خروجی جلسه امشب هیات مدیره استقلال با حضور وزیر ورزش را اینطور عنوان کرد:
مذاکرت با استراماچونی ادامه داشته باشد.
منتفی شدن گزینه ایرانی برای نیمکت استقلال.
ستار همدانی سرپرست جدید استقلال و جایگزین زرینچه.
* به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، اسماعیل خلیل زاده سرپرست باشگاه استقلال ضمن تقدیر و قدردانی از جواد زرینچه سرپرست سابق تیم فوتبال استقلال که در مدت زمان حضور در این تیم تلاش های زیادی برای موفقیت تیم انجام داد، ستار همدانی را به عنوان سرپرست تیم فوتبال استقلال معرفی کرد.
* به گزارش استقلال نیوز، شاخ غول را شکستند! به افتخارشان بایستید و کف بزنید و هورا بکشید!
احسنت!
آفرین!
درود بر شما مدیران بی کفایت و ننگ بر ما که شما تصمیم گیران تاج بزرگ هستید!
انتخاب ستار همدانی را به عنوان سرپرست به ایشان تبریک می گوییم و امیدواریم در پست جدید خود موفق باشند و از حق استقلال مظلوم با جان و دل دفاع کنند.
* اطلاعیه در مورد برگزاری تجمع عاشقان استقلال مقابل ساختمان باشگاه:
برای ما مشخص است که وزارت ورزش و دست‌نشانده‌های آنان در باشگاه با رفتاری مغرضانه اقدام به فراری دادن استراماچونی کردند و با کارشکنی‌های خود مانع از بازگشت او شده‌اند.

اگر در خود توانایی توافق و بازگشت استراماچونی را نمی بینید، بدون فوت وقت و محترمانه استعفا دهید.

هواداران عزیز، عاشقان استقلال، حق گرفتنی است..

وعده ما: چهارشنبه، ۲۷ آذر ۹۸، ساعت ۱۱ صبح مقابل ساختمان باشگاه استقلال واقع در تهران، سعادت آباد، پل مدیریت، خیابان علامه جنوبی، خیابان ۳۸ غربی، پلاک ۶
* طرفداری گزارش داد: مدیرعاملی فتح الله زاده و سرمربیگری مجیدی؛ نزدیک تر از همیشه!
ماجرای فسخ قرارداد استراماچونی همچنان ادامه دارد. امروز اسماعیل خلیل زاده از پرداخت مطالبات استراماچونی خبر داد و به این نکته تاکید کرد که در صورت عدم بازگشت، روند جایگزینی وی شروع خواهد شد.از آن جایی که تا به این لحظه استراماچونی از دریافت چک باشگاه امتناع کرده است، به نظر می رسد پروسه بازگشت فرهاد مجیدی با هدایت علی فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل، آغاز شده است. خبرگزاری صدا و سیما نیز در جدیدترین خبر خود، از انتخاب قریب الوقوع فرهاد مجیدی خبر داد.با توجه محبوبیت مجیدی نزد هواداران استقلال، انتخاب وی از سوی متولیان باشگاه بیشتر جنبه آرامش دادن به اوضاع و به خصوص هواداران معترض را دارد. 
باید صبر کرد و دید سرانجام این روزهای پوچ و بی برنامه استقلال به کجا خواهد رسید؟

* کامران منزوی، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال پس از پایان جلسه فوق العاده هیات مدیره:

چک بانکی که در اختیار استراماچونی قرار داده شده از معتبرترین بانک ایتالیا و اتحادیه اروپا گرفته شده و این بانک طبق قوانین خود اتحادیه اروپا فعالیت می‌کند.

مسئله‌ای که در حال حاضر وجود دارد این است که آقای استراماچونی این چک را بگیرد و آن را نقد کند.

صادر کننده چک و مقصد چک هر دو در اتحادیه اروپا هستند و هم از صادر کننده و هم مقصد چک استعلامات لازم اخذ شده و ما به اطمینان رسیده‌ایم که نقد کردن این چک مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

با توجه به خواسته هواداران در چند وقت گذشته تلاش کردیم تا درخواست‌های آقای استراماچونی را انجام دهیم و در این مسیر از کمک‌های وزیر محترم ورزش و جوانان و همچنین سفارت ایران در ایتالیا استفاده کردیم و همچنان هم به تلاش هایمان ادامه می‌دهیم.

