تاریخچه کامل تقابل های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در لیگ برتر/ آمار درخشان سرخپوشان در آزادی

سرویس ورزش مشرق – در آستانه برگزاری هفته سوم مسابقات لیگ برتر نوزدهم به بررسی رویارویی های دو تیم پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در ادوار لیگ برتر و جام حذفی پرداختیم تا مشخص شود در مسابقات رودررو با هم، کفه ترازو به سمت کدام تیم سنگینی می کند.

تیم پرسپولیس پس از کسب سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر شانزدهم تا هجدهم روز دوشنبه هفته جاری باید در خانه میزبان صنعت نفت آبادان باشد. تیمی که با حضور در نوزدهمین دوره لیگ برتر نهمین دوره حضور خود در جمع حرفه ای های فوتبال طی ۱۹ دوره قبلی را تجربه می کند.

*اولین رویارویی!

دو تیم پرسپولیس و صنعت نفت آبادان نخستین بار در دوره دوم لیگ برتر به مصاف هم رفتند. دیدار دور رفت در تهران برگزار شد که پرسپولیس با تک گل پایان رأفت موفق شد این تیم جان سخت جنوبی را در تهران شکست بدهد. دیدار برگشت دو تیم در آبادان ۰-۰ مساوی شد ولی آبادانی ها در پایان فصل به دسته پایین تر سقوط کردند!

*بازگشت پس از ۵ سال!

صنعت نفت آبادان پس از غیبت در ادوار سوم تا ششم در دور هفتم لیگ برتر صعود کرده و در دیدار رفت در آبادان میزبان پرسپولیس شد. سومین رویارویی دو تیم با برد ۲-۳ پرسپولیس با گلهای فرزاد آشوبی، محسن خلیلی و علیرضا نیکبخت واحدی به پایان رسید. دیدار برگشت در تهران هم با تک گل عباس آقایی به سود سرخهای تهرانی تمام شد تا بار دیگر صنعت نفت آبادان به دسته پایین تر سقوط کند!

*حضور در لیگ دهم!

آبادانی ها در دور دهم لیگ برتر برای سومین بار به دسته بالاتر صعود کردند و در دیدار رفت باز هم در خانه میزبان پنجمین رویارویی شان با پرسپولیس شدند که در همان بازی با گل غلامرضا رضایی ۰-۱ باختند! صنعت نفت آبادان در دور برگشت هم در تهران ۰-۲ از پرسپولیس شکست خورد. گلهای آن دیدار را مازیار زارع(پنالتی) و هادی نوروزی به ثمر رساندند.

*پرگل ترین تقابل ها!

این دو تیم در لیگ یازدهم بیشترین تعداد گل زده و خورده را در همه رویارویی های قبلی و بعدی شان تجربه کردند. بازی رفت در تهران ۱-۳ به سود پرسپولیس تمام شد. جواد کاظمیان در آن دیدار هت تریک کرد. در دور برگشت هم پرسپولیس ۴-۲ مغلوب صنعت نفت آبادان شد تا این تیم برای اولین بار تیم پرطرفدار تهرانی را شکست داده باشد. فونیکه سی هت تریک کرد و لوون پاچچیان دیگر گل میزبان را در آبادان زد. در مجموع دو دیدار  ۱۰ گل بین دو تیم رد و بدل شد!

*تنها تساوی خانگی سرخها!

این دو تیم در دور رفت لیگ دوازدهم در آبادان رودرروی هم ایستادند و تیم میزبان ۰-۱ با گل جواد کاظمیان مغلوب تیم تهرانی شد. سپس در حالی که پرسپولیس پیش از این همه دیدارهای خانگی اش مقابل صنعت نفت آبادان را با برد به پایان رسانده بود برای اولین و آخرین بار در تهران با نتیجه ۲-۲ با صنعت نفت آبادان مساوی کرد. گلهای پرسپولیس را علی کریمی و محمد نوری زدند. نفت آبادان در پایان لیگ دوازدهم باز هم به دسته پایین سقوط کرد!

*بازگشت پرقدرت پس از ۴ سال!

