سناتور آمریکایی خواستار تجزیه عراق شد

به گزارش مشرق، پس از آنکه پارلمان عراق در مصوبه‌ای دولت این کشور را مکلف کرد به قرارداد امنیتی میان عراق و آمریکا پایان داده و نیروهای نظامی خارجی را از کشور بیرون کند، یک سناتور آمریکایی خواستار تجزیه عراق شد.

بیشتر بخوانید:

وندی‌شرمن:خروج آمریکا از عراق پیروزی ایران است

وزیرخارجه عراق: اقدامات قانونی درباره حملات آمریکا را آغاز می‌کنیم

«مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در واکنش به مصوبه پارلمان عراق نوشت: «شاید اکنون زمان آن است که آنچه که اکنون در شمال عراق واقع شده، به کردستانی کاملا مستقل تبدیل شود.»

روبیو پیش از این در سال ۲۰۱۷ هم زمانی که در منطقه کردستان عراق بر خلاف نظر بغداد همه‌پرسی استقلال برگزار شد، از تجزیه عراق حمایت کرده بود.

در روزهای اخیر همزمان با بالا گرفتن احتمال اخراج نیروهای آمریکایی از عراق، برخی از کارشناسان آمریکایی پیشنهاد داده‌اند که واشنگتن به جای توافق با بغداد، با اربیل و منطقه کردستان وارد مذاکره شده و بر اساس توافق محلی، نیروهای خود را در این منطقه حفظ کند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پرویز برومند: استراماچونی بی‌معرفتی کرد؛ خوشحالم یک ایرانی و استقلالی سرمربی شد!

د ژانویه 6 , 2020
دروازه بان سابق استقلال گفت: استراماچونی با استقلال نتیجه گرفته بود، اما با بی‌معرفتی اسمش را خراب کرد.  به گزارش استقلال نیوز، پرویز برومند پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، درباره انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تی...