طبق مصوبه هیات مدیره ستار همدانی به عنوان سرپرست تیم فوتبال استقلال انتخاب شد.

ما مطابق دستور وزیر ورزش و جوانان به مذاکره با استراماچونی ادامه می‌دهیم و از هواداران عزیز هم می‌خواهیم با حفظ آرامش به ما در این مسیر کمک کنند تا در آرامش مذاکرات با استراماچونی ادامه پیدا کند.

(مصاحبه کامل منزوی را از اینجا بخوانید)


* میثم منیعی بازیکن سابق استقلال در پستی اینستاگرامی تهدید کرد اگر وضعیت استراماچونی تا امشب مشخص نشود چیزهایی را بازگو می کند که مدیران خودشان از خجالت استعفا دهند!
پست اینستاگرامی میثم منیعی
* ستار همدانی سرپرست جدید تیم استقلال در گفتگو با خبرگزاری تسنیم از تمامی بزرگان استقلال رخصت گرفت و ابراز امیدواری کرد مساله بازگشت استراماچونی حل شود:
استقلال در مسیر خوبی قرار دارد و باید مشکلات اخیر از جمله مسئله بازگشت استراماچونی رفع شود تا هر چه سریع‌تر مسائل حاشیه‌ای جمع شود. در حال حاضر همه اعضای تیم نیاز به همدلی و اتحاد دارند تا مسیر را به درستی طی کنیم.
* کامران منزوی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در گفت‌و‌گو با برنامه سلام، صبح بخیر شبکه سه در مورد وضعیت استراماچونی گفت: تمام اراده باشگاه استقلال این است که با توجه به زحماتی که استراماچونی کشیده و تیم را به اینجا رسانده و باعث شادی هواداران شده است در کنار تیم باشد.
* علی فتح الله زاده به عضویت هیات مدیره باشگاه استقلال منصوب شد
این خبری بود که باشگاه استقلال ساعت 12:32 در کانال رسمی تلگرام خود کار کرد:
با اعلام پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، با تصویب مجمع عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران آقای علی فتح الله زاده به عنوان عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال منصوب گردید.
* تحصن هواداران استقلال مقابل ساختمان باشگاه..

به گزارش استقلال نیوز، در ادامه تجمعات هواداران تیم فوتبال استقلال، پیش از ظهر امروز نیز حدود 500 نفر از طرفداران این تیم مقابل ساختمان این باشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

خواسته هواداران بازگشت بی چون و چرای استراماچونی است.

هواداران استقلال شعار می دادند: مجیدی به گوش باش این بازی وزیره! خلیل زاده حیا کن، استقلال ُ رها کن

* توییت جنجالی فرهاد عشوندی خبرنگار در رابطه با خیانت خلیل زاده، منزوی و ماجدی و مصوب کردن فراری دادن استراماچونی در جلسه دیشب!
توئیت فرهاد عشوندی
* پلیس بازی اعضای هیات مدیره برای هواداران عصبانی

به نقل از خبرگزاری فارس، اعضای هیات مدیره استقلال شب گذشته در نشست با وزیر ورزش و جوانان حضور پیدا کرده که در این نشست مقرر شد مدیران این باشگاه استراماچونی را متقاعد به بازگشت به ایران کنند. به هنگام شروع نشست هیات مدیره اتفاق عجیبی رخ داد.

ظاهرا انتشار یک شایعه در فضای مجازی باعث شد تا مدیران استقلال با دردسر مواجه شوند.

از آنجایی که شایعه شده بود آنها خارج از تهران در یک ویلا برای انتخاب یک مربی ایرانی در حال تصمیم گیری هستند شماره تلفن دو عضو هیات مدیره این باشگاه(منزوی و ماجدی) در کانالهای تلگرامی پخش و مدیران استقلال با پیام‌های عجیبی و تهدید آمیز از سوی هواداران رو به رو شدند.

همین موضوع باعث شد تا یکی از هیات مدیره استقلال امروز با مراجعه به پلیس فتا از صفحاتی که شماره آنها را منتشر کرده و البته افرادی که پیام‌های توهین آمیز ارسال کرده اند شکایت کند.

