رسول‌پناه برای حفظ شخصیتش‌‍ استعفاء بدهد

به گزارش مشرق، بهزاد داداش زاده درباره حواشی ایجاد شده برای تیم پرسپولیس پس از دربی ۹۴ پایتخت اظهار داشت: باید یک واقعیت را قبول کنیم. از اولین روزی که یحیی گل محمدی به پرسپولیس آمد همه خوشحال بودیم که مربی‌ای با عملکرد موفق در سایر تیم‌ها که سابقه بازی و سرمربیگری در این تیم را داشته با کادر فنی بی‌نظیر پرسپولیسی به این تیم آمده است. برای هواداران پرسپولیس اتفاقی بهتر از این نبود که یحیی گل محمدی همراه داوود فنایی، حمید مطهری، کریم باقری و در کنار افشین پیروانی امور تیم را به دست بگیرند، اما قبل از لیگ قهرمانان آسیا مشکلاتی بین مدیریت و کادر فنی پیش آمد. 

وی افزود: متأسفانه مقصر اصلی این ماجرا هم وزیر ورزش و جوانان است. سلطانی‌فر بدون کارشناسی افرادی را بدون هیچگونه رزومه‌ای برای مدیریت پرسپولیس و استقلال استفاده می‌کند که مشخص نیست فوتبالی هستند یا نیستند؟‌ این رشته را می‌فهمند یا نمی‌فهمند؟ برخی از این مدیران وقتی به فوتبال می‌آیند تازه متوجه می‌شوند که این بازی با 11 نفر برگزار می‌شود. این موضوع اشتباه وزیر و تصمیم‌گیرندگان را می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

واکنش باشگاه پرسپولیس قهر گل‌محمدی

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: دومین اشتباه تطبیق نیافتن مدیریت باشگاه با بازیکنان و کادر فنی است. امثال رسول‌پناه، تازه به فوتبال آمده و نمی‌دانند مشکل تیم چیست. بازیکن و مربی برای خوب بازی کردن باید در رفاه باشند. به دلیل مشکلات زیادی که در باشگاه وجود داشت، پس از پوکر قهرمانی برای جذب نفرات مدنظر گل محمدی امروز و فرداهای زیادی شد و 5-4 بازیکن را دقیقه 90 جذب کردند، اما در آن زمان گفتم اگر نفرات جدید با بازیکنان قدیمی پرسپولیس هماهنگ شوند این تیم می‌تواند حتی قهرمان آسیا شود.

داداش‌زاده تصریح کرد: پس از قهرمانی غرب آسیا، مشکلات پرسپولیس بیشتر هم شد. آن اتفاق برای عیسی آل کثیر افتاد و شجاع خلیل‌زاده هم به نفراتی مثل بیرانوند، علیپور و ترابی پیوست که با داشتن پیشنهاد خارجی و شرایطی بهتر تیم را ترک کردند. دست کم 30 درصد از نفرات تأثیرگذار از پرسپولیس جدا شدند و پس از فینال لیگ قهرمانان هم دیدیم با بی تدبیری مدیران باشگاه بشار رسن جدا شد.

وی اضافه کرد: یک مربی بدون بازیکن چگونه می‌خواهد نتیجه بگیرد؟ رسول پناه روی چه  حسابی می‌گوید جدایی بازیکنان از پرسپولیس تأثیرگذار نیست؟ این چه حرفی است؟ بازیکن می‌خواهد بازی کند یا مدیرعامل؟ یک تیم باید برای رسیدن به موفقیت ابزار و بازیکن داشته باشد. یحیی حرف حق را زده و این موضوع هم تلخ است. اکنون هم مثل گذشته از گل محمدی حمایت می‌کنم و اعتقاد دارم اگر رسول پناه محترمانه از ریاست هیأت مدیره پرسپولیس استعفا بدهد، شخصیت خود را حفظ می‌کند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: همه ما دیدیم چه اتفاقاتی با پخش فیلم‌های رسول پناه در فضای مجازی افتاد و به نظرم یحیی خیلی معرفت داشت و مردانگی کرد که تا دربی این مسائل را مطرح نکرد تا نگویند تیم را قال گذاشته و به فکر جدایی است. حتی اگر پرسپولیس دربی را می‌برد، ایرادی نداشت گل محمدی استعفا بدهد، زیرا شرایط سختی را برای وی ایجاد کردند.

