قول مددی برای باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات /جذب بازیکنی در حد علی کریمی برای استقلال

به گزارش مشرق، احمد مددی مدیرعامل استقلال درباره شرایط تیم اظهار داشت: کمتر از ۵ ماه است که به باشگاه بزرگ استقلال آمده‌ام. از شروع ورودم به این مجموعه بزرگ با چالش‌های بزرگی روبه‌رو بودیم. پنجره نقل و انتقالات بازیکن به واسطه برخی مربیان و بازیکنان سابق بسته شده بود، حرفه‌ای سازی به تعویق افتاده بود و چند روز بیشتر وقت نداشتیم که مستندات حرفه‌ای سازی را به AFC ارسال کنیم تا بتوانیم مجوز بگیریم و اطلاعات را در سامانه مربوطه بارگزاری کنیم.

وی ادامه داد: اگر این کار را نمی‌کردیم استقلال نمی‌توانست در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند. علاوه بر این، دو بازیکن خارجی ما دیاباته و میلیچ به خاطر نگرفتن پول‌شان رفته بودند. از طرفی مقدمات ورود به بورس را داشتیم که با سرعت مسائل و فرایندهای مربوط به آن را هم بررسی می‌کردیم. میلیچ نیز از دی ماه ۹۸ هیچ پولی نگرفته بود. در چنین شرایطی استقلال را تحویل گرفتم.

مددی عنوان کرد: در ابتدا منابع مالی را بررسی کردیم و دیدیم که کارگزاری که با ما عقد قرارداد کرده است، نه تنها یک ریال برای ما درآمدزایی نکرده، بلکه برای ما بدهی دارد و حاضر نبود حتی یک ریال به ما قرض بدهد. در این شرایط به دنبال منابع مالی پایدار و با ثبات رفتیم. در اولین اقدام در یک فرآیند قانونی که در تاریخ دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بی‌سابقه است اقدام به مزایده انتخاب کارگزار کردیم. یک کارگزار خوب کار را دست گرفت و منابع مالی خوبی را به باشگاه تزریق کرد و به تعهداتش پایبند بود و از آنها رضایت داریم. باید اول بدهی‌های گذشته را تسویه می‌کردیم تا استقلال به شرایط عادی برگردد. پنجره بسته باز شد و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بابت پنجره بسته و میلیاردها تومان بابت حرفه‌ای سازی هزینه شد. برای شیخ دیاباته و میلیچ هم اعداد قابل توجهی منابع ارزی پرداخت شد تا وارد ایران شوند.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص پرداختی به بازیکنان گفت: از ۱۲ تا ۶۷ درصد قرارداد بازیکنان پرداخت شده است. گردن ما از مو بازیک‌تر است و باید به تعهدات‌مان پایبند باشیم. ان‌شاء‌الله به زودی پرداختی خوبی به بازیکنان خواهیم داشت تا روند رو به رشد استقلال متوقف نشود.

مددی درباره بسته بودن پنجره نقل و انتقالات استقلال خاطرنشان کرد: متأسفانه همان اتفاقات قبلی دامان ما را گرفته است. به واسطه شکایت بازیکن بلغاری، نیکولای بودوروف که برای ما بازی چندانی هم نکرد و بازیکن با کیفیتی هم نبود، باید مبلغ ۱۴۰ هزار یورو پرداخت کنیم تا پنجره باز شود. این قول را به هواداران می‌دهم تا قبل از ۲۸ اسفند پنجره را باز کرده و اگر با بازیکنان مدنظرمان به توافق رسیدیم، آنها را جذب کنیم. در تیم استقلال چیزی کم نداریم و در هر پست حداقل دو بازیکن خوب و درجه یک داریم.

وی درباره وضعیت بازگشت هروویه میلیچ یادآور شد: او از دی ۹۸ پولی نگرفته بود و با تزریق منابع ما به تیم برگشت. بیش از بقیه بازیکنان به او پرداختی داشتیم چون خیلی عقب بودیم  اما او بعد از بازی دربی ایران را ترک کرد و بدون اطلاع قبلی رفت. شایعه دوپینگ او هم کذب محض بود. حالا او اعلام آمادگی کرده که برمی‌گردد. در این شرایط کرونایی و تحریم، تأمین منابع مالی خیلی سخت است. باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال مظلوم‌ترین باشگاه‌های ایران هستند، چون بالاترین هواداران (بالغ بر ۷۰ میلیون نفر) را دارند اما اجازه دریافت یک ریال منابع دولتی را ندارند.

مدیرعامل باشگاه استقلال در رابطه با غیبت مهدی قایدی در تمرینات و گلایه او به خاطر دریافتی‌هایش گفت: مهدی پسر استقلال است و بیشترین پرداختی این دوره را به او داشتیم. ۶۷ درصد پول قایدی پرداخت شده است. در دوره قبلی، رقم پرداختی بازیکنان به طرز عجیبی افزایش پیدا کرده بود. قاطعانه می‌گویم بازیکن مقصر نیست، چون مذاکره دوطرفه است و باید تلاش کنیم عقد قرارداد برد - برد باشد. متأسفانه رقم قرارداد برخی بازیکنان افزایش نامتعارف داشته است. به قایدی هم در آن دوره وعده و وعیدهایی داده شده اما به آن عمل نشد. او تا ۱۴۰۲ با ما قرارداد دارد. تلاش می‌کنیم در یک فرآیند قانونی و با مذاکره نهادهای ذی‌ربط بتوانیم قرارداد او را ترمیم کنیم.

مددی درباره حمایت هیئت مدیره استقلال از محمود فکری گفت: قصد کنار گذاشتن ایشان وجود نداشت که بخواهد ابقا شود. از ایشان و کادرشان حمایت می‌کنیم. زمانی که آنها منصوب شدند، کارشناسان می‌گفتند استقلالی‌ترین کادر تاریخ استقلال مشغول به خدمت شده است. متأسفانه فضای رسانه‌ای اطراف باشگاه به شدت غبارآلود است. استقلال به غیر از چالش منابع مالی، مشکل دیگری ندارد. از نظر امکانات تمرینی، تغذیه‌ای و ... شرایط مطلوبی داریم. تلاش می‌کنیم منابع مالی جذب کنیم.

وی بار دیگر در خصوص بازگشت مهدی قایدی به تمرینات تصریح کرد: قایدی در یکی دو روز آینده به تمرینات برمی‌گردد. بدهی نیکولای بودوروف هم در ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود تا پنجره نقل‌وانتقالات باز شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد جذب بازیکنان جدید گفت: با مهدی کیانی صحبت کردیم که ظاهرا گفتند مسعود ریگی را تحویل بدهید تا کیانی را بدهیم که من مخالفت جدی کردم، چون ریگی جز بازیکنان خوب و آینده‌دار ما است. در بخش‌های دفاع، هافبک و خط حمله هم با چند بازیکن دیگر گفت‌وگو کرده‌ایم. همچنین تلاش می‌کنیم به جای علی کریمی بازیکن خوبی را در حد او جذب کنیم.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تراکتور مدافعش را به استقلال نمی‌دهد

س فوریه 23 , 2021
به گزارش مشرق، تیم فوتبال تراکتور امروز دومین جلسه تمرینی‌اش با سرمربیگری رسول خطیبی را انجام داد. در این جلسه تمرینی سه بازیکن یعنی عکاشه حمزاوی، محمدرضا اخباری و سعید مهری که مدنظر باشگاه سپاهان قرار گرفته غیبت داشته و به کارهای فیزیوتراپی پرداخ...