* استوری جنجالی امیرحسین صادقی در اینستاگرام :
هواداران استقلال بازی خورده اند
تنها باید صبوری کرد!
تا 1400 رویه باشگاه استقلال همین خواهد بود
استوری جنجالی امیرحسین صادقی
* تجمع هواداران استقلال مقابل باشگاه به خشونت کشیده شد!
پلیس اقدام به پرتاب گاز اشک آور اقدام و سعی در متفرق کردن هواداران نمود.
* خلیل زاده سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال:
شبانه روز در حال تلاش هستیم تا مشکل وی حل شود اما موانعی در این مسیر وجود دارد که با رایزنی برطرف نمی شود. از جمله اینکه طبق درخواست استراماچونی پرداختی باید با نام باشگاه استقلال به حساب او انجام شود اما به دلیل تحریم این موضوع ممکن نیست و به دنبال راه حل دیگری هستیم اما می خواهم همه بدانند که بازگشت او دغدغه اصلی بنده است.
* استوری اینستاگرام سلطانی، نماینده باشگاه استقلال در خصوص استراماچونی:
استوری سلطانی
 * استوری کنایه‌آمیز حنیف عمران‌زاده به وضعیت استراماچونی:
استوری حنیف عمران زاده
* خبرخوش برای هواداران استقلال/ خبر ورزشی ساعت 18:30 امروز چهارشنبه مدعی شد:
استقلال با استراماچونی به توافق کامل دست یافت.
 
* خبر ورزشی گزارش داد: آخرین خبر از وضعیت آندره‌آ استراماچونی حاکی از توافق اولیه بین نماینده باشگاه استقلال با مربی ایتالیایی در رم است.
از آنجایی که یک بانک ایتالیایی پذیرفته مطالبات این مربی را از بانک ایتالیایی دیگری دریافت کند، احتمال دارد به زودی استراماچونی را در تهران ببینیم.
در صورتی که بانک مبدأ در ایتالیا برای انتقال پول استراماچونی اوکی بدهد، با وجود اینکه این انتقال سه روز طول خواهد کشید، این مربی منتظر انتقال وجه نمی‌ماند و تا پس‌فردا به تهران بازخواهد گشت. استراماچونی این خبر را در گفت‌وگو با بازیکنان استقلال به آن‌ها داده است.
* ورزش۳ / استراماچونی: در حال مذاکره هستیم، صبر کنید!
بانک و مسوولان مشغول مذاکره برای حل این موضوع هستند.
استراماچونی امروز با لحنی متفاوت در مورد بازگشتش به استقلال صحبت کرد، او تا قبل از این از حل نشدن خواسته هایش برای بازگشت به استقلال صحبت کرده بود، امروز از ادبیاتی استفاده کرد که مشخص می کند شرایط بازگشت او به استقلال در حال فراهم شدن است.
* مجموعه توئیت های معصومه خزایی خبرنگار استقلالی:
مجموعه توئیت های معصومه خزایی
* در قضیه استراماچونی در سطح کلان ورزش و دولت بازی آماده سازی افکار عمومی را شروع کرده اند تا سیاست کلان حذف خارجی ها در ورزش را کم کم اجرایی کنند.
"بازی خبر خوش" را پایان دهید!
* شاهرخ بیانی کاپیتان سابق باشگا استقلال در گفت و گو با خبرگزرای مهر با انتقاد شدید از هیات مدیره این تیم آنها را افرادی دروغگو دانست که هواداران را سر کار گذاشته اند.
معضل اصلی این روزهای استقلال دروغ گفتن مدیران این تیم است.
مدیران استقلال با دروغ هایشان مردم را مسخره کردند.
پول انتقال مجید حسینی به ترابوزان اسپور چه شد!؟
با هر ترفندی بدنبال رسیدن به صندلی مدیرعاملی استقلال هستند.
با رفتارهای افتضاح خود هواداران را از تیم دور کردند.
استقلال هنوز با تفکرات استراماچونی پیش می‌رود.
* توئیت کنایه آمیز مازیار ناظمی خطاب به علی فتح الله زاده:
توئیت مازیار ناظمی
* ورزش سه/ استراماچونی ساعت ١٣ در سفارت ایران!
امروز استراماچونی راس ساعت ١٣ به وقت ایران به سفارت ایران در ایتالیا می رود تا جلسه ای مهم برگزار کند، جلسه ای که در آن وکیل استراماچونی، وکلای بانک ایتالیایی و نماینده های ایرانی هم حضور خواهند داشت.
* خبرورزشی/ فقط چند امضا تا پایان ماجرای استقلال و استراماچونی!
با تلاش سفارت ایران در ایتالیا و با اثبات حسن نیت آندره آ استراماچونی و وکلایش، تنها چند امضا تا انتقال بی دردسر و قانونی پول به حساب این مربی باقی است.
این آخرین راه حل مشکل استقلال و استراماچونی است و از آن جایی که از شنبه تعطیلات میلادی آغاز می شود، طرفین فقط امروز و فردا برای حل مشکل فرصت دارند و دو بانک معتبر ایتالیایی در حال تلاش برای حل این مشکل هستند.
 