دادش‌زاده افزود: یحیی با وجود پیشنهاد خوبش در ابتدای فصل پای پرسپولیس ماند و اکنون شرایط برای وی بسیار سخت شده است. جعفر سمیعی هم که به تازگی مدیرعامل شده انسان خوبی است اما فوتبالی نیست. البته وی یک مدیر را از بدنه پرسپولیس در کنار خودش قرار داد و اگر انصاف را در نظر بگیریم، ابراهیم شکوری در این مدت وظایف خود را به خوبی انجام داده است. با این وجود شکوری باید با مردم صادق باشد و شفاف تمام مسائل را مطرح کند. یادم می‌آید وی در زمان دبیرکلی‌اش در فدراسیون فوتبال تا حدی پنهان‌کاری می‌کرد. 

وی تصریح کرد: یحیی مثل خود شکوری بازیکن پرسپولیس بوده و باید با وی روراست باشد. من هم خیلی چیزها شنیده و مثلا یک ماه قبل می‌گفتند باشگاه با الکساندر نوری در حال مذاکره است. اگر واقعا پرسپولیس برای جذب این مربی پول دارد، چرا به بازیکنانش پرداخت نمی‌کند؟ یحیی و کادر فنی‌اش در ایران بهترین هستند و تیم‌شان هم خوب بازی می‌کند. مشکل بزرگ این تیم نداشتن بازیکن است. اگر چنین مسائلی درست نیست راحت به گل محمدی بگویند.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: اگر مهاجمی در سطح علیپور یا آل کثیر و حتی ترابی اکنون در تیم وجود داشت، ‌راحت دربی را می‌بردیم و قهرمان آسیا می‌شدیم. من مهدی عبدی را تحسین می‌کنم اما مشخص است تیم در فاز تهاجمی بازیکن زیادی ندارد که یحیی مجبور می‌شود از احمد نوراللهی در پست مهاجم استفاده کند. آیا امکان دارد یک هافبک دفاعی در پست مهاجم بازی کند؟

داداش‌زاده خاطرنشان کرد: زمانی که خودم در پرسپولیس بازی می‌کردم علی پروین به دلیل محرومیت یکی دو بازیکن و آسیب‌دیدگی جمشید شاه محمدی از من و ناصر محمدخانی به عنوان مهاجم استفاده کرد. در چهار بازی فقط یک گل زدم و موقعیت‌های خوبی را از دست دادم، زیرا پست من آنجا نبود بلکه به عنوان پاسور فقط مهاجمان را تغذیه می‌کردیم.

وی ادامه داد: الان هم همین است. احمد نوراللهی باید مورد تحسین قرار بگیرد زیرا با اقتدار و دونده ظاهر می‌شود. در دقایق پایانی هم خود را به محوطه جریمه استقلال می‌رساند و در موقعیت قرار می‌گرفت اما باید این موضوع را هم در نظر گرفت که وی مهاجم نیست و دست کادر فنی در این پست بسته است.

بازیکن اسبق پرسپولیس تصریح کرد: من هم مانند سایر پیشکسوت از یحیی گل محمدی و کادر فنی‌اش حمایت می‌کنم و باید این مربیان در پرسپولیس بمانند. هر که می‌خواهد برود این کار را انجام بدهد زیرا بهتر از گل محمدی نداریم. هر کسی جای وی بیاید پرسپولیس در بهترین حالت 4-3 هفته به مشکل برمی‌خورد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جلسه دیاباته و مددی در باشگاه +عکس

چ ژانویه 13 , 2021
به گزارش مشرق و به نقل از سایت رسمی باشگاه استقلال، ظهر امروز (چهارشنبه) شیخ دیاباته با حضور در محل ساختمان باشگاه استقلال، با احمد مددی مدیرعامل استقلال دیدار و گفت‌وگو کرد.مهاجم استقلال در این جلسه که در فضایی مثبت و دوستانه برگزار شد، شایعات اخ...