تیم صنعت نفت آبادان پس از غیبت در ادوار سیزدهم تا پانزدهم در دور شانزدهم به لیگ برتر برگشت. همان فصلی که در هفته های اول استقلال را هم شکست داد. دیدار رفت در تهران با برد پرسپولیس با تک گل مهدی طارمی به پایان رسید ولی در دور برگشت صنعت نفت آبادان با تک گل علی عبداله زاده پرسپولیس، نایب قهرمان لیگ پانزدهم و قهرمان همان فصل را ۰-۱ شکست داد.

*شروع درخشش علیپور!

لیگ هفدهم تیم پرسپولیس، صنعت نفت آبادان را در دور رفت در تهران ملاقات کرد و با دو گل علی علیپور ۰-۲ از پیش رو برداشت. دیدار برگشت دو تیم در آبادان هم با برد ۰-۳ پرسپولیس همراه شد که باز هم علی علیپور ۲ بار گلزنی کرد. فرشاد احمدزاده هم دیگر گلزن این تیم بود.

*تکرار کابوس تلخ در لیگ هجدهم!

در شرایطی که صنعت نفت آبادان در لیگ هفدهم ۴ بار از سوی مهاجم زهردار پرسپولیس گزیده شده بود در دور رفت و برگشت لیگ هجدهم باز هم از علی علیپور گل دریافت کرد. دیدار رفت در آبادان ۱-۱ شد و دیدار برگشت ۰-۱ به سود پرسپولیس!

*تنها تقابل حذفی!

۲۹ آذر سال ۱۳۹۶ دو تیم پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در چارچوب دور یک چهارم نهایی جام حذفی ۹۷-۹۶ در تهران به دیدار هم رفتند. بازی در وقتهای قانونی ۱-۱ تمام شد. فرشاد احمدزاده برای پرسپولیس و علی عبداله زاده برای نفت گلزنی کردند اما در نهایت نماینده آبادان در ضربات پنالتی ۴-۵ پرسپولیس را شکست داد. حسین ماهینی، بشار رسن، محمد انمصاری و محسن ربیعی خواه پنالتی های خود را به گل تبدیل کردند ولی گادوین منشا، علی علیپور و سیامک نعمتی در این کار ناکام ماندند تا پرسپولیس حذف شود.

*آمار کلی به سود پرسپولیس!

پرسپولیس در مجموع ۱۷ رویارویی خود با صنعت نفت آبادان ۱۱ برد، ۳ مساوی و ۳ باخت را تجربه کرده است. ۲۵ گل به این تیم زده و ۱۲ بار هم دروازه اش را مقابل برزیل آبادان باز شده دیده است.

*نتایج درخشان پرسپولیس در آزادی!

شاگردان کالدرون تاکنون از ۸ مسابقه ای که در لیگ برتر مقابل صنعت نفت آبادان در استادیوم آزادی برگزار کرده اند ۷ بار برنده زمین را ترک کرده و تنها یک بار تن به تساوی دادند.

*پرسپولیس در تهران بیشتر گل می زند!

آمار گلهای زده و خورده پرسپولیس در استادیوم آزادی روبروی صنعت نفت آبادان مشخص می کند این تیم از مجموع ۲۵ بازی که در تهران برگزار کرده ۱۳ بار دروازه این تیم را گشوده که بیش از نیمی از گلهایش به این تیم را دربر می گیرد. همچنین از تعداد ۱۲ گل خورده اش از صنعت نفت آبادان فقط ۳ بار دروازه اش را در آزادی باز شده دیده است که نشان می دهد در خانه به سختی از این تیم گل می خورد.

*بهترین گلزنان پرسپولیس!

علی علیپور با ۶ گل زده مقابل صنعت نفت آبادان بهترین گلزن ادوار این تیم به این تیم است. پس از او جواد کاظمیان با ۴ گل رتبه دوم را در اختیار دارد. علی کریمی، محمد نوی و فرشاد احمدزاده نیز هر یک با دو گل رتبه بعدی را در اختیار دارند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ استراماچونی را فراری دادند

د سپتامبر 16 , 2019
به گزارش مشرق، بعد از پایان دیدار تیم‌های نفت مسجد سلیمان و استقلال که با تساوی 1-1 پایان یافت، شاهد اوج بی نظمی در محوطه میکسدزون و رختکن تیم فوتبال استقلال بودیم.در ابتدا بین یک هوادار نفت و عوامل تیم استقلال درگیری به وجود آمد و بازیکنان استقلال هم ...