* استوری امیر رفیعی کارگردان فیلم آبی به رنگ آسمان، که مدیران باشگاه استقلال را تهدید به افشاگری کرده است!
استوری امیر رفیعی
* تصویری از حضور استرا در سفارت ایران در ایتالیا که امیر سلطانی نماینده باشگاه استقلال بعد از ظهر امروز پنحشنبه 28 آذر منتشر کرد:
سلطانی: انشاالله که مشکل درحال حل شدن است! 
استوری سلطانی
* استوری جدید استراماچونی، سرمربی استقلال با هشتگ برگشت به استقلال؛ ظاهرا مشکلات مرد ایتالیایی حل شده است.
"کارت را به بهترین طریق انجام بده و بقیه آن را خدا درست خواهد کرد"
استوری استراماچونی
* استوری جدید سلطانی که بازگشت استراماچونی را تبریک‌ گفته است!
 استوری  سلطانی
* خلیل زاده سرپرست مدیر عاملی و رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال در خبری که ساعت 16:16 روی خروجی کانال تلگرام این باشگاه قرار گرفت گفت:
با حمایت دکتر سلطانی فر و تلاش باشگاه، ملاقات امروز استراماچونی و وکلای او با سفیر ایران نشانه خوبی برای ادامه همکاری است.
استراماچونی به سفیرمان گفته است علاقمند ایران و استقلال است و با رفع مشکلات مالی همکاریش را ادامه می دهد.
* حمید معصومی نژاد خبرنگار واحد مرکزی خبر در اینستاگرام خود پستی از استراماچونی منتشر کرد:
پست اینستاگرامی حمید معصومی نژاد
* استوری معنادار مجیدنامجو مطلق بعد از شکست استقلال مقابل ماشین سازی:
استوری مجید نامجو مطلق
* استوری جدید امیر رفیعی که به عدم اخراج اعضای هیات مدیره استقلال بعد از افتضاح اخیر اشاره شده است:
استوری امیر رفیعی
* استوری حنیف عمران زاده، پیشکسوت و مدافع سابق استقلال بعد از شکستِ تیم بدون مربی مقابل ماشین سازی:
1400 کی می یاد آقا یکی بگه چند روز مونده؟ این از سفره خالی مردم و تورم، این از ورزشی که دلشون به همین خوش بود.
استوری حنیف عمران زاده
* استوری محمد دانشگر، مدافع استقلال بعد از شکست مقال ماشین سازی:
استوری محمد دانشگر
* پست اینستاگرامی علی سامره، پیشکسوت و مهاجم سابق استقلال:
وزارت ورزش جرأت انتخاب مدیرعامل را ندارد.
از بازی‌های بعد عصای مرحوم پورحیدری را کنار نیمکت بگذارید. 
همان عصای چوبی می ارزد به ده ها آدم مدعی و طلبکار و عصاقورت داده بی خاصیت.
عصای پورحیدری را بگذارید زیر بغل این تیم تا از پرتگاه دروغ و فریب و نفاق دغلکاران به سلامت بگذرد.
پست اینستاگرامی علی سامره
* اسماعیل خلیل زاده سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال پنجشنبه شب در گفت و گویی با برنامه شب های فوتبالی شرکت کرد:
● استراماچونی به ایران برمی گردد و به کارش ادامه می دهد.
 در فرصت مناسب مدیرعامل انتخاب می شود.
 در مورد پیچیده شدن وضعیت استراماچونی یک مقدار کوتاهی صورت گرفت.
 نمی گویم صد درصد ولی این احتمال به صد نزدیک است!
برگشت استراماچونی از دعا و شکیبایی هواداران است!
* سایت «3pareggi» ایتالیا درباره جلسه روز گذشته استراماچونی در سفارت ایران، نوشت:
استراماچونی برای بازگشت به استقلال نزدیکتر شده است. بانک های ایتالیایی و ایرانی در تلاش هستند تا مشکل مالی او را برطرف کنند و او بزودی به تهران برخواهد گشت.
* مجید نامجو مطلق پیشکسوت باشگاه استقلال بعد از شکست مقابل ماشین سازی به انتقاد از هیات مدیره این باشگاه پرداخت:

هیأت مدیره باشگاه چه کاری انجام داده است؟ در این 15 روز که استراماچونی رفته هر روز یک حرف شنیده‌ایم مگر می‌شود یک تیم حرفه‌ای در فوتبال 15 روز بدون مربی تمرین کند حتی در کشورهایی که تیم‌های مبتدی دارند تیمی 15 روز بدون مربی تمرین نمی‌کند. استقلال به جز غلامپور هیچ مربی نداشت غلامپور هم مربی دروازه‌بانی است.

استقلال سه بازی بدون سرمربی بازی کرد و 5 امتیاز حساس را از دست داد. شک نکنید این پنج امتیاز برای تیمی که می‌خواهد مدعی قهرمانی باشد در آخر فصل بسیار حساس و تعیین‌ کننده خواهد بود.

(مصاحبه کامل نامجومطلق را از اینجا بخوانید)


* رضا حسن زاده پیشکسوت باشگاه استقلال در مصاحبه ای عنوان کرد اگر استراماچونی برنگردد وزیر ورزش بیشتر از همه ضرر خواهد کرد!
● استراماچونی مربی، معلم و برادر بزرگتر تیم بود و بازیکنان او را دوست دارند.
●  فقط استراماچونی می‌تواند استقلال را نجات دهد.
نباید ضعف مدیریت باشگاه استقلال را به گردن استراماچونی بیندازیم.
●  اگر استراماچونی برنگردد، وزیر اولین کسی است که ضربه می‌خورد.
* اتفاقات عجیب در بلیت فروشی بازی استقلال و سپاهان در جام حذفی که نشان از بی لیاقتی مدیران این تیم دارد که از دفاع از حق باشگاه بزرگ استقلال ناتوان و عاجزند..
طبقه دوم غیر فعال!!
پشت یک دروازه ده جایگاه (A24 تا A32) برای استقلالی ها غیر فعال است!
چهار جایگاه(A27،28،29،30) به مهمان داده شده است!!
پنج جایگاه طبقه اول(A 24،25،26،31،32) اطراف جایگاه مهمان کلا حذف شده و انگار تماشاگران دو تیم دشمنان خونی یکدیگرند!
به طبع اگر طبقه دوم هم باز شود طبقات بالای سر تماشاگران تیم مهمان را غیرفعال خواهند کرد!
بلیت فروشی بازی با سپاهان
و بدین ترتیب استقلال کمترین جایگاه ممکن را در تهران دارد!
معلوم نیست در جلسه شورای تامین چه کسی از طرف باشگاه شرکت کرده که این فاجعه را به بار آورده است!؟ سازمان لیگ با چه اجازه ای اینگونه سکوهای تیم میزبان را فدای تیم سپاهان کرده است؟
به گزارش استقلال نیوز، برای رعایت عدالت می بایست 2یا حداکثر 3 جایگاه آن هم در طبقه دوم به مهمان داده می شد تا هواداران استقلال بتوانند از بیشترین ظرفیت برای حضور در ورزشگاه و تماشای این دیدار استفاده کنند ولی در فوتبال ایران تا 1400 عدالتی در کار نخواهد بود.
البته گویا دوستان در سازمان لیگ هواداران استقلال را با هواداران تیم دوم پایتخت اشتباه گرفته اند(با حواشی همیشگی و تاسف برانگیز آنها مقابل سپاهانی ها در تهران و اصفهان) که اینگونه ظرفیت ورزشگاه آزادی را به نزدیک نصف برای آبی ها تقلیل داده اند و یا شاید برای خوش خدمتی به مسئولان اصفهانی فدراسیون فوتبال اینگونه آشکارا حق استقلال را خوردند!
* کانال رسمی باشگاه استقلال در تلگرام ساعت 15:59 از واریز پول به حساب استراماچونی خبر داد:
طبق اعلام اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال و با پیگیری‌های مداوم مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان و دستور رئیس کل بانک مرکزی؛ مبلغ ۱۶۰ هزار یورو از طریق یک بانک ایتالیایی به حساب آندره‌آ استراماچونی واریز شد.
به گزارش استقلال نیوز، صبح امروز(جمعه) رئیس کل بانک مرکزی دستور داده بود مشکل پرداخت حقوق استراماچونی برطرف شود و این مبلغ مستقیما از ایران به بانک ایتالیایی واریز شد.
به همین سادگی مشکل استراماچونی آن هم در روز تعطیل در تقویم شمسی حل شد تا مشخص شود تا امروز این کار عمدا و به قصد فراری دادن این مربی انجام نمی گرفت.
باید این استقامت و شجاعت هواداران، غیرت و تعصب بازیکنانی که 3 بازی بدون مربی به میدان رفتند و پافشاری استراماچونی و دل نکندن او از استقلال را در تاریخ فوتبال ایران ثبت کرد.
ما توانستیم و بر ظلم چیره گشتیم..
#همه_با_هم

* خبرگزاری ایرنا / استراماچونی احتمالا فردا وارد ایران می شود
مشکل سرمربی آبی پوشان به طور کامل برطرف شده و باید منتظر بازگشت او به ایران باشیم. اتفاقی که احتمالا فردا رخ خواهد داد.
* صالح مصطفوی که در سه بازی گذشته جور نیمکت خالی از کادر فنی استقلال را کشیده است در گفت و گو با ورزش 3:
این با غیرت ترین استقلالی است که من تا حالا دیده ام.
استقلال شبیه تیم های بزرگ دنیا بازی می کند.
دیروز یک مشت با غیرت، یک مشت مرد و یک مشت با شرف در زمین بازی کردند.
به عنوان یک هوادار به بازیکنان این تیم افتخار می کنم
* با اعلام سازمان لیگ؛ تمام مسابقات لیگ برتر و جام حذفی به دلیل آلودگی هوا در تهران لغو شد؛ بدین ترتیب دیدار استقلال و سپاهان نیز لغو شد.
 * آندره آ استراماچونی در ارتباطی تصویری با شبکه اسکای اسپورت 24 ایتالیا پیرامون استقلال و شرایط کار در ایران صحبت کرد:
قولی که به کودک هوادار دادم به مدیر باشگاه ندادم؛  بعد از صدرنشینی دیگر اجازه کار کردن به من داده نشد!
این خبر بروز رسانی می شود...............

اخبار استقلال


مطالب مرتبط:

آشنایی با اسماعیل خلیل زاده، سرپرست مدیرعاملی استقلال: از اتهام چاقوکشی به یک زن تا محقق شدن جوک سال!

جوک سال/ خنده وزیر ورزش به ریش هواداران؛ مدیر همیشه غایب سرپرست استقلال شد!

اسماعیل خلیل زاده: سرپرستی من در استقلال جوک سال است؛ استراماچونی نیاید سراغ مجیدی می رویم

سیاست های کثیف وزارت ورزش به ثمر نشست/ استراماچونی از ایران رفت!

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خبر مهم استیلی درمورد بازی استقلال-سپاهان

ج دسامبر 20 , 2019
به گزارش مشرق،‌ حمید استیلی در حاشیه بازی سایپا مقابل ذوب‌آهن در خصوص وضعیت تیم ملی المپیک ایران گفت: کارمان را با 7، 8 بازیکن ادامه می‌دهیم بازیکنان خودمان را برای بازی‌های این هفته لیگ برتر به باشگاه‌ها داده بودیم و قرار بود آنها امروز به ما ملحق شون...